چگونه از فرودگاه بارسلونا به مرکز شهر برویم

به گزارش دانشنامه آریایی، چگونه از فرودگاه به مرکز شهر برویم

اگر شما هم قصد سفر به بارسلونا را دارید حتماً به انواع راه های رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بارسلون فکر می کنید. برای رسیدن به مرکز شهر وسایل نقلیه عمومی مختلفی وجود دارد که بنا به نیاز و زمان و هزینه ای که می خواهید صرف کنید، می توانید دست به انتخاب بزنید.

چگونه از فرودگاه بارسلونا به مرکز شهر برویم

بارسلونا، شهر رویا ها

بارسلونا، یکی از شهر های بزرگ و پرجمعیت و ساحلی کشور اسپانیا است که زیباترین ساختمان ها و منحصر به فرد ترین طراحی شهری جهان را در خود جای داده است. معماری ساختمان سازی بارسلونا و دیدنی های تاریخی و فرهنگی و سواحل زیبای زرینش هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

اگر شما هم در تدارک سفر به بارسلونا، این شهر شگفت انگیز زنده و دوست داشتنی هستید، نیاز پیدا خواهید کرد تا برای رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بارسلون راه های مختلف را بشناسید و بعد تصمیم بگیرید.

فرودگاه بارسلونا

فرودگاه شهر بارسلونا که دومین فرودگاه بزرگ پادشاهی اسپانیا است، در ناحیه جنوب غربی بارسلون واقع شده است و تنها 10 کیلومتر با شهر فاصله دارد. فرودگاه ال پرات بارسلونا، دو ترمینال اصلی و بزرگ به نام T1 و T2 دارد که البته کنار یکدیگر واقع نشده اند و مسافتی در حدود 4 کیلومتر بین این دو ترمینال فاصله است.

البته جای نگرانی نیست، اتوبوس هایی مخصوص جا به جایی مسافران و مردم در بین دو ترمینال فرودگاه ال پرات وجود دارد که به رنگ سبز هستند و شما را در عرض پنج تا هفت دقیقه به ترمینالی که می خواهید می رسانند.

رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بارسلونا با اتوبوس و راپید باس

شاید سریع ترین راه رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بارسلون آن هم با وسیله نقلیه عمومی اتوبوس ها باشند، اتوبوس های فرودگاهی مخصوص که به منظور جا به جایی مسافران با بار و کیف و چمدان طراحی شده اند و در ترمینال 1 و ترمینال 2 قابل دسترسی هستند و حداقل چهار ایستگاه دارند. هزینه میانه خرید یک بلیط اتوبوس یک طرفه 5 یورو و 90 سنت است و بلیط دو طرفه یا رفت و برگشتی اتوبوس 10 یورو و 20 سنت است.

راه دیگر برای رفتن به مرکز شهر از فرودگاه استفاده از راپید باس ها است. راپید باس ها هم اتوبوس هایی از یک شرکت معتبر اسپانیایی هستند که مسافران را از فرودگاه به شهر بارسلونا و شهر های کوچک اطراف آن مثل جیورنا، لیدا، آلمریا و مورسیا جا به جا می کنند.

رفتن به مرکز شهر از فرودگاه با مترو و ترن

خوشبختانه از سال 2016 شبکه مترو یا قطار زیرزمینی بارسلونا، ترمینال های فرودگاه را به متروی شهری بارسلونا وصل کرده است. خط مورد نظر که به فرودگاه و هر دو ترمینال آن می رود خط 9 جنوبی است. ایستگاه مترو در ترمینال 1 داخل ساختمان و در ترمینال 2 بیرون از ساختمان قرار گرفته است که با دنبال کردن تابلو های راهنما به راحتی می توانید آن ها را پیدا کنید.

یک وسیله نقلیه عمومی دیگر هم برای رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بارسلونا وجود دارد، ترن ها یا قطار های شهری زمینی است. ایستگاه ترن در نزدیکی ترمینال 2 واقع شده است و تنها با چند دقیقه پیاده روی به آنجا می رسید.

ترن ها از ساعت 6 صبح تا 23 شب کار می کنند و هر نیم ساعت یک ترن به سمت مرکز شهر حرکت می کند. در صورت سوار شدن برای رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بارسلونا، می توانید در ایستگاه Barcelona Sants، یا در ایستگاه Passeig de Gracia یا در ایستگاه Clot پیاده شوید. ایستگاه مترو در نزدیکی این ایستگاه ها واقع شده است و می توانید با پیاده شدن در این ایستگاه ها، وارد خطوط مترو شوید و به مقصد مورد نظر برسید.

رفتن به مرکز شهر از فرودگاه با تاکسی یا اتومبیل شخصی

یکی از گران ترین راه های رفت و آمد بین مرکز شهر بارسلونا و فرودگاه در همه جای جهان، گرفتن آژانس یا تاکسی است. اگر هزینه رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بارسلون برای شما اولویت نیست می توانید برای رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بارسلونا تاکسی های فرودگاه را انتخاب کنید که ساده ترین و راحت ترین و سریع ترین نوع حمل و نقل است و شما را هر کجا که بخواهید پیاده می کند.

تاکسی های فرودگاه جلوی ترمینال 1 و ترمینال 2 توقف می کنند. ایستگاه تاکسی مرکزی درست در کنار در خروجی ترمینال ها واقع شده است. میانه هزینه ای که باید برای تاکسی گرفتن جهت رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بارسلونا بپردازید چیزی در حدود 25 تا 30 یورو است. به یاد داشته باشید که تاکسی گرفتن سریع ترین راه ترک فرودگاه هست اما لزوما سریع ترین راه رسیدن به مقصد نیست، چرا که بارسلونا یک شهر مدرن و امروزی و بزرگ است که در ساعات خاصی می تواند ترافیک خسته کننده ای داشته باشد.

با این حال اگر مایل به گرفتن تاکسی هستید می توانید از مای درایو استفاده کنید که شما را از سالن ورود سوار می کند و دم در هتل تان پیاده خواهد کرد.

جهت بازدید برترین خدمات خبرنگاران به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

  • تور پاتایا
  • تور ارمنستان ارزان
منبع: دلتابان
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2136

به "چگونه از فرودگاه بارسلونا به مرکز شهر برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از فرودگاه بارسلونا به مرکز شهر برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید