تور اروپا: شر بزرگ در فوتبال اروپا خوابید؟

به گزارش دانشنامه آریایی، سه باشگاه بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید که از پروژه سوپرلیگ اروپا کناره گیری ننموده اند و بر اجرای این پروژه جاه طلبانه اصرار دارند، فعلاً تهدیدی از جانب اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) متوجه شان نیست. پیش از این یوفا پرونده ای انضباطی علیه سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس به خاطر عدم انصراف از حضور در پروژه جاه طلبانه سوپرلیگ اروپا گشوده بود اما کمیته استیناف یوفا که کمیته ای مستقل است، این پرونده را به حالت تعلیق درآورد. یوفا بعلاوه این سه باشگاه را تهدید نموده بود از لیگ قهرمانان اروپا کنار خواهد گذاشت.

تور اروپا: شر بزرگ در فوتبال اروپا خوابید؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

چند روز پیش مانوئل رویس دلارا قاضی پرونده شکایت باشگاه های رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا از یوفا به خاطر تهدید این سه باشگاه به محرومیت به علت باقی ماندن در پروژه سوپرلیگ اروپا، به نهاد حاکم بر فوتبال اروپا 5 روز مهلت داده بود که به صورت رسمی هرگونه مجازات و جریمه علیه این تیم ها را لغو و انتها رسمی فرآیند انضباطی در خصوص آنها را اعلام کند.

کمیته استیناف یوفا حالا به طور رسمی اظهار داشت که این پرونده کنار گذاشته خواهد شد که این بدین معناست این سه باشگاه فعلاً با اقدام قانونی دیگری از جانب یوفا روبرو نخواهند شد. در بیانیه یوفا آمده است: پس از توقف رسیدگی به پرونده علیه بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید در خصوص نقض احتمالی چارچوب قانونی یوفا در رابطه با سوپرلیگ، مرجع تتازه نظر یوفا امروز دادرسی را باطل اظهار داشت، گویی هیچگاه دادرسی در این زمینه شروع نشده است.

آخرین روزهای فرورین ماه بود که سوپرلیگ اروپا خاتمه با حضور 12 باشگاه موسس اعلام وجود کرد اما در پی فشارهای یوفا و فیفا، 6 تیم لیگ رجحان منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از حضور در این مسابقات انصراف دادند که همین باعث شد برگزارنمایندگان این پروژه جاه طلبانه 48 ساعت پس از اعلام رسمی شکل گیری این لیگ، تعلیق آن را اعلام نمایند. در ادامه باشگاه های اینتر، اتلتیکومادرید، یوونتوس و میلان هم از حضور در این مسابقات انصراف دادند، اما سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس حاضر نشدند از این پروژه کنار بکشند.

این سه باشگاه تأکید دارند که این حق آنهاست که در یک رقابت تازه شرکت نمایند، این در حالی است که یوفا تأکید دارد آنها با این کار خود به تمامیت و یکپارچگی فوتبال اروپا ضربه خواهند زد. 9 باشگاه دیگر سوپرلیگی که از حضور در این رقابت ها انصراف داده اند، ضمن عذرخواهی از این اقدام خود، متعهد شده اند که مجموعاً رقم 12.9 میلیون پوند در فوتبال پایه سرمایه گذاری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1947

به "تور اروپا: شر بزرگ در فوتبال اروپا خوابید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: شر بزرگ در فوتبال اروپا خوابید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید