سامان دهی و تجهیز ساختمان تاریخی حاج آقامحسن اراک در حال اتمام است

به گزارش دانشنامه آریایی، دفتر بنیاد خیریه محسنی در ساختمان تاریخی حاج آقا محسن اراک ساماندهی و تجهیز شد.

سامان دهی و تجهیز ساختمان تاریخی حاج آقامحسن اراک در حال اتمام است

جهت دریافت خدمات انواع آلاچیق سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محسن کریمی معاون میراث فرهنگی استان امروز 9 فروردین 1399 گفت: طی هماهنگی معاون عمرانی استانداری مرکزی و توافق اجرا شده اداره کل استان با بنیاد خیریه محسنی، بنیاد مذکور به منظور پیگیری و انجام امور مربوط به حفاظت، مرمت و احیای بنای تاریخی مذکور، در محل این بنا مستقر می گردد.

او در ادامه اضافه نمود: به این منظور بخشی از خانه تاریخی حاج آقا محسن مرمت شده و با همکاری بنیاد مذکور انشعابات آب و برق آن تأمین و در اختیار این بنیاد قرار خواهد گرفت.

کریمی گفت: این بنیاد در نظر دارد ضمن استقرار تیم کارشناسی در محل اجرای پروژه، نسبت به تهیه و اجرای طرح مرمت و احیاء خانه تاریخی حاج آقا محسن با نظارت میراث فرهنگی استان اقدام کند.

او با تأکید بر اینکه تا به امروز به مساعدت آن بنیاد 2هزار مترمکعب آوار از محوطه بنای تاریخی موردنظر جمع آوری و انتقال یافته و هرس درختان مجموعه نیز اجرا شده است گفت: سایر مرمت های اضطراری بنا در دست اقدام واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 882

به "سامان دهی و تجهیز ساختمان تاریخی حاج آقامحسن اراک در حال اتمام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی و تجهیز ساختمان تاریخی حاج آقامحسن اراک در حال اتمام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید