رکورد خیره کنندهٔ لوسید ایر در 400 متر، فقط 9.2 ثانیه!

به گزارش دانشنامه آریایی، این خودرو اگر امروز به بازار عرضه گردد، با تایم 9.24 ثانیه ای خود سریع ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود و می تواند بیشتر سوپراسپرت ها را با اختلاف حداقل یک ثانیه مغلوب کند.

رکورد خیره کنندهٔ لوسید ایر در 400 متر، فقط 9.2 ثانیه!

شرکت آمریکایی لوسید که با سدان الکتریکی خود بنام ایر سروصدای زیادی به پا نموده است، میخواهد به طورجدی رقبایی مثل تسلا را به چالش بکشد. بدین منظور در اولین قدم، این شرکت سراغ یکی از رجحان های اصلی تسلا یعنی تایم درگ یا 400 متر رفته است. لوسید برای اینکه توانایی ایر را در مسافت 400 متر اثبات کند، در توئیتر ویدئویی از یک پروتوتایپ از نسخهٔ سه موتورهٔ این خودرو منتشر نموده است که زمان فوق العادهٔ 9.24 ثانیه را به ثبت می رساند. البته از سوی دیگر، تسلا هم ادعا نموده است که مدل S. پلاد می تواند مسافت 400 متر را در کمتر از 9 ثانیه طی کند.

هرچند این ادعای تسلا بسیار چشمگیر به نظر می رسد، اما نباید موجب گردد فکر کنیم که لوسید ایر خودروی کُندی است، زیرا این خودرو اگر امروز به بازار عرضه گردد، با تایم 9.24 ثانیه ای خود سریع ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود و می تواند بیشتر سوپراسپرت ها را با اختلاف حداقل یک ثانیه مغلوب کند. البته خودرویی که در این ویدئو مورد آزمایش قرار گرفته کابین لُختی دارد که به رول کیج مجهز است؛ بنابراین معین نیست که آیا نسخهٔ تولیدی با جایگاه های استاندارد، سنگین تر و کُندتر خواهد بود یا نه.

با توسعهٔ لوسید ایر سه موتوره و تسلا مدل S. پلاد، کاملاً واضح است که در حال ورود به عصر جدیدی از پرفورمنس خودرو های الکتریکی هستیم. نه تن ها بُرد این خودرو ها در حال بهبود است بلکه حتی از گران ترین سوپرکار ها هم پرفورمنس بهتری دارند. اگر سدان های الکتریکی این قدر سریع هستند نمی توان تصور کرد که هایپرکار های الکتریکی آینده چه توانایی های خواهند داشت. دراین بین، اما نبرد تسلا و لوسید می تواند بسیار جذاب باشد.

هرچند بسیاری از هواداران تسلا از اینکه ایلان ماسک با معرفی مدل جدید S. پلاد توجهات را از لوسید دور نموده شادمان هستند، واقعیت این است که مدل S. بیش از هشت سال سن داشته و بشدت به یک به روزرسانی احتیاج دارد. هرچند ممکن است سدان تسلا در پیست درگ بر لوسید رجحان داشته باشد، اما کابین ایر بسیار مدرن تر، پیشرفته تر و لوکس تر به نظر می رسد. در همین حال، از سوی دیگر شبکهٔ سوپرشارژر های تسلا هم بی نظیر است. پس نهایتاً در این جنگ برقی کدام یک پیروز خواهد شد؟

منبع: پدال

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیومنبع: فرادید
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1375

به "رکورد خیره کنندهٔ لوسید ایر در 400 متر، فقط 9.2 ثانیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد خیره کنندهٔ لوسید ایر در 400 متر، فقط 9.2 ثانیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید