معرفی فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

به گزارش دانشنامه آریایی، فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو (Toronto Pearson International Airport)، بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه در کانادا است. دولت کانادا سال 1937 موافقت خود را برای تاسیس 2 فرودگاه در شهر تورنتو خاطرنشان کرد که یکی از آنها فرودگاهی در نزدیکی شهر مالتون بود به همین دلیل ابتدا فعالیت خود را با همین نام آغاز کرد اما سال 1958 نام آن را به افتخار چهاردهمین نخست وزیر کانادا و برنده جایزه صلح نوبل؛ لستر بولز پیرسون تغییر دادند.

معرفی فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو به عنوان بزرگترین فرودگاه کانادا خدمات هوایی و باربری شهرهای تورنتو و انتاریو را به طور مشترک انجام می دهد و علاوه بر پروازهای بین المللی، پروازهای داخلی به تمام شهرهای کانادا نیز در این فرودگاه انجام می گردد. همچنین فرودگاه پیرسون مقر و قطب اصلی ایرلاین های ایرکانادا، فدکس اکسپرس، وست جت و ایرکانادا اکسپرس است.

ترمینال ها و امکانات فرودگاه پیرسون

فرودگاه پیرسون تورنتو 3 ترمینال مجزا دارد که درحال حاضر ترمینال 2 برای بازسازی تعطیل است و فقط دو ترمینال 1 و 3 آن فعالیت می نمایند. ترمینال 1 فرودگاه پیرسون، بزرگترین ترمینال است و شرکت های هواپیمایی ایرکانادا و امارات در آن و در ترمینال 3 نیز شرکت های هواپیمایی اتحاد، اسکای تیم و وان ورلد فعالیت می نمایند. از امکانات این ترمینال ها می توان به رستوران ها و کافه ها، اینترنت، فروشگاه، سالن مخصوص افراد سیگاری، خدمات پارکینگ، ارائه خدمات برای افراد معلول و ناتوان، باجه تبدیل ارز، کلینیک و داروخانه اشاره نمود.

حمل و نقل فرودگاه پیرسون

مسافران فرودگاه بین المللی پیرسون برای رفتن به مرکز شهر تورنتو و بالعکس می توانند از وسایل حمل و نقل مثل تاکسی، اتوبوس، قطار استفاده نمایند. ایستگاه قطار فرودگاه در ترمینال 1 برای جابه جایی مسافرین و انتقال آنها به مرکز تورنتو واقع شده است. تاکسی های دارای مجوز فرودگاه فقط اجازه دارند تا برای تردد مسافرین به سایر قسمت های تورنتو آنها را سوار نمایند و اتوبوس های مخصوص فرودگاه و اتوبوس های شهری برای انتقال مسافرین به شهر و بالعکس در حال فعالیت هستند.

در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو شرکت های هواپیمایی معروف دنیا از جمله ایر فرانس، ایر نیوزیلند، هواپیمایی آلاسکا، آلیتالیا، ایرلاین چاینا ساترن، کانتاس، دلتا، اتحاد، اینترجت، کی ال ام، لوفتهانزا، هواپیمایی سنگاپور، ایرلاین بین المللی تای، ایرلاین بین المللی اوکراین و بسیاری ایرلاین دیگر فعالیت و مسافران را بین شهرهای تورنتو، لندن، اتاوا، سیدنی، ونکوور، بوستون، آمستردام، آتن، بارسولونا، بوداپست، دهلی، هاوانا، لیسبون و … جابه جا می نمایند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 305

به "معرفی فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید