مبارزه با آفات در بیش از 58 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش دانشنامه آریایی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از مبارزه شیمیایی، زراعی و مکانیکی در 58 هزار و 283 هکتار از اراضی کشاورزی در طول سال 98 در استان اطلاع داد.

مبارزه با آفات در بیش از 58 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار از ،محمود کیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه کمیته گیاهپزشکی استان ضمن ارائه گزارش و بیان این مطلب، اضافه نمود: از این میزان حدود 42 هزار و 131 هکتار با انواع آفات گندم آبی و دیم، 8836 هکتار با آفت های جو آبی و دیم و برای کلزا هم حدود 50 هزار و 110 هکتار مبارزه شده است و حدود 2206 هکتار هم شامل مبازره با دیگر محصولات کشاورزی است.

او در خصوص میزان مبارزه با ملخ نیز در استان، گفت: از خرداد 98 تا خاتمه سال گذشته حدود 10 هزار و 106 هکتار از اراضی ملخ زدایی شده است.

او در خصوص آفت سن غلات در استان نیز اظهار کرد: در سال 99 حدود 50 هزار و 904 هکتار جهت مبارزه و پیشگیری آفت فوق در مزارع سمپاشی شده است.

محمودکیا مطرح کرد: آفت شاه مومی کلزا در پاییز سال گذشته به صورت گسترده وجود داشت که سال جاری به دلیل بارش باران و دیگر فاکتورها جمعیت پایینی دارد.

او گفت: در شهرستان های هشترود، میانه و اهر جمعیت سن غلات زیاد بوده و تاکید شده که مبارزه با آفات ادامه داشته باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ار وجود آفت ملخ در شهرستان پارس آباد اطلاع داد و اضافه نمود: باید به صورت کارشناسی شده در اسرع وقت با این آفت مبارزه گردد تا در محل مزارع هم مرز با آذربایجان شرقی به مزارع کشاورزان خسارت وارد نکند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان،اواز اجرای 12 طرج پیش آگاهی نوین براساس مجموعه درجه حرارت های موثر روزانه در خصوص آفات کلیدی استان با اعتبارات ملی اطلاع داد و در خصوص زنگ گندم نیز مناسب ترین روش مبارزه با آفات را استفاده از ارقام مقاوم خاطرنشان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1132

به "مبارزه با آفات در بیش از 58 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با آفات در بیش از 58 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید