آشنایی با والیبال کانادا، تاریخچه قهرمانان و افتخارات این تیم

به گزارش دانشنامه آریایی، کانادا یکی از کشورهای قدرتمند در ورزش والیبال جهان است. این تیم در سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته در مسابقات جهانی و المپیک بدرخشد. در این مقاله قصد داریم شما را با والیبال کانادا، تاریخچه، قهرمانان و افتخارات این تیم آشنا کنیم.

آشنایی با والیبال کانادا، تاریخچه قهرمانان و افتخارات این تیم

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

تاریخچه والیبال کانادا

والیبال برای اولین بار در سال 1900 توسط یک مربی آمریکایی به نام ویلیام جی مورگان به کانادا معرفی شد. مورگان این ورزش را به عنوان یک جایگزین ملایم تر برای بسکتبال اختراع کرد. والیبال به سرعت در سراسر کانادا محبوب شد و در سال 1929، انجمن والیبال کانادا تشکیل شد.

در سال 1938، تیم ملی والیبال مردان کانادا برای اولین بار در مسابقات جهانی والیبال شرکت کرد. کانادا در آن مسابقات به مقام هشتم رسید. در سال 1952، تیم ملی والیبال مردان کانادا برای اولین بار در بازی های المپیک شرکت کرد. کانادا در آن مسابقات به مقام سیزدهم رسید.

تیم ملی والیبال مردان کانادا در سال 2008 به بزرگ ترین موفقیت خود دست یافت و در مسابقات قهرمانی نورسکا قهرمان شد. کانادا در آن مسابقات تیم های کوبا و ایالات متحده را شکست داد. در سال 2016، تیم ملی والیبال مردان کانادا موفق به کسب مدال برنز لیگ جهانی والیبال شد. کانادا در آن مسابقات تیم ملی لهستان را در بازی رده بندی شکست داد.

تیم ملی والیبال زنان کانادا نیز در سال 2011 به بزرگ ترین موفقیت خود دست یافت و در مسابقات قهرمانی نورسکا قهرمان شد. کانادا در آن مسابقات تیم های کوبا و ایالات متحده را شکست داد.

قهرمانان والیبال کانادا

کانادا دارای والیبالیست های بزرگی است که در سطح جهانی به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند. در اینجا به برخی از مشهورترین قهرمانان والیبال کانادا اشاره می کنیم:

  • گوردون پری (Gordon Perrin): پری یکی از بزرگترین بازیکنان والیبال تاریخ کانادا است. او در سال 1964 با تیم کانادا مدال برنز المپیک را کسب کرد و در سال 1976 به عنوان بهترین بازیکن والیبال جهان انتخاب شد.
  • استیو لوئیس (Steve Loeis): لویس یکی از بهترین مدافعان میانی تاریخ والیبال کانادا است. او در سال 1984 با تیم کانادا مدال برنز المپیک را کسب کرد و در سال 1992 به عنوان بهترین بازیکن والیبال جهان انتخاب شد.
  • فرید منصور (Frederic Mansour): منصور یکی از بهترین بازیکنان والیبال کانادا در سال های اخیر است. او در سال 2016 با تیم کانادا مدال برنز المپیک را کسب کرد و در سال 2018 به عنوان بهترین بازیکن والیبال جهان انتخاب شد.
  • فرد بلانچارد: بلانچارد یکی از بهترین بازیکنان والیبال کانادا در تمام دوران است. او در سال 1956 به عنوان بهترین بازیکن والیبال جهان انتخاب شد.
  • لوئیز دان-فیلیون: دان-فیلیون یکی از بهترین بازیکنان والیبال زنان کانادا در تمام دوران است. او در سال 1984 به عنوان بهترین بازیکن والیبال زن جهان انتخاب شد.
  • نانسی گودل: گودل بازیکن دیگری است که نام خود را در تاریخ والیبال زنان کانادا ثبت کرده است. او در سال 1992 به عنوان بهترین بازیکن والیبال زن جهان انتخاب شد.
  • گاوین اشمایگل: اشمایگل یکی از بهترین بازیکنان کانادایی در حال حاضر است. او در سال 2016 به همراه تیم ملی کانادا به مدال برنز لیگ جهانی والیبال دست یافت. اشمایگل همچنین در سال 2016 به همراه تیم ملی کانادا به بازی های المپیک راه یافت.
  • بریتنی بریگز: بریگز یکی از بهترین بازیکنان کانادایی در بخش زنان است. او در سال 2011 به همراه تیم ملی کانادا به مدال برنز قهرمانی نورسکا دست یافت. بریگز همچنین در سال 2012 به همراه تیم ملی کانادا به بازی های المپیک راه یافت.

افتخارات والیبال کانادا

تیم ملی والیبال مردان کانادا تاکنون دو بار در مسابقات قهرمانی نورسکا به مقام قهرمانی رسیده است (1971 و 1979). تیم ملی والیبال زنان کانادا نیز تاکنون سه بار در مسابقات قهرمانی نورسکا به مقام قهرمانی رسیده است (1985، 1991 و 2003).

تیم ملی والیبال مردان کانادا تاکنون دو بار در بازی های پانوامریکن به مقام قهرمانی رسیده است (1975 و 1979). تیم ملی والیبال زنان کانادا نیز تاکنون چهار بار در بازی های پانوامریکن به مقام قهرمانی رسیده است (1983، 1987، 1991 و 2003).

تیم ملی والیبال مردان کانادا تاکنون یک بار در جام کنفدراسیون ها به مقام قهرمانی رسیده است (1977). تیم ملی والیبال زنان کانادا نیز تاکنون یک بار در جام کنفدراسیون ها به مقام قهرمانی رسیده است (1991).

در اینجا به برخی از مهم ترین افتخارات والیبال کانادا اشاره می کنیم:

  • مدال برنز المپیک 1964
  • مدال برنز المپیک 1984
  • مدال برنز المپیک 2016
  • مدال نقره مسابقات جهانی والیبال 1974
  • مدال برنز مسابقات جهانی والیبال 1978
  • مدال نقره مسابقات جهانی والیبال 1986

والیبال کانادا در حال حاضر

والیبال کانادا در حال حاضر یکی از تیم های قدرتمند در جهان است. این تیم در سال 2023 در رتبه چهارم رنکینگ جهانی والیبال قرار دارد.

تیم ملی والیبال کانادا در سال 2023 در مسابقات جهانی والیبال شرکت کرد و به مقام چهارم دست یافت. این تیم همچنین در سال 2023 در مسابقات لیگ ملت های والیبال شرکت کرد و به مقام پنجم دست یافت.

نتیجه گیری

والیبال کانادا یکی از کشورهای قدرتمند در ورزش والیبال جهان است. این تیم در سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته در مسابقات جهانی و المپیک بدرخشد. والیبال کانادا دارای والیبالیست های بزرگی است که در سطح جهانی به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند. برخی از مشهورترین قهرمانان والیبال کانادا عبارتند از گوردون پری، استیو لوئیس و فرید منصور.

والیبال کانادا در سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته در مسابقات جهانی و المپیک بدرخشد. این تیم در حال حاضر در رتبه چهارم رنکینگ جهانی والیبال قرار دارد.

انتشار: 6 مهر 1402 بروزرسانی: 9 مهر 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 295

به "آشنایی با والیبال کانادا، تاریخچه قهرمانان و افتخارات این تیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با والیبال کانادا، تاریخچه قهرمانان و افتخارات این تیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید