طرح پیشگیری از حوادث ترافیکی توسط بهزیستی زنجان اجرا می شود

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: معاون بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به فرارسیدن سال جدید و آغاز مسافرت های نوروزی، برنامه پیشگیری از حوادث ترافیکی در زنجان اجرا می شود.

طرح پیشگیری از حوادث ترافیکی توسط بهزیستی زنجان اجرا می شود

گل نساء آقامحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان، با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از حوادث ترافیکی در استان زنجان گفت: این طرح در 10 استان پر تردد کشور اجرایی می شود.

وی افزود: استان های زنجان، اصفهان خراسان رضوی، تهران، گیلان، هرمزگان، خوزستان، مازندران، فارس و همدان برگزار کنندگان این طرح هستند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به زمان برگزاری این طرح در آخرین روزهای سال 93، گفت: این طرح در روزهای 27 لغایت 29 اسفند امسال و نیز 6 و 7 فروردین ماه سال آینده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 2 فاکتور مهم در ایجاد حوادث ترافیکی نقش دارند، ابراز داشت: چند فاکتور مهم وسیله نقلیه، محیط یا جاده ترافیکی و شخص راننده در ایجاد حوادث ترافیکی نقش دارند که نقش راننده نسبت به دو عامل دیگر مهمتر و بارزتر است.

آقامحمدی شرح داد: بیشتر حوادث رانندگی در نتیجه بی دقتی و بی توجهی و سهل انگاری راننده انجام می شود که ضایعات جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

وی با اشاره به نقش حوادث در ایجاد معلولیت ها گفت: بسیاری از حوادث رانندگی را می توان با آموزش برنامه های پیشگیری کاهش داد که کاهش این حوادث سبب کاهش ایجاد معلولیت ها می شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان بیان کرد: نخستین و اساسی ترین گام پیشگیری در مقوله حوادث را باید به بحث آموزش ارتباط دهیم.

وی با اشاره به توزیع بروشور در بین مسافران نوروزی ابراز کرد: بروشورهایی با عنوان با آرامش برانیم، سلامت بمانیم توسط کارشناسان ستادی بهزیستی طراحی شده است که در اختیار مسافران قرار می گیرد.

آقامحمدی با اشاره به مشارکت بهزیستی در استقبال از مسافران نوروزی گفت: استان زنجان به دلیل قرار دریافت در جهت عبوری مسافران که یکی از محور های پرتردد در کشور است فرصتی را برای بهزیستی در ارائه آموزش های پیشگیری فراهم کرده است.

وی گفت: بروشور تهیه شده توسط بهزیستی حاوی نکاتی است که رعایت آن ها تا حد زیادی احتمال تصادفات رانندگی را کاهش می دهد.

ی

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 894

به "طرح پیشگیری از حوادث ترافیکی توسط بهزیستی زنجان اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پیشگیری از حوادث ترافیکی توسط بهزیستی زنجان اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید