تغییر دکوراسیون منزل با [هزینه ای اندک]

به گزارش دانشنامه آریایی، خانه مکانی برای استراحت و گذراندن لحظاتی خوش در کنار خانواده است. این مکان باید از نظر ظاهری زیبایی مورد احتیاج را فراهم کند و مکانی دنج و دوست داشتنی برای ساکنین به ارمغان بیاورد. تغییر دکوراسیون می تواند یکی از راهکارهای اساسی برای لذت بردن از زندگی در خانه باشد. ما در این جا برای شما ایده هایی آماده نموده ایم که با کم ترین هزینه می توانید نسبت به تغییر دکوراسیون خانه اقدام نمایید.

تغییر دکوراسیون منزل با [هزینه ای اندک]

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

اگر به دنبال این هستید که با صرف کمترین هزینه تغییرات محسوسی در خانه خود ایجاد کنید به موارد پیشنهادی نیز توجه کنید. تغییر دکوراسیون لزوماً نباید با خرید وسایل گران صورت گیرد بلکه با راهکارهای هوشمندانه و عملی نمودن ایده های ذهنی می توان با کمترین هزینه یک خانه قدیمی را به خانه ای زیبا و دوست داشتنی تبدیل نمود. در این نوشته از ما سعی شده به ارزان ترین روش های تغییر در ظاهر خانه پرداخته شود و ایده های جدیدی به شما معرفی شود تا با بهره گیری از آنها به خانه ای ایده آل دست یابید. این راهکارها در ادامه شرح داده شده اند. با ما همراه باشید.

استفاده از روکش ها و برچسب های طرح دار با ظاهر استیل ضد زنگ

با استفاده از این روش بدون آن که هزینه ای نجومی پرداخت کنید ظاهری مدرن برای خانه خود ایجاد خواهید کرد. با اینکار لوازم خانه شما بدون صرف هزینه زیاد ظاهری زیبا از استیل خواهند گرفت. مطمئن باشید که کسی تفاوت لوازم منزل شما را با روکش استیل نسبت به استیل واقعی تشخیص نمی دهد.

تغییر شکل کلیدها و پریزها با کاور

شما به راحتی می توانید این کاورها را در بازار با قیمت هایی بسیار ارزان تهیه کنید و خودتان آن ها را روی خروجی های الکترونیکی, کلید و پریزها بچسبانید. اگر کلیدهای برق و پریزهای شما به رنگ زرد بوده اند از کاور سفید بهره ببرید تا تغییر بزرگی ایجاد شود. برای این که جذابیت بیشتری ایجاد شود برای کلید و پریزهای آشپزخانه از کاورهای طرح استیل بهره ببرید.

تعویض دستگیره ها و لولاها

این موردها لوازمی هستند که با تغییر آن ها تفاوت بزرگی در ظاهر خانه شما ایجاد می شود ضمناً آنها کم هزینه هم هستند و تعویض آن ها آسان بوده و می تواند توسط خود شما صورت گیرد. شما می توانید دستگیره های کابینت آشپزخانه را شبیه به دستگیره درب ها انتخاب کنید.

استفاده از حباب چراغ و آباژورهای جدید

این مورد شاید جزیی به نظر برسد اما با تغییر آن ها در ظاهر محیط تغییر بزرگی ایجاد می شود. اگر به فکر ایجاد تغییرات کوچکی مانند این مورد هستید درباره طراحی یک تم فکر کنید که باعث می شود همه لوازم و اثاثیه در خانه شما یکپارچه به نظر برسند.

مناسب بودن طیف رنگ لامپ ها برای محیط

شما به لامپ هایی نیاز دارید که نور قرمزیا زرد کم رنگی را در مناطق تحت تابش در اتاق نشیمن منتشر نمایند. در کتابخانه یا در اتاقی که مطالعه می کنید باید از لامپ هایی استفاده شود که نور آبی کم رنگ در فضا ساطع نمایند.

تعویض پرده ها و کرکره های پنجره

استفاده از کرکره دو اینچی چوبی نسبت به کرکره یک اینچی فضایی زیباتر ایجاد می نماید.

تغییر در چیدمان مبلمان

لازم نیست که حتما هزینه هایی زیادی را برای خرید مبلمان صرف کنید. شما می توانید با ایجاد تغییر در چیدمان مبلمان و جایگاه ها فضای جدیدی بوجود آورید.

استفاده از پارچه و روکش برای مبلمان

آیا تغییر در چیدمان مبلمان رضایت شما را جلب ننموده! برای این که تفاوت بزرگتری ایجاد کنید می توانید پارچه و روکش هایی را با رنگ و طرح مورد نظر خود تهیه نموده و روی مبلمان ها بکشید.

رنگ کردن دیوارها و یا تعویض کاغذ دیواری

شاید شما ندانید که تغییر رنگ دیوارهای خانه تا چه اندازه می تواند فضای خانه را متحول کند. اگر رنگ قبلی شما براق و شفاف بوده حالا رنگ های مات را امتحان کنید و اگر دیوارها کاغذ دیواری شده اند آن ها را برداشته و دیوار را رنگ آمیزی کنید.

استفاده از رنگ جدید برای سقف

بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ خنثی و برای سقف از یک رنگ برجسته استفاده می نمایند. مثلاً این که برای دیوارها رنگ سفید و برای سقف رنگ زرد به کار برده شود و یا برای دیوار از رنگ بژ کم رنگ و برای سقف از رنگ بادمجانی یا بنفش استفاده شود.

نصب قاب عکس و آثار هنری بر روی دیوار

یکی دیگر از روش های تغییر محیط خانه آویزان کردن عکس های جدید و آثار هنری به دیوارها است. اگر می خواهید در هزینه ها صرف جویی کنید فقط قاب عکس ها و آثار هنری موجود را تغییر دهید.

آویزان کردن آینه ها به دیوار

با این کار روشنایی و درخشش داخل منزل بیشتر می شود. اگر قصد دارید دو آینه را در یک اتاق نصب کنید آن ها در دو دیوار مقابل هم بگذارید, با این کار فضای اتاق بزرگتر به نظر می رسد. حتی می توانید آینه ها را در مکانی بالاتر از سطح دید چشم مانند بالای یک شومینه قرار دهید.

تعویض فرش یا قالیچه

فرش و قالیچه های آشپزخانه, اتاق نشیمن, راهرو و هم چنین پادری ها می توانند گزینه های مناسبی برای تعویض باشند. تعویض پرده های حمام و یا خرید یک ست جدید برای حمام و سرویس بهداشتی هم پیشنهاد بسیار خوبی است. تصور کنید برای اولین بار است که وارد این خانه می شوید و هیچ وسیله و لوازمی ندارید. چه چیزهایی را تغییر می دادید ؟ با یافتن جواب این سوال اقدام به خرید وسایل نمائید.

خرید ملحفه جدید برای تخت خواب یا کاورهای پشتی و بالش

اگر دوست دارید که هزینه ایی صرف نکنید از پارچه های موجود بهره ببرید تا ملحفه های جدید برای تخت خواب خود دوخته و یا یک پتو ببافید. اگر یکی از همسایه ها قصد فروش وسایل خود را داشت ملحفه و روبالشی های جدید را خریداری کنید.

خرید لوازم تزئینی کوچک

با خرید فانوس های کوچک، زیر لیوانی های طرح دار و یا کتاب ها و مجلات سرگرمی می توانید تغییراتی در فضا ایجاد کنید. این موردها جزئیاتی هستند که به فضا حسی مدرن می بخشند.

استفاده از گیاهان

هم در داخل خانه و هم در بیرون از منزل از گیاهان بهره ببرید. اگر در خانه گل نگهداری می کنید و اکنون در گلدان های پلاستیکی قرار دارند، با خرید گلدان های سرامیکی جذابیت در فضا ایجاد کنید. اگر دوست دارید که خلاقانه برخورد کنید می توانید گلدان ها را رنگ کنید.

مرتب کردن خانه

اگر خانه را مرتب و منظم کنید حس محبت آمیز تری در فضا ایجاد خواهید کرد. لوازم اضافی را می توانید به فروش برسانید.

سرویس کردن بخاری, وسایل گرمایشی و هواکش ها

شاید این مورد یک تغییر برای زیبایی محیط نباشد اما عملکرد خانه را بهبود می بخشد.

روشن کردن شمع, عود و بخور خوشبونماینده

یک رایحه جدید و خوشبو باعث می شود که شما یک محیط جذاب تری را حس کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 905

به "تغییر دکوراسیون منزل با [هزینه ای اندک]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر دکوراسیون منزل با [هزینه ای اندک]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید