معرفی 7 اپلیکیشن برتر برای یادداشت برداری در گوشی اندرویدی

به گزارش دانشنامه آریایی، اگر در پی راهی سریع برای یادداشت برداری در گوشی اندرویدی خود هستید، ویجت های موجود در صفحه اصلی برترین گزینه برای شماست. در این مقاله به معرفی 7 مورد از برترین برنامه های یادداشت برداری برای گوشی اندرویدی می پردازیم. پس با این مقاله از خبرنگاران مگ همراه باشید.

معرفی 7 اپلیکیشن برتر برای یادداشت برداری در گوشی اندرویدی

معرفی برنامه برای یادداشت برداری در گوشی اندرویدی: برنامه Jot

برنامه Jot، یکی از برترین برنامه های یادداشت برداری برای گوشی اندرویدی است که به شما امکان می دهد در هر جایی یادداشت بنویسید، مهم نیست چه برنامه ای در حال انجام است. شما می توانید دفترچه یادداشت شناور را از بخش Settings (پس از یک فرآیند راه اندازی کوتاه) راه اندازی کنید یا از ویجت نوار راه اندازی بهره ببرید.

به لطف رابط کاربری برنامه، می توانید به راحتی یادداشت ها را روی صفحه اصلی خود بکشید. کشیدن انگشت روی صفحه های مختلف، دفترچه یادداشت را نمی بندد، بنابراین می توانید بدون مزاحمت یادداشت برداری کنید. در پنجره دفترچه یادداشت شناور، گزینه هایی برای ذخیره و حذف یادداشت، باز کردن یادداشت در ویرایشگر و تبدیل یادداشت به چک لیست را نیز خواهید یافت. بعلاوه می توانید یادداشت ها را به بخش نویتیفیکشن ها متصل کنید.

این نرم افزار برای یاری به سازماندهی یادداشت های خود از پوشه ها و گزینه های مرتب سازی استفاده می نماید. این موضوع به پاکسازی ایده های شما پس از یادداشت برداری از صفحه اصلی یاری می نماید. Jot بعلاوه شماره تلفن های نوشته شده، آدرس های ایمیل و آدرس های اینترنتی را به لینک تبدیل می نماید تا به شما یاری کند به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

Write Now

Write Now به معنای واقعی کلمه به درستی نامگذاری شده است و حداقل حواس پرتی را ایجاد می نماید. این برنامه از لیست برترین برنامه های یادداشت برداری برای گوشی اندروید به شما یاری می نماید تا ایده های خود را سریع تر بنویسید. ویژگی اصلی این برنامه، NotePad نام دارد. به یاری این قابلیت یک پنجره شناور ایجاد می گردد که می توانید مستقیماً از صفحه اصلی خود یادداشت برداری کنید.

در طول فرآیند راه اندازی این برنامه، می توانید یک trigger action را برای ایجاد دفترچه یادداشت شناور تنظیم کنید. این عمل می توان در هر زمان انجام داد. Write Now به شما امکان می دهد موقعیت و جایگاه trigger action را تنظیم کنید تا به این ترتیب جلوی حرکات اشتباهی را بگیرید.

رابط کاربری ساده این برنامه، آن را به یک برنامه یادداشت برداری عالی برای گوشی اندرویدی شما تبدیل می نماید. این برنامه به ابزارهایی مثل دکمه تغییر میزان و گزینه Select All برای چک لیست ها مجهز شده است. برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، می توانید گذرواژه هایی را برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خود تنظیم کنید. Write Now علیرغم ظاهر ساده خود، ویژگی های مختلفی را برای یاری به مدیریت یادداشت ها به کاربران خود ارائه می دهد.

Sticky Notes Widget

برنامه sticky Notes Widget یکی دیگر از برترین برنامه های یادداشت برداری و مشاهده یادداشت ها در گوشی اندرویدی است. این برنامه به شما یاری می نماید تا یادداشت های خود را در صفحه اصلی بنویسید و آن ها را در هر کجا که دوست دارید پین کنید. هنگامی که فکر شما پر از اطلاعات است، می توانید چندین یادداشت را به صفحه اصلی اضافه کنید و در هر زمان آن ها را ویرایش کنید.

برای ایجاد و ویرایش یادداشت ها، ابتدا باید بدانید که چگونه یک ویجت (Widget) را به دستگاه اندروید خود اضافه کنید. پس از قرار دادن ویجت، به سادگی روی آن ضربه بزنید تا یادداشت اضافه گردد یا برای تغییر میزان ویجت، آن را طولانی فشار دهید. این برنامه امکان شخصی سازی موارد زیادی را به کاربران خود می دهد. می توانید رنگ متن و پس زمینه را تغییر دهید یا حتی برای تاکید بیشتر، از حالت های پررنگ و یا ایتالیک (italic) بهره ببرید. برای یاری به خوانایی، می توانید میزان متن را نیز تغییر دهید. اگر تغییرات مهم را از دست داده اید، می توانید از گزینه restore برای مشاهده و بازیابی ویرایش های گذشته بهره ببرید.

معرفی برنامه برای یادداشت برداری در گوشی اندرویدی: برنامه Evernote

Evernote به عنوان یکی از برترین و قابل اعتمادترین برنامه های یادداشت برداری در اندرویدی برای افراد و مشاغل مختلف شناخته می گردد. علیرغم اینکه برنامه Evernote عمدتا در ویندوز و مک استفاده می گردد، شما می توانید از نسخه اندروید این برنامه برای افزایش بهره وری شخصی بهره مند شوید.

بخش action bar این برنامه، مجموعه ای از میانبرها را ارائه می دهد که به شما یاری می نماید، یادداشت مورد نظر خود را از صفحه اصلی اضافه کنید. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه، گزینه Simple Note است که به شما امکان می دهد یک یادداشت (با عنوان) را به راحتی به فضای کاری خود اضافه کنید. بعلاوه می توانید با ضربه زدن روی آیکون Simple Task یک کار فوری اضافه کنید.

Evernote بعلاوه دو ویجت دیگر نیز ارائه می دهد: یک لیست برای یادداشت ها و یک لیست برای وظایف. لیست یادداشت ها یک لیست فیلتر شده از یادداشت ها را نشان می دهد که در آن می توانید یادداشت های خود را از صفحه اصلی تایپ کنید.

بعلاوه می توانید نتایج را با استفاده از یک برچسب یا یک نوت بوک فیلتر کنید. لیست وظایف نیز می تواند به شما یاری کند در عین حال که بتوانید یک کار را فورا اضافه کنید، لیست وظایف خود را نیز به سهولت ببینید. با وجود استفاده رایج برای مدیریت کارهای بزرگتر، Evernote مطمئنا انتظارات را به عنوان یک راهکار یادداشت برداری سریع از صفحه اصلی اندروید برآورده خواهد نمود.

MultiNotes

Multi Notes یک برنامه یادآوری و یادداشت برداری ساده در گوشی های اندرویدی است که برای یادآوری جزئیات مهم عملکرد مطلوبی دارد. ویژگی ها و میانبرهای مختلف این اپلیکیشن ساده می تواند به شما یاری کند از برنامه یادداشت برداری خود نهایت استفاده را ببرید. برای مثال می توانید یادداشت های خود را با تغییر رنگ پس زمینه و رنگ و میزان متن شخصی سازی کنید. آیا می خواهید روی متنی تأکید کنید؟ Multi Notes چندین رنگ برجسته برای یاری به برجسته شدن اطلاعات ارائه می دهد.

برای یاری به دسته بندی یادداشت های کوتاه، Multi Notes سه بخش برای جدا کردن یادداشت ها ارائه می نماید: Main، Work و Family. اگر فردی فراموشکار هستید، این برنامه از لیست برترین برنامه های یادداشت برداری برای گوشی اندرویدی برای شما مناسب است. این برنامه دارای یک سیستم یادآوری است که در آن می توانید یادآوری های متعددی را برای یادداشت های مختلف ایجاد و پیگیری کنید. Multi Notes بعلاوه اطلاعات شما را با Google Drive همگام کند، بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن اطلاعات ارزشمند باشید.

Sticky Notes + Widget

Sticky Notes + Widget یک تجربه یادداشت برداری با قابلیت ایجاد تنظیمات مختلف برای یادداشت ها در زمانی که عجله دارید ارائه می دهد. در این برنامه چندین طرح ربای شخصی سازی یادداشت ها وجود دارد، از جمله استیکرهای مختلف که می توانید روی یادداشت ها بچسبانید. چه بخواهید یادداشت ها را تایپ کنید یا طراحی کنید، اپلیکیشن مذکور می تواند ترکیبی از این دو را به شما ارائه کند. Sticky Notes + Widget ابزارهای مفید دیگری نیز دارد، از جمله این قابلیت ها می توان به تراز (alignment) کردن یا تغییر میزان متن ها اشاره نمود. حتی می توانید فونت نوشتار خود را از میان مجموعه ای از فونت های شیک نیز انتخاب کنید.

برای ویرایش یادداشت، کافی است از صفحه اصلی روی ویجت ضربه بزنید تا پنجره باز گردد. بعلاوه می توانید برای یادداشت های خود رمز عبور مشخص کنید. اگر در پی یک برنامه یادداشت برداری شخصی برای گوشی اندرویدی خود هستید،این برنامه می تواند یکی از برترین انتخاب ها باشد.

ColorNote

نوبت به آخرین مورد از لیست برترین برنامه های یادداشت برداری برای گوشی اندرویدی رسید، برنامه ColorNote که یک فضای سازمان یافته برای ذخیره یادداشت های کوتاه ایجاد می نماید. شما می توانید یادداشت های نوشتاری ساده و لیست کارها را از صفحه اصلی یا داخل برنامه ایجاد کنید. این اپلیکیشن یک فضای همگام سازی ابری ارائه می دهد، بنابراین هرگز یادداشت های ارزشمند را از دست نخواهید داد. ضمناً ColorNote کاملا رایگان است.

اگر در پی مدیریت همه برنامه های خود هستید، ColorNote با داشتن بخش تقویم می تواند این مشکل را برای شما رفع کند. بعلاوه می توانید از برچسب های رنگی برای دسته بندی یادداشت های خود بهره ببرید. با استفاده از ویجت این اپلیکیشن، می توانید یادداشت ها را از صفحه اصلی تایپ کنید. این ویجت بعلاوه به شما امکان می دهد یادداشت ها را ویرایش و تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. اگر برای یافتن یادداشت های قبلی خود مشکل دارید، ابزار جستجوی ColorNote می تواند به شما یاری کند اطلاعات مورد نظر را از بین یادداشت های مختلف پیدا کنید. بعلاوه می توانید با استفاده از دکمه Send ایده های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برترین برنامه های یادداشت برداری برای گوشی اندرویدی؛ سخن پایانی

یادداشت برداری یک مهارت مفید است که به شما یاری می نماید ایده ها و وظایف خود را بهتر سازمان دهی کنید. در این مقاله به معرفی 7 مورد از برترین برنامه های یادداشت برداری برای گوشی اندروید پرداختیم تا راهکاری سریع برای نوشتن ایده ها به طور مستقیم از روی صفحه اصلی به شما ارائه دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در استفاده از این اپلیکیشن ها با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به وسیله به اشتراک بگذارید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 دی 1402 بروزرسانی: 6 دی 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2435

به "معرفی 7 اپلیکیشن برتر برای یادداشت برداری در گوشی اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 7 اپلیکیشن برتر برای یادداشت برداری در گوشی اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید