زیبایی و راحتی، 2 فاکتور مهم در دکوراسیون داخلی

به گزارش دانشنامه آریایی، هنگامی که صحبت از دکوراسیون داخلی می گردد بعضی افراد زیبایی را مهترین بخش آن می دانند و بعضی دیگر معتقدند یک خانه باید به اندازه کافی راحت و دنج باشد. از این رو می توان دو معیار زیبایی و راحتی را برای دکوراسیون داخلی ضروری دانست. هر چند بیشتر محصولاتی که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرند هر دو ویژگی را دارا هستند اما هنگام طراحی داخلی باید بین این دو فاکتور ضروری تعادل برقرار گردد. در چنین شرایطی ایجاد تعادل بین راحتی و زیبایی برای دستیابی به دکوراسیون مورد علاقه شما کمی سخت می باشد. در این نوشته از ما ایده هایی را به شما معرفی می کنیم که در ایجاد فضایی شیک و راحت بسیار موثر بوده و تعادل را در فضا ایجاد می کنند. با ما همراه باشید.

زیبایی و راحتی، 2 فاکتور مهم در دکوراسیون داخلی

جهت دریافت خدمات برآورد هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

یک سبک سنتی انتخاب کنید

آیا می دانید در طراحی دکوراسیون می توان از تلفیق سبک سنتی و سبک مدرن استفاده نمود؟ با انتخاب این روش طراحی دکوراسیون، به آسانی می توان بین راحتی و زیبایی تعادل برقرار نمود. این نکته حائز اهمیت است که وقتی در طراحی مدرن از المان های روستیک به عنوان ابزاری برای ایجاد تضاد و یا همخوانی استفاده می شود، نمایی همانند سبک سنتی ایجاد نمی شود. اما فضاهای سنتی برای ایجاد نمایی متعادل از المان های سنتی و مدرن به تعداد مساوی استفاده می نمایند. از دیگر نکات برجسته سبک سنتی می توان به تاکید بر خطوط ساده و مستقیم، استفاده از رنگ های گرم و حنثی مانند برنز و قهوه ای شکلاتی و کار با چوب اشاره کرد. بنابراین به منظور افزایش جذابیت و زیبایی بیشتر، از المان های مدرن و سنتی در کنار یکدیگر استفاده می شود.

در مواقع لزوم راحتی را در اولویت قرار دهید

در دنیای ایده آل خود، هنگامی که به خرید می روید تا خانه را با وسایل مختلف پر کنید، مجبور به انتخاب یکی از دو فاکتور مدل و راحتی نیستید. اما همیشه اینطور نیست و باید یکی از آن ها را در اولویت قرار دهید. هنگامی که احتیاج شما به راحتی بیشتر است، راحتی را انتخاب کنید. اینکه یک مبلمان چقدر زیبا و مدرن به نظر می رسد در حالی که علاقمند به نشستن بر روی آن برای طولانی مدت نیستید موضوع مهمی نیست. در انتخاب المان های کاربردی مانند مبلمان برای لم دادن و انواع کفپوش برای راه رفتن همیشه باید راحتی را بر سبک ترجیح دهید. بودجه نیز از دیگر فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این فرضیه را در نظر بگیرید که وسایل و اثاثیه ای که راحتی را برای شما به ارمغان می آورند برای طولانی مدت قابل استفاده هستند و می توان آن ها را نگه داشت، از این رو حتی اگر آن ها را گران بخرید ضرر نخواهید کرد.

سبک را با المان های بصری همراه کنید

هنگامی که پایه و اساس انتخاب المان های ضروری مانند مبلمان را بر اساس راحتی گذاشتید، عقب ایستاده و به فضاهای باقی مانده در اتاق نگاهی بیندازید. سعی کنید فضاهایی که می توان در آن سبک را به نمایش گذاشت کشف کنید. نگران نباشید، اینکار سخت نیست زیرا به راحتی می توان فضای باقی مانده را با المان هایی که حاکی از سبک و زیبایی هستند پر نمائید. بر فضاهایی تمرکز کنید که از نظر بصری بیشتر تاثیرگذار هستند. برای مثال رنگی که برای دیوارها انتخاب می کنید، آویزهای دیواری، سایر عناصر دکوراتیو که با آن ها اتاق را تزئین می کنید و انواع لامپ های روشنایی از جمله این موارد هستند. همانطور که می دانید روز به روز همه چیز در حال تغییر است، از این رو المان هایی را بدین منظور بهره ببرید که قیمت بالایی ندارند. با انجام اینکار چند سال بعد به راحتی می توانید المان های جدیدتر و مد روز جایگزین آن ها کنید. برای مثال می توانید از کوسن های رنگارنگ و یا قاب عکس برای افزایش جذابیت فضا بهره ببرید تا به راحتی بتوانید آن ها را جا به جا نمائید.

چیزی را که دوست دارید بخرید

در خصوص راحتی و سبک می توان گفت که هر دو آنها کاملاً اختیاری هستند. چیزی که برای شما یک فضای ایده آل و کاملاً حرفه ای از نظر دکوراسیون داخلی ایجاد می نماید، ممکن است ایده آل فردی دیگر نباشد. تنها شما هستید که نعیین می کنید که چه چیزی در محدوده راحتی و زیبایی فضای شما قرار می گیرد، از این رو به شما توصیه می کنیم قبل از خرید المان های مختلف تمام جوانب را در نظر بگیرید. اگر چیزی را یافتید که گمان می کنید احتیاج شما را برآورده می سازد، آن را خریداری کنید. اینکه وسایل و اثاثیه مدرن باشند یا سنتی اصلاً مهم نیست بلکه مهم حس رضایت و آرامشی است که با حضور در خانه خود بدست می آورید. خریدهای خود را می توانید به صورت آنلاین انجام دهید اما گاهی تصاویر گویای واقعیت نیستند و ممکن است رنگ و یا جزئیات محصول مورد نظر را در واقعیت نپسندید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 758

به "زیبایی و راحتی، 2 فاکتور مهم در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی و راحتی، 2 فاکتور مهم در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید