رزرو ویلا ، اجاره کلبه جنگلی یا اقامتگاه بوم گردی؛ کدام یک بهتر است؟

به گزارش دانشنامه آریایی، اجاره کلبه جنگلی یا اقامتگاه بوم گردی

تا سال ها سفر فقط با رزرو هتل، مهمانسرا و مهمانپذیر ممکن بود. خانواده هایی که سطح رفاهی بالاتری داشتند از خدمات هتل که آن هم بسیار محدود بود استفاده می کردند و سایر افراد جامعه اقامت در مهمانسرا را ترجیح می دادند. در دهه 60 اگر برای سفر راهی شهرهای زیارتی مانند مشهد می شدید می دیدید که بسیاری از خانواده ها حتی در صحن های امام رضا شب را به صبح می رسانند. حال و هوای سفر در آن دهه ها کاملا با آنچه که امروز شاهد آن هستیم متفاوت بود. خوشبختانه امروزه سبک سفر تغییر نموده و می توان گفت اکثریت قشر میانه جامعه می توانند حداقل سالی یک بار لذت سفر را تجربه نمایند. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اجاره انواع اقامتگاه صحبت کنیم.

رزرو ویلا ، اجاره کلبه جنگلی یا اقامتگاه بوم گردی؛ کدام یک بهتر است؟

اجاره انواع اقامتگاه

امروزه شما امکان رزرو ویلا، هتل، آپارتمان، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی، هاستل و حتی اجاره کلبه جنگلی آن هم وسط یک جنگل بکر را دارید. همین تنوع اقامتگاه باعث شده حق انتخاب بسیاری داشته باشید. عواملی مانند نوع اقامتگاه، هزینه به ازای هر شب، تعداد اتاق ها، امکانات و موقعیت جغرافیایی و فاکتورهای بسیار دیگری روی انتخاب شما تاثیرگذار هستند.

رزرو ویلا

رزرو ویلا بیشتر در نواحی شمالی کشور خصوصا سواحل دریای خزر، ییلاق ها و منطقه ها کوهستانی انجام می گردد. بسیاری از مردم به علت نزدیکی این ویلاها با دریا و تماشای چشم انداز ها زیبای آن حاضر هستند مبالغ نبستا بالایی برای اجاره این ویلاها پرداخت نمایند. امکاناتی مانند استخر آبگرم، سونا، جکوزی، میز بیلیارد، فوتبال دستی، آلاچیق و … از جمله مواردی هستند که در بیشتر ویلاهای شمال کشور می توان انتظار آن را داشت.

ویلاهایی که در منطقه ها کوهستانی مانند فشم، فیروزکوه، دماوند، لواسان و غیره هستند هم معمولا دست کمی از ویلاهای ساحلی ندارند با این تفاوت که چشم انداز پیش روی شما کوه هایی بلند و سر به فلک کشیده هستند و هوای پاک و خنکی که تجربه فوق العاده ای را برای تان رقم می زنند. البته ویلا باغ های شهریار و کردان و طالقان و منطقه های از این دست هم هواداران خاص خود را دارند.

هرچند در منطقه ها ییلاقی و در میان جنگل های زیبای استان های گیلان، مازندران و گلستان مانند فیلبند و ماسال هم می توانید ویلاهای بسیار خوبی پیدا کنید ولی زمانی که قدم در دل طبیعت می گذارید، این لذت حضور در کلبه های چوبی ساده و بی آلایش است که حرف اول را می زند.

اجاره کلبه جنگلی

کلبه های جنگلی را معمولا می توانید در ییلاق های سرسبز و زیبای شمال، در دل جنگل، و بعلاوه در میان مزارع و شالیزارها پیدا کنید. هزینه اجاره کلبه جنگلی به نسبت رزرو ویلا بسیار کمتر است، اما باید بدانید در یک کلبه ساده چوبی خبری از امکانات مختلف نیست. با این وجود لذت بیدار شدن هنگام صبح در یک کلبه چوبی وسط ییلاق ماسال و رو به رو شدن با اقیانوسی از مه و نم نم باران، هر کسی را به وجد می آورد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه های بوم گردی همانطور که از نام آن پیداست شکل و شمایلی شبیه به بافت بومی همان منطقه دارند. برای مثال در منطقه ها مرکزی ایران مانند یزد، اصفهان، کاشان و شیراز، خانه های تاریخی بزرگ با حیاط های متعدد تبدیل به اقامتگاه شده اند. خانه هایی با حیاط مرکزی و سردابه هایی خنک و سقف های گنبدی شکل و گاه دارای بادگیر.

اما در منطقه ها شمالی واحدهای بوم گردی به خانه های روستایی چوبی گیلان و مازندارن و گلستان گفته می گردد که سقف های شیروانی دارند و تراس های بزرگی برای استفاده در بهار و تابستان. اقامتگاه های بوم گردی در جنوب ایران به شکل خانه هایی ساخته شده از کاهگل با راهروهای بسیار دیده می شوند. خانه هایی که بخش هایی از آن دارای سقف هایی از جنس نی و پارچه هستند تا گردش هوا به برترین شکل صورت گیرد. قطعا اجاره اقامتگاه بوم گردی در منطقه ها مختلف ایران تجربه تازه ای را برای خانواده ها رقم خواهد زد.

اجاره سوئیت و هاستل

سوئیت و هاستل جزو ارزان ترین واحدهای اقامتی در سراسر ایران هستند. سوئیت به واحدی گفته می گردد که معمولا فاقد اتاق مجزا است و آشپزخانه و فضای خواب بخشی از اتاق نشیمن هستند استفاده از سوئیت در تمام شهرها ممکن است از جمله اجاره سوئیت در شیراز ، اصفهان و منطقه ها شمالی. برای خانواده های کم جمعیت، این مدل اقامتگاه می تواند بسیار به صرفه و مناسب باشد. کم شدن هزینه اقامتگاه به خانواده ها یاری می نماید تا در طول سال دفعات بیشتری راهی سفر شوند و یا مدت طولانی تری را در مقصد سپری نمایند. هاستل چیزی شبیه به خوابگاه های دانشجویی است که شما فقط هزینه یک تخت را پرداخت می کنید تا کل اتاق را. در عوض فضای شخصی شما محدود به همان تخت شما خواهد بود. این مدل اقامتگاه ها بیشتر مورد استقبال کسانی که به صورت هیچهایک سفر می نمایند. یعنی کسانی که تنها با یک کوله پشتی راهی سفری طولانی می شوند و قصد دارند تمام بخش های یک استان یا یک کشور را بگردند.

اجاره آپاتمان

آپارتمان ها جزو پرطرفدارترین واحدهای اقامتی در نقاط مختلف هستند. چون آپارتمان ها در کنار داشتن امکانات مناسب، قیمت مناسبی هم دارند بعلاوه اقامتگاه بومگردی و سایر شهرها نیز همچون آپارتمان یک گزینه ارزان می باشد. نکته مثبت دیگر در خصوص اجاره آپارتمان این است که بیشتر در منطقه ها شهری هستند و دسترسی به امکانات مختلفی چون سوپر مارکت، نانوایی و … بسیار راحت تر است. علاوه بر این تعداد زیاد آپارتمان های قابل اجاره در شهرها مختلف باعث می گردد بدون نگرانی واحد مورد نظر خود را پیدا نموده و آن را اجاره کنید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2470

به "رزرو ویلا ، اجاره کلبه جنگلی یا اقامتگاه بوم گردی؛ کدام یک بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزرو ویلا ، اجاره کلبه جنگلی یا اقامتگاه بوم گردی؛ کدام یک بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید