خبرنگاران شهردار: ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات مهریز تخریب می گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، یزد- خبرنگاران- شهردار مهریز گفت: هرگونه ساخت و ساز و حصارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات حوزه شهری در محلات مختلف تخریب می گردد.

خبرنگاران شهردار: ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات مهریز تخریب می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حمزه زارع زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس مقررات و رای کمیسیون ماده 100 ،حصارکشی بر روی پلاک مزروعی، ممنوع و بدون چشم پوشی تخریب می گردد.

وی ادامه داد: برای حفظ بافت شهر و جلوگیری از تخریب باغات و زمین های کشاورزی از عموم شهروندان تقاضا می گردد از حصارکشی پلاک های مزروعی بدون رعایت قوانین مربوطه خودداری نمایند.

این مسوول اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب اراضی باغی و کشاورزی موارد را دقیق در اسرع وقت برای آنالیز، رسیدگی و نظارت به شهرداری و شورای اسلامی شهر اعلام تا طبق مقررات برخورد گردد.

زارع زاده گفت: همکاری مردم و رعایت دقیق مقررات در ساخت و سازها برای حفظ بافت شهر و باغات منطقه موضوع مهمی است که امیدواریم همه شهروندان همراهی مناسب داشته باشند.

شهر مهریز از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه به نام های مهرپادین، مزویرآباد، بغدادآباد، استهریج و منگاباد به وجود آمده و با توجه به وجود منابع آب و قنوات متعدد این منطقه از سرسبزی و طراوت منحصر به فردی در استان کویری یزد برخوردار است.

بافت شهری مهریز در درون باغ ها با گونه های متفاوت خانه شکل گرفته که الگوی باغ شهری را به وجود آورده و همین امر باعث شده که معماری و طبیعت در یک تعامل و تأثیرگذاری متقابل قرار گیرند و در نهایت بافت منحصر به فرد تاریخی با باغات پیوند خورده است.

از جمعیت 55 هزارنفری مهریز حدود 70 درصد در شهر و محله های قدیمی و شهرک های اطراف این شهر زندگی می نمایند.

مهریز با بیش از 600 اثر تاریخی و فرهنگی که باغ پهلوان پور و قنات حسن آباد آن به ثبت جهانی رسیده و قرار دریافت در کنار جاده اصلی شمال به جنوب کشور در طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.

مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1204

به "خبرنگاران شهردار: ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات مهریز تخریب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار: ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات مهریز تخریب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید