مقایسه فولکس پاسات با رنو تالیسمان و کیا اپتیما

به گزارش دانشنامه آریایی، به دلیل علاقه مردم به خودروهای سدان، تنوع این کلاس خودرو در ایران بسیار زیاد است و در سال های اخیر سدان های لوکس و زیبا در خیابان های کشورمان جولان می دهند. فولکس پاسات برای باقی ماندن در بازار باید با خودروهایی همانند تویوتا کمری، کیا اپتیما، رنو تلیسمان، ب ام و سری 3، 4 و 5 و بسیاری خودروهای دیگر رقابت کند. علاوه بر این که نسل خودروهای هیبریدی در همین بازه قیمتی هم می تواند رقیبی جدی برای تمامی خودروهای این کلاس باشد. در ادامه نگاهی کوتاه داریم به مقایسه فولکس پاسات با رنو تالیسمان و کیا اپتیما و سعی می کنیم با بررسی مزایا و معایب هر یک، به انتخاب بهتری برسیم.

مقایسه فولکس پاسات با رنو تالیسمان و کیا اپتیما

مقایسه فولکس پاسات با رنو تلیسمان

کمپانی رنو در سال های اخیر با تولید خودروهای لوکس، انقلابی در بازار خودروی ایران به پا کرده است. تلیسمان، سدان زیبای رنو، پرچم دار خودروهای لوکس این کمپانی است. طراحی ظاهری این خودرو بسیار زیبا و خاص است و از تمامی جهات نگاه ها را به خود جلب می کند.

شاید از نظر ظاهری جذابیت فولکس پاسات در برابر رنو تلیسمان کم تر باشد، اما در قسمت داخلی کابین هماهنگی قطعات و فرم داشبورد فولکس پاسات به مراتب زیباتر از رنو تلیسمان است. هرچند کیفیت متریال به کاررفته در داخل کابین هر دوی این خودروها بسیار عالی و بدون عیب است.

از نظر فضای داخل کابین و نشیمن سرنشینان، هر دو خودرو بسیار راحت و جادارند. بااین که هر دو خودرو از نظر امکانات رفاهی، خودروهایی کامل و فول آپشن به حساب می آیند، اما رنو تلیسمان در این قسمت چند قدم جلوتر از فولکس پاسات قرار می گیرد.

سقف پانورامای رنو تلیسمان به کابین این خودرو آرامشی خاص بخشیده است. از طرفی آپشن تشخیص موانع ازجمله امکانات منحصربه فرد رنو تلیسمان است که سنسور های این سیستم هنگام حرکت آرام و یکنواخت اتومبیل به طرف موانع عمل خواهند کرد. اگر حرکت خودرو نسبت به مانع مذکور متوقف شود اعلام هشدار سیستم هشدار دهنده نیز متوقف خواهد شد. اگر مجدداً حرکت به سمت مانع آغاز شود، مجدداً سیستم هشداردهنده، اعلام هشدار می کند.

با مقایسه فولکس پاسات با رتو تلیسمان در می یابیم که فولکس پاسات مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 1798 سی سی است که توان تولید 180 اسب بخار در دور موتور 5100-6200 و گشتاور 250 نیوتن متر در دقیقه را دارد. در طرف مقابل رنو تلیسمان با موتوری 4 سیلندر و حجم 1618 سی سی توان تولید 190 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 260 نیوتن در 2500 دور در دقیقه را دارد.

مصرف سوخت ترکیبی رنو تلیسمان 5.6 لیتر در 100 کیلومتر است که در برابر مصرف 5.8 لیتری فولکس پاسات تفاوت خاصی دیده نمی شود. از نظر فرمان پذیری و سواری هر دو خودرو، سواری لذت بخشی را برای شما رقم خواهند زد.

به نظر شما در مقایسه فولکس پاسات و رنو تلیسمان کدام یک برنده است؟

مقایسه فولکس پاسات با کیا اپتیما

حال به سراغ مقایسه فولکس پاسات با کیا اپتیما می رویم. گروه خودروسازی کیا سال هاست که در کشور ما از محبوبیت خاصی برخوردار است. ارائه خودروهایی با کیفیت و ظاهری خوب در کنار قیمت تقریباً مناسب و خدمات پس از فروش قابل قبول، کیا موتورز را تبدیل به برندی خانوادگی و مورد قبول در کشور ما کرده است.

کیا اپتیما یکی از برندهای محبوب گروه خودروسازی کیا، با فیس لیفت های متعدد در کشور ما حضور دارد که البته تغییر زیادی در ظاهر خودرو دیده نمی شود. فرم کشیده چراغ های جلو و عقب با خطوط نرم روی کاپوت و بدنه هماهنگی دارد.

کابین کیا اپتیما شباهت زیادی با ب ام و سری 5 دارد. کیا موتورز با بهره گیری از متریالی مرغوب، ظاهری لوکس به کابین داخلی اپتیما بخشیده است. در آخرین فیس لیفت، صندلی ها راحت تر شده و نورپردازی ملایم درون کابین فضایی گرم و صمیمی برای سرنشینان فراهم می کند.

در بخش فنی، کیا اپتیما مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر است که توان تولید قدرت 185 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را دارد. مصرف سوخت ترکیبی کیا اپتیما 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. مصرف سوخت فولکس پاسات بسیار کم تر از کیا اپتیماست و در بحث شتاب خودرو هم فولکس پاسات پیروز تر عمل کرده است.

از نظر امکانات رفاهی کیا اپتیما هم مجهز به تمامی امکانات خودروهای لوکس نظیر کروز کنترل، استارت دکمه ای، دوربین پارک، سیستم صوتی پیشرفته، سقف پاناروما، دوربین 360، سامانه های ترمز و پایداری متنوع، رادار نقطه کور، صندلی های چرمی مجهز به گرم کن و سردکن، ترمز پارک هوشمند و بسیاری امکانات دیگر است. در بخش ایمنی، کیا اپتیما دارای 7 کیسه هوا و 5 ستاره ایمنی بنیاد ایمنی اروپا (EURO NCAP) است.

امیدواریم با مقایسه فولکس پاسات با خودروهای هم رده خود، اطلاعات مفید و دست اولی را به دست آورده باشید. در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از این خودروها را دارید، آن را در قسمت دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

درباره فولکس پاسات بیشتر بخوانید:

  • معرفی فولکس پاسات و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با فولکس پاسات
منبع: دیوار
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1236

به "مقایسه فولکس پاسات با رنو تالیسمان و کیا اپتیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه فولکس پاسات با رنو تالیسمان و کیا اپتیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید