مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با رنو داستر و خودروهای هم رده

به گزارش دانشنامه آریایی، خودروهای شاسی بلند همیشه در کشور ما مورد استقبال عمومی قرار می گیرند. به علت علاقه مردم به این خودروها و با توجه به قیمت نسبتاً بالای خودروهای شاسی بلند، شرکت های واردات خودرو در سال های اخیر خودروهای شاسی بلند چینی را در بازار خودرو ارائه نموده اند که تاحدودی توانسته است پاسخی برای علاقه مندان به این خودروها باشد. جک S5، هاوال H2، هایما S7، رنو داستر و پژو 2008 ازجمله رقیبان چری تیگو 5 لاکچری هستند. در این مطلب به سراغ مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با رنو داستر و جک S5 رفته ایم تا ببینیم کدام یک از این خودروهای شاسی بلند حرفی برای گفتن دارند.

مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با رنو داستر و خودروهای هم رده

مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با جک S5

تیگو 5 لاکچری شاسی بلند سایز میانه شرکت چری است که بعد از چند بار به روز رسانی و اعمال تغییراتی در ظاهر و کابین آن، تبدیل به خودرویی قابل بحث در بازار خودروهای چینی شد. از طرف دیگر، خودروهای جک در سال های اخیر بازار فروش خوبی را در کشور ما داشته اند. جک S5 در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک در بازار خودرو رقابتی گرم با دیگر خودروهای هم سطح خود دارد.

در ابتدای این مقایسه باید گفت که جک S5 کپی موفقی از هیوندای IX 35 و نمای عقب آن کپی از خودروهای آئودی است که این موضوع یکی از دلایل فروش این خودرو به شمار میرود. در قسمت کابین، کیفیت متریال به کاررفته در حد قابل قبولی است. به کار بردن دو رنگ در قسمت داخلی و ارگونومی و کیفیت جایگاه ها حسی دلنشین به سرنشین های خودرو می دهد. البته پیشتر در مطلبی به طور مفصل به مقایسه جک S5 با خودروهای هم رده اش پرداخته ایم.

در سمت مقابل در چری تیگو 5 لاکچری، علی رغم شباهت با خودروهای رنجروور، نبوغ و پیشرفت خلاقیت طراحان چینی را می توان مشاهده کرد. در بخش کابین نیز تیگو 5 خلاف جک S5 یک نسخه کاملاً کپی شده از خودروهای خارجی نیست. روکش چرم مشکی جایگاه ها و فرمان با دوخت قرمز از نکات مجذوب کننده طراحی داخلی تیگو 5 لاکچری است.

با مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با جک اس 5 در بخش فنی، متوجه می شویم که تیگو 5 لاکچری از پیشرانه موتور 4 سیلندر با حجم 1971 سی سی و قدرت 139 اسب بخار در دور موتور 5700 دور در دقیقه و 182 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4500 دور در دقیقه بهره می برد. جک S5 اما با موتور 4 سیلندر با حجم 1997 سی سی و قدرت 174 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2000 تا 4000 دور در دقیقه، قطعاً برنده این رقابت خواهد بود. جک S5 با این قدرت موتور به راحتی با کیا اسپورتیج و هیوندایی می تواند رقابت کند.

بعلاوه، با مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با جک S5 در بخش امکانات رفاهی باید گفت که تیگو 5 لاکچری از امکاناتی نظیر دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سان روف برقی، کروز کنترل، نمایش گر لمسی، دوربین دید عقب، سنسور عقب و سیستم تهویه مطبوع بهره می برد. امکانات رفاهی جک S5 شامل چهار عدد کیسه هوا، آینه های کناری برقی مجهز به گرم کن، تنظیم برقی جایگاه راننده، مموری جایگاه راننده، گرم کن جایگاه های جلو، ترمز برقی، دوربین دید عقب و استارت دکمه ای است.

مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با رنو داستر

خریدوفروش خودروهای رنو چند سالی است که در بازار خودروی ایران رونق گرفته است. به علت کیفیت بالا و آپشن های این خودروها موفقیت محصولات رنو هر روز رو به افزایش است. رنو داستر به خاطر ویژگی های مثبتش توانسته در سال های اخیر تبدیل به یکی از پرطرف دارترین شاسی بلندهای میانه ایران گردد.

طراحی ظاهری داستر اصالت و سادگی خاص خود را دارد و اثری از کپی در آن نیست. در مقایسه، تیگو 5 با کم ترین مقدار کپی نسبت به خودروهای چینی، ظاهری مجذوب کننده تر دارد. از آن جایی که رنو داستر را خودرویی مالی می دانند، توقع ما از داخل کابین این خودرو نمی تواند خیلی بالا باشد.

با مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با رنو داستر متوجه می شویم که طراحی داخلی ساده و درعین حال ارگونومی مناسب و کیفیت متریال استفاده شده از نکات مثبت رنو داستر است. از نظر طراحی داخلی چری تیگو 5 قطعاً طراحی زیباتری دارد اما از نظر متریال به کاررفته نمره قبولی نمی گیرد.

موتور رنو داستر 4 سیلندر با حجم 1998 سی سی و قدرت 135 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه در مقایسه با چری تیگو 5 در شرایط بهتری قرار گرفته است. شتاب اولیه ضعیف تیگو 5 در مقایسه با رنو داستر از نقاط ضعف این خودرو محسوب می گردد.

سیستم تعلیق مناسب رنو داستر و سواری نرم و مناسب آن باعث شده این خودرو علاوه بر داخل شهر، خودرویی آفرود هم محسوب گردد و این هم یکی دیگر از مزایای رنو داستر است. شاید بهتر باشد برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو داستر با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمند را در مورد چری تیگو 5 لاکچری در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش خودرو آگهی های سایت خبرنگاران از قیمت خرید و فروش چری تیگو 5 آگاه شوید.

نظر شما چیست؟ به نظر شما در این مقایسه کفه ترازو به سمت کدام خودرو سنگینی می نماید؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2236

به "مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با رنو داستر و خودروهای هم رده" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با رنو داستر و خودروهای هم رده" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چری تیگو 5 لاکچری با رنو داستر و خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید