دو Lake جدید در لیست پردازنده های اینتل

به گزارش دانشنامه آریایی، اگر با شنیدن Lake های جدید اینتل مسئله ای ندارید، بهتر است بدانید اواخر تابستان سال جاری در کنار Comet Lake و Rocket Lake، شاهد دو Lake دیگر به نام های Tiger Lake و Lakefield خواهیم بود. جزئیات را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

دو Lake جدید در لیست پردازنده های اینتل

بر پایه یک سند داخلی لنوو (Lenovo) که قرار نبوده بر روی اینترنت قرار بگیرد، ممکن است حوالی ماه سپتامبر یا دسامبر سال جاری شاهد معرفی پردازنده های لپ تاپ نسل یازدهمی Tiger Lake اینتل و پلتفرم ناهمگن Lakefield باشیمدر این سند به فراوری Lakefield با فناوری Foveros 3D اشاره شده و خبری از ذکر فناوری ساخت آن (چون 10 نانومتری) نیست. این در حالی است که AMD همین حالا محصولات خود را با فناوری ساخت 7 نانومتری فراوری می نماید و در سال 2022 به فناوری ساخت 5 نانومتری روی می آورد. البته باید در نظر داشت فناوری Foveros امکان ترکیب کردن قطعه های سیلیکونی فراوری شده با فناوری های ساخت متفاوت را می دهد.

Tiger Lake با فناوری ساخت 10 نانومتری فراوری خواهد شد و خبری هم از طراحی ناهمگن نیست. البته اینتل سرگرم کار بر روی فناوری ساخت موسوم به +10 نانومتری است که امکان افزایش فرکانس ها را بدون تغییر مصرف و توان طراحی گرمایی می دهد. برای پردازنده های Tiger Lake به کارگیری یک پردازنده گرافیکی مجتمع بر پایه ریزمعماری جدید Xe هم متصور است.

در طرف مقابل Lakefield از طراحی ناهمگن بهره می برد و پنج هسته پردازشی کم قدرت x86-64 Tremont با هسته های پردازشی پرقدرت تر Sunny Cove ترکیب می شوند و شاهد چیزی شبیه به Arm big.LITTLE در چیپست های موبایل خواهیم بود. در این طراحی هسته های کم مصرف تر و ضعیف تر برای انجام کارهای سبک مورد استفاده قرار می گیرند اما در مواقع احتیاج برای انجام سریع کارها، از هسته های پرقدرت تر استفاده می گردد. این کار به کاهش مصرف انرژی و کاهش فراوری گرما یاری می نماید.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1117

به "دو Lake جدید در لیست پردازنده های اینتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو Lake جدید در لیست پردازنده های اینتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید