مسافران تعطیلات عید فطر هرجایی اقامت نکنند

به گزارش دانشنامه آریایی، مسافرانی که در تعطیلات عید فطر به سفر رفته اند، در هرجایی اقامت نکنند و مراقب اقامتگاه های غیرمجاز باشند.

مسافران تعطیلات عید فطر هرجایی اقامت نکنند

تعطیلات چند روزه عید فطر در سال های مختلف فرصت مناسبی برای سفر محسوب می گردد و افراد بسیاری در این ایام راهی شهرهای مختلف و به ویژه شهرهای شمالی کشور می شوند. در چنین شرایطی یافتن جایی مناسب برای اسکان با سختی های متعدد همراه می گردد و برای پذیرایی از مسافران این شهرها یا حتی سایر نقاط کشور مهمانپذیرهای بدون مجوز نیز شروع به فعالیت نموده یا حتی در موارد مختلف اهالی آن شهر، خانه های خود را به صورت روزانه در اختیار مسافران قرار می دهند.

به علت فعالیت ساماندهی نشده این واحدها نظارتی روی قیمت ها، بهداشت و امکانات رفاهی آنها وجود ندارد، از نظر امنیت نیز اطمینان کردن به بسیاری از این واحدها امری سخت به شمار می رود.

در این باره رییس اتحادیه مهمان پذیران با اشاره به فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز خطاب به مسافران این مراکز عنوان نمود: در اتحادیه شاهد شکایات بسیار در این خصوص هستیم و توصیه ما به مردم این است که برای مبلغی ناچیز امنیت خود را به خطر نیندازند.

شاهرخ محمدزاده در عین حال تاکید نمود:

طی سال های گذشته در موارد متعدد شاهد ایجاد و راه اندازی اقامت های غیرمجازی هستیم که اگرچه در خصوص آنها پیگیری های متعدد انجام شده اما متاسفانه تا به امروز در زمینه برخورد با آنها اقدام مناسب و موثری صورت نگرفته است.

به گفته وی، مهمان پذیرها و هتل ها از جمله مراکزی هستند که روی رفت و آمدهای روزانه آنها نظارت کاملی صورت می گیرد اما در اقامتگاه های غیرمجاز نه تنها این موارد اعمال نمی گردد بلکه شرایط به گونه ای است که در موارد متعدد شاهد شکایات بسیار مردم و ایجاد مسائل مختلف در زمینه های بهداشتی و امنیتی هستیم بر همین اساس توصیه ما به مردم آن است که برای به عنوان مثال 50 هزار تومان امنیت خود را به خطر نینداخته و در این مراکز ساکن نشوند.

وی با اشاره مجدد به فعالیت مهمان پذیرهای غیرمجاز و واحدهای مختلفی که بدون دریافت هیچ گونه جوازی تبلیغ و فعالیت می نمایند، بیان نمود: گاه شاهدیم در روزنامه های رسمی تبلیغ این واحدها صورت می گیرد در حالی که طبق تبصره سه ماده 17 قانون نظام صنفی کشور تبلیغ مراکز فاقد مجوز امری خلاف به شمار می رود.

محمدزاده خطاب به مسافران هشدار داد که در بیش از 90 درصد موارد اقامتگاه های غیرمجاز، املاک استیجاری هستند که بعدها فرد در صورت بروز مشکل و احتیاج به پیگیری قانونی در این حوزه دچار مسائل بسیار می گردد.

رییس اتحادیه مهمان پذیران تهران در خاتمه در خصوص هزینه اقامت در مهمان پذیرهای شهر تهران نیز عنوان نمود: قیمت یک تخت در یک مسافرخانه درجه سه حدود 32 هزار و 500 تومان است که این رقم در اقامتگاه های درجه یک به حدود 80 هزار تومان می رسد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2096

به "مسافران تعطیلات عید فطر هرجایی اقامت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران تعطیلات عید فطر هرجایی اقامت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید