مقایسه ال 90 با سمند، دنا پلاس و پژو 206 SD

به گزارش دانشنامه آریایی، ال 90 (که با نام تندر 90 هم شناخته می گردد) همیشه در مقایسه های ظاهری، میدان را به رقیبان خود می بازد. اما جدای از ویژگی های ظاهری، این خودرو از نظر فنی حرف های زیادی برای گفتن و تفاوت هایی با خودروهای دیگر دارد. در ادامه، نگاهی داریم به مقایسه ال نود با سمند، دنا پلاس و پژو 206 SD و مقایسه ای بین این سدان های محبوب در بازار ایران انجام خواهیم داد.

مقایسه ال 90 با سمند، دنا پلاس و پژو 206 SD

مقایسه ال 90 با سمند

سمند از ابتدای عرضه تا به حال، با مدل های مختلف و تیپ های گوناگونی فراوری شده است. اکنون سمند LX آخرین مدل سمند است که به جز تغییرات جزئی، مثل عوض شدن شکل چراغ ها، هیچ تفاوت ظاهری دیگری ننموده است. درنتیجه، طراحی اش آن قدر قدیمی است که ال 90 را در مقایسه ظاهری در مقام برتر قرار می دهد.

از مقایسه ال نود با سمند در طراحی بدنه که بگذریم، به طراحی داخل می رسیم. سمند نیز مانند ال 90، جادار است و به درد مسافرت های طولانی و خانوادگی می خورد. از این نظر نیز شاید تفاوت چندانی نداشته باشند. درکل، سمند خودروی راحتی است، اما کیفیت طراحی آن از ال 90 پایین تر است.

سمند روی پلتفرم پژو 405 ساخته شده است و سواری آن نرم است، اما وزن و ابعاد خودرو بالاست که باعث شده فنربندی ضعیفی داشته باشد. خیلی ها می گویند سمند مثل تخم مرغ شانسی است؛ یک دستگاه سمند ممکن است خوب باشد و دیگری بد باشد و دائم دچار خرابی و ضعف های مختلف گردد. پس ، از این نظر ال 90، که بارها کیفیت خود را به خریداران ثابت نموده است، می تواند انتخاب بهتری باشد.

با مقایسه ال 90 با سمند متوجه می شویم که وزن آن معادل 105 کیلوگرم سبک تر است که همین تفاوت باعث شتاب بیش تر آن در مقایسه با سمند، می گردد. همچنین، قدرت موتور ال 90 در مقایسه با سمند، بیش تر است.

مقایسه ال نود با دنا پلاس

دنا پلاس دارای آپشن های به روزی است که در مقایسه با ال 90، توجه خریداران را بیش تر به خود جلب می نماید. به عنوان مثال، دنا از امکاناتی چون سان روف، کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک، جی پی اس، تعداد کیسه هوای بیش تر، آینه تاشونده و … بهره می برد، که این خودرو را از ال 90 متمایز می نماید. از سوی دیگر، با مقایسه ال نود با دنا پلاس این نتیجه حاصل شده که قدرت موتور دنا پلاس 100 سی سی بیشتر از ال 90 است.

طراحی دنا پلاس زیبا و به روز است، ولی کیفیت قطعات آن پایین است و باعث می گردد حتی آن را با خودروهای بی کیفیت چینی مقایسه نمایند. درضمن از نظر مصرف سوخت هم دست برتر با ال 90 است که یک لیتر کمتر از دنا پلاس در 100 کیلومتر سوخت مصرف می نماید.

درنهایت، اگرچه دنا پلاس از نظر ظاهری و تعداد آپشن ها، امتیاز بیش تری می گیرد، اما از نظر کیفیت جعبه دنده و سیستم تعلیق، ال 90 به مراتب عملکرد بهتری دارد. مقایسه ال 90 با دنا پلاس این را به ما می گوید که درست است که ال 90 در ظاهر به زیبایی دنا نیست اما در عملکرد آن را پشت سر می گذارد.

مقایسه تندر 90 با پژو 206 SD

پژو 206 صندوق دار در اوایل ورود به بازار خودروی ایران، چندان مورد توجه مردم قرار نگرفت، چون خلاف نمونه هاچ بک آن، اسپرت و دوست داشتنی به نظر نمی رسد و از منظر خیلی ها، کمی زمخت طراحی شده است.

از آن طرف، ال 90 را با آن شکل مکعبی داریم که آن نیز از نظر ظاهری خیلی نتوانست توجه ها را به خود جلب کند. بااین حال، همچنان پژو 206 اس دی ظاهر اسپرت تر و دل چسب تری دارد و به نسبت ال 90، از شکل و شمایل قابل قبول تری برخوردار است. کابین و طراحی داخلی پژو 206 اس دی، بازهم بر جایگاه های نیمکت وار ال 90 و طراحی داخلی نه چندان جذاب آن، سایه می اندازد.

ارگونومی پژو 206 اس دی از ال 90 بسیار بهتر است و جایگاه های آن، به نسبت جایگاه های ال 90، راحتی و طراحی بهتری دارند. دید عقب آن از ال 90 بهتر است، اما جای هیچ شکی نیست که فضای داخلی ال 90، از نظر جادار بودن، برنده مقایسه با 206 اس دی می گردد که فضای تنگ تری دارد.

هر دو خودرو از ایمنی مناسبی برخوردارند. می گویند سرعت و شتاب دو خودرو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد، اما پژو 206 صندوق دار کیفیت سواری بهتر و نرم تری را به شما ارائه می نماید. پژو 206 با وزن بالاتری که دارد، مصرف بنزین بیش تری نیز در مقایسه با ال 90 دارد. همچنین، از نظر استهلاک قطعات نیز، در برابر تندر 90 حرفی برای گفتن ندارد.

از طرف دیگر، با مقایسه تندر 90 با پژو 206 SD باید گفت که کیفیت قطعات پژو در بازار ایران پایین تر است و ایرادات آن هر روز بیش تر به چشم می خورد.

درباره خودرو ال نود بیشتر بخوانید:

  • معرفی خودروی ال 90 و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با ال 90
منبع: دیوار
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1231

به "مقایسه ال 90 با سمند، دنا پلاس و پژو 206 SD" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه ال 90 با سمند، دنا پلاس و پژو 206 SD" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ال 90 با سمند، دنا پلاس و پژو 206 SD"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید