خبرنگاران دستگاههای اجرائی و امدادی ساوه برای مقابله با سیل در حالت آماده باش هستند

به گزارش دانشنامه آریایی، ساوه- خبرنگاران- فرماندار ساوه گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش های پردامنه و احتمال سیلابی شدن بسترهای رودخانه ای، آبگرفتگی معابر عمومی و اماکن مسکونی تمام دستگاههای امدادی و خدمات رسان شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

خبرنگاران دستگاههای اجرائی و امدادی ساوه برای مقابله با سیل در حالت آماده باش هستند

علی میرزایی روز سه شنبه به خبرنگاران، گفت: در همین رابطه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل و ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه های اجرائی و امدادی، تدابیری برای کاهش خسارت احتمالی از این سامانه بارشی اتخاذ شد.

وی اظهار کرد: قرار شد کمیته ای شامل شهرداری، امور منابع آب و راهداری نسبت به کنترل شرایط حوضه های آبریز، دهانه پل ها و مسیل ها به صورت روزانه فعالیت کند.

به گفته فرماندار ساوه مقرر شد که مدیریت سد الغدیر با همکاری امور منابع آب، راهداری، راه و شهرسازی از پل تاریخی سرخ ده بازدید میدانی داشته باشند تا در صورت لزوم نسبت به جابجایی جهت رودخانه تحت این پل اقدام گردد همچنین با هماهنگی پلیس راهور تردد وسایل نقلیه سنگین بر روی پل های در معرض تخریب نیز ممنوع خواهد شد.

ایمن سازی تیرهای برق جهت چاههای آب که در معرض تهدید هستند توسط شرکت آب و فاضلاب و تیرهای برق جاده روستای احمدآباد نیز از سوی بخشداری مرکزی از دیگر مصوبات ستاد بحران ساوه است که فرماندار به آن اشاره نمود.

میرزایی گفت:یکی از مصوبات این ساد در رابطه با بیماری کرونا است و بر اساس آن قرار شد در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری ویروسی با هماهنگی میان هلال احمر، علوم پزشکی و شهرداری ساوه کار ضدعفونی بیمارستانها، مراکز بهداشتی و وسایل حمل و نقل عمومی با آب ژاول انجام گردد.

فرماندار ساوه گفت: ستاد بحران این شهرستان با تجاربی که در سیل اوایل سال جاری به دست آورده، کوشش خواهد نمود که در صورت وقوع سیل میزان خسارت های احتمالی را به حداقل کاهش دهد.

سیلاب بهار سال جاری در ساوه باعث تخریب شماری از پل ها، منازل مسکونی روستائی و جاده های دسترسی شد و در مجموع حجم خسارت های وارده 400 میلیارد ریال ارزیابی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 937

به "خبرنگاران دستگاههای اجرائی و امدادی ساوه برای مقابله با سیل در حالت آماده باش هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگاههای اجرائی و امدادی ساوه برای مقابله با سیل در حالت آماده باش هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید