آشنایی با معبد تیان هو کولالامپور

به گزارش دانشنامه آریایی، درست که دین رسمی مرئم مالزی اسلام است، اما ادیان و مذاهب دیگر نیز در این کشور به راحتی زندگی میکنند و جاذبه هایی که معماری و معابد مذهبی را نیز در کوالالامپور خواهید دید، یکی از آشناترین معابد مالزی، معبد تیان هو کولالامپور است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

آشنایی با معبد تیان هو کولالامپور

این معبد یکی از بزرگترین معابد بودایی در مالزی است. جامعه چینی مقیم کوالالامپور به غیر از کاربرد زیارتی، از این معبد به عنوان کانون اجتماع چینی ها نیز استفاده می کنند. این بنا بر بلندی های جنوب غربی شهر بنا شده، دارای سه ورودی است و در سال 1989 افتاح شده است. این معبد بودایی به (الهه تیان هو) مادر بهشتی که رب النوع محافظ ملوانان و ماهیگیران است، هدیه شده است.در داخل بنا تصویری از الهه مازو، مجسمه هایی از الهه تیان هو (الهه رحمت) قرار دارند. مجسمه بودا خندان و تصاویر تائوئیستی در این جا نگه داری می شوند.

این معبد در چهار سطح ساخته شده و دارای رستوران و فروشگاه در طبقه همکف، زیارتگاه اصلی در طبقه سوم و تالار همایش ها جهت مراسم عروسی و رسمی در طبقه دوم قرار دارند. کنار ورودی اصلی معبد، دوازده مجسمه به شکل حیوان وجود دارد که سمبل طالع بینی و ستاره شناسی چینی است.

انتشار: 27 فروردین 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 11

به "آشنایی با معبد تیان هو کولالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معبد تیان هو کولالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید