راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم ایران و عمان از 25 اردیبهشت 94

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: با امضای تفاهمنامه سه جانبه همکاری های کشتیرانی بین ایران وعمان با مشارکت بخش خصوصی خط کشتیرانی مستقیم بین بندر شهید رجایی و بندر صحار عمان راه اندازی می گردد.

راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم ایران و عمان از 25 اردیبهشت 94

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، رییس هیات مدیره شرکت بخش خصوصی امضا نماینده این تفاهمنامه با اشاره به گشایشی که با توافق سوئیس در فضای بین المللی ایجاد شده است، از استقبال مقامات عمان برای همکاری با ایران در بخش کشتیرانی و راه اندازی خط کشتیرانی بین دو کشور اطلاع داد.

عبدالحسین خدری گفت: در این ارتباط تفاهمنامه سه جانبه همکاری های کشتیرانی بین اتاق بازرگانی ایران، اتاق عمان و شرکت دنیا دریا امضا شد که براساس آن یک خط کشتیرانی بین بندرشهیدرجایی و بندرصحارعمان راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به شروع به کار این خط از 25 اردیبشهت ماه جاری افزود: کشتی های این خط منظم هر 15 روز یکبار بین بندر شهید رجایی و بندر صحار عمان و بالعکس تردد می نمایند و صاحبان کالا می توانند طبق برنامه زمان بندی، از خدمات این خط استفاده نمایند.

وی گفت: در صورت استقبال صاحبان کالا و برای پاسخ به احتیاج صادرات کشور، این خط به صورت هفتگی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رییس هیأت مدیره شرکت خدری دنیا دریا افزود: از آنجا که خط کشتیرانی ایران - عمان با هدف حمل محصولات کشاورزی و کالاهای صادراتی فسادپذیر کشور راه اندازی شده است، در این خط از کشتی های مجهز به کانتینرهای یخچالی استفاده می گردد.

خدری درباره تعداد کشتی های کانتینری فعال در این خط نیز افزود: در ابتدا از دو فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 200 TEU کانتینر در این خط استفاده خواهد شد؛ اما با جذب بار و سرعت دریافت صادرات کالاهای کشور به عمان، از کشتی هایی با ظرفیت بالاتر استفاده خواهیم کرد.

وی در مجموع تعداد کشتی های فعال درخط ایران - عمان را سه فروند شامل دو کشتی کانتینری و یک فروند کشتی فله بر متعلق به این شرکت اعلام نمود و گفت: این کشتی های کانتینری از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در داخل کشور ساخته شده است و راه اندازی این خط نیز مرهون حمایت های این سازمان از بخش خصوصی و همچنین اعتماد دیگر نهادهای کشور به این بخش است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 341

به "راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم ایران و عمان از 25 اردیبهشت 94" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم ایران و عمان از 25 اردیبهشت 94" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم ایران و عمان از 25 اردیبهشت 94"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید