روابط تجاری مازندران و عمان افزایش یابد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به نامناسب بودن روابط تجاری ایران و عمان، گفت: امیدواریم در سفر هیئت عمانی به مازندران، روابط تجاری این دو کشور افزایش یابد.

روابط تجاری مازندران و عمان افزایش یابد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از نور، غلام رضا عشریه صبح امروز در دیدار مشترک هیئت بازرگانی دولتی کشور عمان و مازندران در هتل نارنجستان نور، با اشاره به اینکه عمان یکی از شرکای تجاری مازندران است، اظهار کرد: سال 90 هیئت مالی مازندران سفری به این کشور داشته و توافقاتی را در آن کشور داشتیم.

وی با اشاره به اینکه علاقمه ندی خوبی بین تجار دو کشور ایران و عمان برای ارتقا تراز تجاری دو کشور وجود دارد، اضافه کرد: امیدواریم روابط تجاری ایران و عمان رضایت بخش گردد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه سفر هیئت مالی عمان به مازندران می تواند زمینه ساز توسعه مالی و تجاری دو کشور باشد، توضیح داد: مازندران با دارا بودن شرایط مالی مناسب در کشور دارای سه فرودگاه، سه بندر و راه آهن می تواند زمینه ساز توسعه روابط دو کشور باشد.

عشریه با اعلام اینکه بندر امیرآباد با قرارگیری در راستا کریدور شمال - جنوب مقصد خوبی برای ورود کشورهای عربی به بازارهای سی آی اس است، اضافه کرد: مازندران در حوزه کشاورزی، صنایع معدنی، غذایی، لبنی در کشور دارای رتبه ممتازی است.

وی با بیان اینکه مازندران رتبه چهارم فراوری قطعات خودرو کشور را دارد، گفت: مازندران قطب گردشگری کشور است.

عشریه با اشاره به اینکه مازندران رتبه برتر فراوری کیوی در کشور را دارد، توضیح داد: مرکبات و کشاورزی مازندران قابلیت صادراتی دارد.

اختصاص 20 درصد ارزش اضافه کرده مازندران در حوزه صنعت

محمود احمدی، مدیرکل مالی و بین الملل استانداری مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه این استان در زمینه فراوریات کشاورزی، گل و گیاه، مرکبات، گیاهان دارویی، میوه های هسته دار و سیاه ریشه رتبه برتر کشور را دارد، اضافه کرد: مازندران دارای سه هزار کارگاه صنعتی و فراوریی فعال در استان است.

وی با بیان اینکه 20 درصد ارزش اضافه کرده بخش مالی مازندران در حوزه صنعت است، گفت: مازندران در حوزه معادن دارای 70 واحد فعال در این استان بوده و منابع ذغال سنگ، سرب و روی، پوکه معدنی، سنگ های تزیینی، لاشه، سنگ آهک در استان منابع موجود معدنی استان است.

بازدید از شرکت کاله آمل و حضور در ضیافت شام معاونت برنامه ریزی استاندار در آمل از برنامه های سفر روز نخست این هیئت عربی به مازندران است.

هیئت مالی دولتی عمان روز چهارشنبه از کارخانجات فرش ساوین و صنایع چوب و کاغذ مازندران و باغداری فجر در شهرهای قائم شهر و ساری بازدید و در ضیافت شام استاندار مازندران در رستوران حاج حسن ساری شرکت می نمایند.

بازدید از مجتمع تفریحی نمک آبرود چالوس و بازدید از شرکت شمال پیروز و برگزاری نشست جمع بندی در هتل نارنجستان نور از برنامه های آخرین روز سفر این هیئت عربی به مازندران است.

قالب گروه های کالایی این هیئت بازرگانی عمومی، مصالح ساختمانی، تجهیزات استخراج معدن، طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان، محصولات غذایی و کشاورزی، محصولات پلاستیکی، انواع سنگ های ساختمانی و گرانیت و خدمات فنی و مهندسی است.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 343

به "روابط تجاری مازندران و عمان افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط تجاری مازندران و عمان افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید