قیمت تارا در بازار مشخص شد؟ ، نقل و انتقال تارا چگونه صورت می گیرد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، پس از مدت کوتاهی از زمان تحویل تارا محصول تازه ایران خودرو، برخی از مشتریان با انتشار آگهی هایی اقدام به فروش آن کرده اند. صاحبان تارا این محصول را به چه قیمتی برای فروش گذاشته اند؟

قیمت تارا در بازار مشخص شد؟ ، نقل و انتقال تارا چگونه صورت می گیرد؟

خبرنگاران - مهدی درفشی: تارا محصول تازه ایران خودرو است که به تازگی، نخستین سری از آن به مشتریان تحویل داده شد. با بررسی چند وب سایت فعال در زمینه ثبت و انتشار آگهی، آگهی فروش تارا هم مشاهده می شود.

البته تنها با استناد به این آگهی ها، نمی توان به طور دقیق قیمت تارا در بازار را اظهار داشت. چرا که به رسم همیشه، خودروهای تازه پس از ورود به بازار با قیمت های گزاف به فروش گذاشته می شوند. پس از گذشت زمانی کوتاه، قیمت آن خودرو کاهش پیدا می کند.

با تماس به شماره های درج شده در آگهی ها، با ارقامی بین 450 تا حدود 700 میلیون تومان روبرو می شویم. البته بعد از مدتی کوتاه، مالک یکی از تاراهای آگهی شده با ما تماس گرفت و 140 میلیون تومان از قیمت 690 میلیونی که قبلا اعلام کرده بود کم کرد. در نهایت قیمت تارا به 550 میلیون تومان رسید.

این درحالیست که تارا دنده ای به طور دقیق 290 میلیون و 472 هزار و 100 تومان برای مشتریان هزینه برداشت.

حواله تارا هم برای فروش موجود است

صاحب برخی از آگهی های مربوط به تارا، حواله هم برای فروش دارند. البته هنوز حواله آن ها تکمیل وجه نشده است. اما هزینه خودرو به طور کامل از خریدار دریافت می شود. فروشندگان مدعی هستند که پس از دریافت دعوتنامه، تکمیل وجه خواهند کرد. تنها راه برای آسودگی خاطر خریدار، ارائه چک تضمین به ارزش هزینه پرداختی است.

خودروهای در رهن، چگونه معامله می شوند؟

سند بسیاری از محصولات ایران خودرو که اخیرا به مشتریان تحویل داده می شوند، در رهن است. طبق قرارداد منعقد شده میان ایران خودرو و خریدار، مشتری حق ندارد به مدت یک سال، خودروی خریداری شده را به فروش برساند. البته در این میان، برخی با ارائه مبایعه نامه، وکالت محضری و چک ضمانت به ارزش قیمت خودرو، خودروی خود را به فروش می رسانند.

تارا با گیربکس اتوماتیک شهریور ماه عرضه خواهد شد

با تارا آشنا شوید

تارا محصول تازه ایران خودرو است که پلتفرم آن، با پژو 301 مشترک است. نخستین سری تحویل شده به مشتریان، مجهز به جعبه دنده پنج سرعته دستی است. نخستین سری از تارا که به مشتریان تحویل داده شد، مجهز به پیشرانه TU5 پلاس با حجم 1.6 لیتر و حداکثر قدرت 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر است.

قدرت این پیشرانه به واسطه گیربکس پنج سرعته دستی، به محور جلو منتقل می شود. ایران خودرو شتاب صفر تا 100 این خودروی تازه را 11.5 ثانیه اعلام کرده است. مضاف بر جعبه دنده دستی، تارا با تجهیز به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، از مهرماه سال جاری وارد بازار خواهد شد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی تارا

نخستین سری از تارا تحویل شده به مشتریان، به تجهیزاتی نظیر دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، HSA، ESC،TCS،HBA، سیستم فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا، دارای 4 عدد بلندگو، میرورلینک، آنتن سقفی اکتیو، مه شکن های جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نورچراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، چراغ های همراه در پارکینگ، چراغ خوش آمد گویی، آینه های جانبی برقی راهنمادار هم رنگ بدنه، شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی، شیشه راننده مجهزبه آنتی ترپ، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت،

کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، ستون فرمان تلسکوپی، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، سیستم قطع سوخت اتوماتیک، رینگ 15 اینچی فولادی طرح اسپرت، صندلیی راننده 6 حرکته دستی و صندلی سرنشین جلو 4 حرکته دستی، پشت سری صندلی های جلوقابل تنظیم، صندلی های عقب تاشو، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، کاور موتور، نشان دهنده تغییر دنده (GSI) مجهز است.

منبع: بیت ران
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1897

به "قیمت تارا در بازار مشخص شد؟ ، نقل و انتقال تارا چگونه صورت می گیرد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت تارا در بازار مشخص شد؟ ، نقل و انتقال تارا چگونه صورت می گیرد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تارا در بازار مشخص شد؟ ، نقل و انتقال تارا چگونه صورت می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید