در لیسبون چطور رفت و آمد کنیم؟

به گزارش دانشنامه آریایی، رفت و آمد در لیسبون

لیسبون یکی از زیباترین شهرهای پرتغال و اروپاست که با سفر به آن ساعت ها محو تماشای معماری زیبای ساختمان هایش می شوید. از آنجایی که گردشگران زیادی این شهر را برای سفرهای تفریحی خود انتخاب می نمایند برای راحتی این گردشگر های بیشمار، سیستم حمل و نقل عمومی خوبی در این شهر وجود دارد. فقط کافیست کمی با سیستم حمل و نقل عمومی در لیسبون آشنا باشید تا به راحتی بتوانید از امکانات شهری بهره ببرید و رفت و آمد آسانی برای بازدید از جاذبه ها داشته باشید. در این پست با تراموا، اتوبوس، مترو و تاکسی های لیسبون آشنا می شوید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از سیستم حمل و نقل عمومی در لیسبون بیشتر بدانید.

در لیسبون چطور رفت و آمد کنیم؟

تراموا

گردشگران زیادی برای رفت و آمد در شهر از ترامواهای معروف لیسبون استفاده می نمایند تا هم سفری راحت و مقرون به صرفه داشته باشند و هم سواری با این ترامواها را تجربه نمایند. این ترامواها که تبدیل به نمادی از این شهر شده اند فقط وسیله ای برای رفت و آمد نیستند بلکه یکی از مهمترین جاذبه گردشگری این شهر هم به حساب می آیند. این تراموا در 5 راستا مختلف حرکت می نماید و در مجموع 58 ایستگاه دارد که بیشتر گردشگران راستا 28 درجه شمالی و 15 درجه شمالی را برای تراموا سواری انتخاب می نمایند.

اتوبوس

شبکه مترو در لیسبون چندان گسترده نیست برای همین رفت و آمد با اتوبوس اهمیت زیادی دارد. ناوگان اتوبوسرانی، 88 راستا و 758 اتوبوس دارد که ساعت کاری اتوبوس ها در هر کدام از این راستاها با دیگری فرق می نمایند اما معمولا ساعت کاری آن ها بین 6 صبح تا 9 شب است. بعد از این ساعت تعداد 11 عدد اتوبوس در 4 خط 201 و 210 و 1 و 2 آغاز به کار می نمایند که از اتوبوس های شبانه هستند. از پر استفاده ترین راستاهای اتوبوس برای گردشگران اتوبوس شماره 91 است که از مرکز شهر به فرودگاه می رود.

مترو

شهر لیسبون متروی بسیار کارآمدی دارد که بازدید از اطراف شهر را راحت و لذتبخش می نماید. متروی لیسبون که در سال 1959 افتتاح شده 56 ایستگاه و 4 خط جداگانه دارد که خط ها با رنگ های آبی، زرد، سبز و قرمز از هم متمایز هستند. بیشتر ایستگاه های متروی لیسبون از ساعت 6:30 صبح تا 1 نصف شب باز هستند اما بعضی از ایستگاه های کم رفت و آمد تر هم زودتر از این زمان بسته می شوند. با وجود همه کارآمدی، این مترو دو اشکال بزرگ دارد که برای همین شاید ترجیح بدهید در مواردی از آن استفاده نکنید: یکی اینکه تغییر راستا در این مترو خیلی سخت است و ایستگاه های میانبر کمی برای تغییر راستا وجود دارد و دیگری این که این مترو از دو منطقه گردشگری معروف بیلم و آلفاما نمی گذرد.

تاکسی

تاکسی های لیسبون وسایل حمل و نقل امنی هستند که با رنگ کرم از ماشین های دیگر متمایز هستند و با آن ها می توانید سفری امن و راحت داشته باشید. در لیسبون هم مثل بیشتر جاههای جهان هزینه تاکسی گران و هزینه ورودی آن حدود 16,500 تومان است. در صورتی که چراغ بالایی این تاکسی ها روشن باشد یعنی تاکسی به وسیله فرد دیگری کرایه شده است. ماشین هایی که به عنوان تاکسی استفاه می شوند معمولا پژوهای بزرگ یا مرسدس هستند و تاکسی های قدیمی تر رنگ سیاه و سبز دارند که بهتر است از آن ها استفده نکنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2146

به "در لیسبون چطور رفت و آمد کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در لیسبون چطور رفت و آمد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید