دشت شقایق ، هدیه سرخ زمین به مردم

به گزارش دانشنامه آریایی، بارش های چند وقت اخیر در نقاط مختلف کشور تغییرات بسیاری ایجاد نموده است. علاوه بر تمام آسیب هایی که برای هموطنان مان به همراه داشت، زیبایی هایی به زمین هدیه نموده است. در گوشه و کنار طبیعت شاهد سبزی یکنواخت دشت ها و تپه ها هستیم. منظره ها بسیاری در چشم مان نقش می بندد که خبر از باروری شگفت انگیز زمین دارد. رودها جاری شده اند و زمزمه های پرندگان شوری در رگ های سرزمین مان جاری نموده است. یکی از هدیه های خاص این بارش ها، طلوع دشت شقایق در حاشیه اتوبان تهران-قم است. زمینی که سال هاست خشک است اکنون میزبان گونه های سرخ شقایق های وحشی است. این زیبایی بی نظیر چشم همه مسافران و گردشگران را به خود جلب نموده و لحظاتی آن ها را به سوی خود فرا می خواند.

دشت شقایق ، هدیه سرخ زمین به مردم

این صحنه زیبا با سفیدی گل های بابونه مانند خوابی لذت بخش شده است که از تماشا آن سیر نمی شوید. با خبرنگاران برای تماشا عکس های بیشتر از این گل همراه ما باشید.

روز جهانی زمین و زنگ خطری برای دشت شقایق

23 آپریل در تقویم جهانی به عنوان روز جهانی زمین نام گذاری شده است. این نام گذاری به ما یادآوری می نماید که باید پاسدار طبیعت و مادرمان، زمین باشیم. همین مسئله توجه ما را به سوی دشت شقایق در نقاط مختلف ایران مورد تهدید هستند، جلب می نماید.

این گل بهاری زیبا که چهره ای فوق العاده به دشت ها می بخشد در بسیاری از نقاط به وسیله مردم چیده می گردد.شقایق گلی است که تنها در عرض یک ساعت دور از ریشه و ساقه پلاسیده و سیاه می گردد. پس زیبایی این گل به روی ریشه هایش در زمین است. به امید آن که میراث داران خوبی برای زمین و منظره ها بی نظیرش باشیم.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2242

به "دشت شقایق ، هدیه سرخ زمین به مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت شقایق ، هدیه سرخ زمین به مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید