وزیر کشور: بدهی دولت به گندمکاران در فاصله زمانی کمی تامین می شود

به گزارش دانشنامه آریایی، وزیر کشور با اشاره به رقم 1900 میلیارد تومان بدهی دولت به گندمکاران گفت: مقرر شد مجددا در دولت این موضوع مطرح شده تا در فاصله زمانی کمی، این رقم تامین شود.

وزیر کشور: بدهی دولت به گندمکاران در فاصله زمانی کمی تامین می شود

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه سی و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اظهار کرد: در ابتدای جلسه ستاد گزارشی از نحوه اقدام و روند کار تحقق مصوبات ارائه شد که الحمدلله نشان دهنده اجرای جدی و پیگیری مصوبات از سوی دستگاه ها بوده و همچنین این مجموعه اقدامات هم متناسب با مصوبات پیش رفته است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این جلسه ستاد، گزارش سامانه قیمت گذاری مطرح و ایرادات و اشکالاتی که نسبت به این موضوع وارد بود بررسی شده است، اضافه کرد: مقرر شد روند کار سامانه اصلاح و قیمت ها به صورت هفتگی در سامانه قید شود.

رحمانی فضلی به موضوع لوازم التحریر و قیمت آن اشاره کرد و گفت: موضوع لوازم التحریر و تامین آن در فصل بازگشایی مدارس، از موضوعاتی است که در فضای عمومی رسانه ای مطرح شده و مورد بررسی ستاد قرار گرفته است. وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد گفت که 30 میلیون تن از این کالاها را تا به امروز در مدار توزیع قرار داده است اما با این حال مقرر شد تا این مقدار را افزایش دهند. همچنین مقرر شد، بخشی از لوازم التحریر نیز که با قیمت نیمایی عرضه می شود، کنترل شده و قیمت ها در سامانه قیمت گذاری ارائه شود تا از عرضه این کالاها بالاتر از قیمت اصلی آن جلوگیری شود.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه بحث گندم و روند خرید آن از کشاورزان در سی و چهارمین جلسه ستاد بررسی شد، بیان نمود: در این جلسه مانده بدهی دولت به کشاورزان مطرح و البته گزارش شد که امسال نسبت به سال قبل روند پرداخت ها بسیار سریعتر بوده و رقم پرداخت ها نیز مناسب بوده است اما تاکنون 1900میلیارد تومان بدهی باقی مانده که مقرر شد مجددا در دولت مطرح تا در فاصله زمانی کمی، این رقم تامین شود؛ خصوصا اینکه این رقم مربوط به کشاورزان غرب کشور است و در غرب کشور فاصله برداشت محصول تا کاشت دوره بعدی کوتاه است.

وی اضافه کرد: با همراهی سازمان برنامه و بودجه موضوع پرداخت بدهی دولت به گندمکاران را پیگیری می کنیم، ضمن اینکه از اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده تشکر می کنیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور همچنین با اشاره به اینکه دستورالعمل نحوه اطلاع رسانی دادگاه های مبارزه با فساد جزء موضوعاتی بود که در جلسه پیشین ستاد مطرح و مقرر شده بود که کارگروهی این دستورالعمل را تهیه کند، اضافه کرد: هدف این دستورالعمل این است که اقتدار، اراده و توان دادگاه ها و نظام در برخورد با مفاسد به طور جدی مطرح شود و از طرف دیگر قدرت بازدارندگی برای مبارزه با فساد افزایش یابد اما نگرانی ای که در جلسه ستاد و پیش از آن مطرح و منجر به روند تدوین دستورالعمل شد این بود که آثار منفی این نوع اطلاع رسانی و تبلیغات در ذهن عمومی جامعه به عنوان یک موضوع قابل تعمیم به همه مسئولان و نظام باید تلقی نشود، چرا که مدیران و دستگاه های ما سالم هستند و در هر سیستمی تعداد اندکی تخلفات و جرایم اتفاق می افتد که باید آن تخلفات و جرایم به صورت عینی مطرح شود تا قدرت تعمیم یا عمومیت دادن کاهش یابد.

وی ادامه داد: پیش نویس این دستورالعمل در جلسه امروز ستاد مطرح شد که ایرادات و اشکالاتی به آن وارد بود و مقرر شد نظرات جمع بندی و برای جلسه بعد آماده شود. البته نمایندگان قوه قضاییه و صدا و سیما هم در کارگروه متکفل تدوین دستورالعمل عضویت دارند و امیدواریم در اطلاع رسانی و پخش اخبار این چنین موضوعات، به گونه ای حرکت کنیم که هم به اهداف مشخص شده برسیم و هم هزینه های اجتماعی را کاهش دهیم.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص الکترونیکی شدن احراز هویت انتخابات گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم در برگزاری انتخابات، احراز هویت است. احراز هویت به این معنی است که هرکس بخواهد رای دهد باید کاملا شناخته شده و قابل شناسایی باشد که این فرد همان کسی است که کارت ملی یا شناسنامه دارد.

وی اضافه کرد: پیشتر با مواردی مثل افرادی که پایین تر از سن رای یا با شناسنامه افرادی که فوت کرده اند و یا با شناسنامه تقلبی مراجعه می کردند یا با شناسنامه هایی چندین بار رای می دادند، روبرو بودیم؛ همه اینها تخلف بود و شاید یکی از بزرگترین تخلفات انتخابات همین مسئله بوده باشد که با احراز هویت الکترونیکی از این مسائل جلوگیری می شود.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل نیز احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شد، اضافه کرد: وقتی با روش الکترونیک احراز هویت می کنیم، هرکسی که پای صندوق می آید در کمتر از یک دقیقه، مشخصات با مرکز داده ثبت احوال متصل می شود و از آنجا تمام سوابق فرد نمایش داده شده و شناسایی می شود که آیا فرد صاحب همان کارت شناسایی است و آیا شرایط رای دادن دارد یا نه؛ یعنی اگر یک بار رای داده باشد، یا اگر سنش کمتر از سن قانونی باشد یا اگر شناسنامه فرد تقلبی باشد یا صاحب شناسنامه فوت شده باشد، دستگاه اعلام خطا می کند و امکان رای دادن نخواهد داشت. با این روش که شورای نگهبان نیز با آن موافقت کرده است، می توانیم بیش از 85 درصد امکان تخلفات را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه بقیه موارد هم در جهت الکترونیکی شدن پیش می رود، اظهار کرد: یکی از موارد که هنوز نتوانستیم آن را با توافق شورای نگهبان عملیاتی کنیم، اخذ و شمارش الکترونیکی آراست که البته در انتخابات شوراها در 140 شهر این کار انجام شد. در این مرحله هم با شورای نگهبان گفت وگو می کنیم تا بتوانیم، همین تعداد 140 شهر را مجددا در دستور کار قرار داده و تمام الکترونیک برگزار کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: انتخابات شورایاری ها، انتخابات نظام پزشکی و نظام مهندسی و انتخابات اتاق بازرگانی را با همین روش دنبال کردیم و در کمتر از یک ساعت و بدون هیچ گونه تخلف و اشتباهی شمارش آرا انجام شد.

وزیر کشور شرح داد: در روند انتخابات، تاکنون احراز هویت الکترونیکی تثبیت شده و در بقیه موارد در حال مذاکره با شورای نگهبان هستیم و به هر توافقی که برسیم عملیاتی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 459

به "وزیر کشور: بدهی دولت به گندمکاران در فاصله زمانی کمی تامین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور: بدهی دولت به گندمکاران در فاصله زمانی کمی تامین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید