سنگک ایرانی در میان 50 نان برتر جهان ، توصیف سی ان ان از مزه بهشتی نان سنگک ، لواش به نام ارمنستان برترین شد

به گزارش دانشنامه آریایی، 50 نان برتر جهان توسط خبرگزاری CNN معرفی شدند که نان سنگک ایرانی نیز در این فهرست مشاهده می گردد.

سنگک ایرانی در میان 50 نان برتر جهان ، توصیف سی ان ان از مزه بهشتی نان سنگک ، لواش به نام ارمنستان برترین شد

با تور ارمنستان از کشور زیبای همسایه دیدن کنید.

خبرنگاران - خبرگزاری CNN فهرستی از 50 نوع از بهترین نان های جهان منتشر نموده است. در این فهرست، نان سنگک ایرانی هم واقع شده است.

این خبرگزاری در خصوص نان سنگک ایرانی ها می نویسد: برای پخت نان سنگک به 2 نانوای ماهر احتیاج است، این نان اعتیاد آور، صاف و نازک، مستقیم بر روی سنگریزه های داغ پخته می گردد. خمیر آرد گندم روی این سطح داغ برشته و طلایی می گردد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که سنگک داغ را بعد از در آمدن از تنور امتحان کنید، از تضاد میان پوسته ترد و خرده های نرم لطیف آن لذتی بهشتی می برید. می توانید نان سنگک را به تنهایی بخورید یا آن را مانند صبحانه ایرانی امتحان کنید: نان سنگک را به دور پنیر شور و دسته ای سبزیجات معطر بپیچید.

اگرچه نان لواش هم در این فهرست واقع شده است اما نام کشور ارمنستان در مقابل آن دیده می گردد. چرا که نان لواش در سال 2014 به نام ارمنستان در فهرست میراث غذایی یونسکو در پرونده ای با نام نقش فرهنگی سنتی لواش ثبت شده است. البته پس از این ثبت، در سال 2016 ایران در پرونده پخت نان های صاف، نان لواش را در کنار دیگر نان های سنتی کشورهای منطقه همراه با کشورهای ترکیه، قزاقستان، قزقیزستان و جمهوری آذربایجان ثبت نموده است.

تصاویر و اسامی 50 نان برتر جهان را در زیر ببینید:

Malawach, YemenArepa, VenezuelaNon, UzbekistanBiscuits, United StatesCrumpets, United KingdomSimit, TurkeyBalep korkun, TibetLimpa bread, SwedenKisra, Sudan and South SudanAppam, Sri LankaGyeran-ppang, South KoreaProja, SerbiaPane carasau, SardiniaKaravai, RussiaBroa de milho, PortugalPodplomyk, PolandLefse, NorwayRēwena parāoa, New ZealandTijgerbrood, NetherlandsFry bread, Navajo NationKhobz kesra, MoroccoTortillas, MexicoĦobż tal-Malti, MaltaRoti canai, MalaysiaTaboon bread, JordanKare pan, JapanBammy bread, JamaicaCiabatta, ItalyChallah, IsraelSoda bread, IrelandSangak, IranRoti gambang, IndonesiaParatha, IndiaDökkt rúgbrauð, IcelandPai bao, Hong KongPumpernickel, GermanyKhachapuri, GeorgiaBaguette, FranceInjera, EthiopiaPupusas, El SalvadorLibba, EgyptPan Cubano, CubaShaobing, ChinaMarraqueta, ChileMontreal bagels, CanadaPão de queijo, BrazilLuchi, BangladeshDamper bread, AustraliaLavash, ArmeniaBolani, Afghanistan

منبع: چمدان
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 497

به "سنگک ایرانی در میان 50 نان برتر جهان ، توصیف سی ان ان از مزه بهشتی نان سنگک ، لواش به نام ارمنستان برترین شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سنگک ایرانی در میان 50 نان برتر جهان ، توصیف سی ان ان از مزه بهشتی نان سنگک ، لواش به نام ارمنستان برترین شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگک ایرانی در میان 50 نان برتر جهان ، توصیف سی ان ان از مزه بهشتی نان سنگک ، لواش به نام ارمنستان برترین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید