تونس، حمایت النهضه از قیس سعید، آغاز تبلغات انتخابات پارلمانی

به گزارش دانشنامه آریایی، حزب اسلامگرای النهضه و جنبش مردمی تونس از قیس سعید در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت می نمایند.

تونس، حمایت النهضه از قیس سعید، آغاز تبلغات انتخابات پارلمانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انتخابات ریاست جمهوری تونس با حضور 45 درصدی مردم این کشور پای صندوق های رای برگزار گردید. در این انتخابات قیس سعید نامزد مستقل و نبیل القروی نامزد حزب قلب تونس به دور دوم راه یافتند. قرار است دور دوم این انتخابات مهر ماه برگزار گردد.

عبدالکریم هارونی رئیس مجلس مشورتی حزب اسلامگرای تونس گفت: این حزب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از قیس سعید نامزد مستقل دور اول انتخابات حمایت می نماید.

رهبر جنبش مردمی تونس نیز درباره موضع این جنبش در مورد نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات گفت: این جنیش از قیس سعید در دور دوم انتخابات حمایت می نماید.

زهیر المعزاوی در گفت وگو با روزنامه تونسی الصباح نیوز گفت: اگر نیروهای ملی از قیس سعید حمایت نمایند، او می تواند کشور را به ساحل امن و امان برساند.

وی درباره رای نیاوردن نامزدهای سرشناس و قدرتمند در دور اول انتخابات گفت: مردم تونس هوشیارند و ما قبلا مردم را دعوت نموده بودیم که به وسیله صندوق های رای انقلاب نمایند و این اتفاق عملا رخ داد.

این روزنامه تونسی در خبر دیگری نوشت: 6 نفر از نامزدهای شرکت نماینده در دور اول انتخابات ریاست جمهوری درخصوص تخلفات انجام شده در این دوره به هیئت عالی انتخابات تونس شکایت کردند که این هیئت مستندات شاکیان را به دیوان عدالت اداری تونس فرستاد تا مورد آنالیز قرار بگیرند.

عضو هیئت عالی انتخابات تونس گفت: با رسیدگی به این شکایات در دیوان عدالت اداری، برگزاری دور دوم انتخابات در 27 سپتامبر (آدینه 5 مهر) منتفی شد، لذا این انتخابات در 6 یا 13 اکتبر (13 یا 21 مهر) برگزار می گردد و تنها مرجع قانونی برای معین روز برگزاری انتخابات این هیئت است.

انیس الجریوعی درباره زمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری تونس گفت: شاید این اولین مرتبه در تاریخ کشور باشد که انتخابات ریاست جمهوری و مجلس قانونگذاری در یک زمان برگزار می گردد.

روزنامه الشروق تونس در شماره امروز خود با چاپ گزارش و عکس هایی از آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس قانونگذاری دراین کشور اطلاع داد.

در همین حال، رسانه تونسی نوشتند: یوسف الشاهد نخست وزیر تونس به خانواده زین العابدین بن علی درگذشت او را تسلیت گفت و دولت تونس بیان کرد: در صورتی که خانواده بن علی تمایل داشته باشد که او در تونس دفن گردد، این دولت آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

به دنبال انقلاب مردم در سال 2011 زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق تونس این کشور را به مقصد عربستان ترک کرد و در سن 83 سالگی در این کشور درگذشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 489

به "تونس، حمایت النهضه از قیس سعید، آغاز تبلغات انتخابات پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونس، حمایت النهضه از قیس سعید، آغاز تبلغات انتخابات پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید