مهاجرت تخصصی به کانادا ، آشنایی با شرایط مهاجرت کاری

به گزارش دانشنامه آریایی، مهاجرت تخصصی به کانادا یکی از انواع مهاجرت است که با نام Canadian Experience Class یا همان CEC شناخته می گردد. این کلاس مهاجرتی مختص نیروی کار ماهر است که از قبل دارای تجربه کار در کانادا هستند و می خواهند برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. برای اینکه واجد شرایط این طرح محسوب شوید باید دارای شرایط زیر باشید:

مهاجرت تخصصی به کانادا ، آشنایی با شرایط مهاجرت کاری

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین تورهای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

  • حداقل 1سال (یا معادل آن) تجربه کار تخصصی تمام وقت در کانادا داشته باشید
  • ظرف 3سال از دریافت تجربه کاری تخصصی خود در کانادا درخواست دهید
  • به هنگام کار یا تحصیل در کانادا دارای شرایط قانونی بوده باشید
  • از حداقل سطح مورداحتیاج زبان انگلیسی یا فرانسوی برخوردار باشید
  • قصد زندگی در خارج از استان کبک را داشته باشید

تجربه کاری مورد احتیاج برای مشاغل کانادا

تجربه کاری شما باید براساس طبقه بندی ملی مشاغل کانادایی (NOC)، مهارت نوع NOC 0(مشاغل مدیریتی) یا سطح مهارت NOC A(مشاغل حرفه ای و تخصصی) و یا مهارت سطح NOC B(مشاغل فنی و تجارت حرفه ای) باشد.

بنابر اطلاعات وب سایت دولت کانادا، بعضی از مشاغل به هیچ عنوان واجد شرایط برای شرکت در این طرح شناخته نمی شوند. تجربه کاری شما باید با حقوق، تمام وقت و یا معادل ساعتی پاره وقت باشد. تمام وقت بودن تجربه کاری به معنی حداقل 30 ساعت کار در هفته است و شما باید برای واجد شرایط بودن در این طرح مهاجرتی، این مقدار از تجربه کاری در کانادا را داشته باشید.

فارغ التحصیلان کالج یا دانشگاه در کانادا

چنانچه شما تحصیلات خود را به صورت دانشجوی تمام وقت در یک مقطع تحصیلی post-secondary برای حداقل 2سال تحصیلی در کانادا به اتمام رسانده باشید، واجد شرایط درخواست طرح مهاجرتی CEC هستید.

البته باز هم تحت این شرایط احتیاجمند برخورداری از تجربه کاری برای درخواست خود خواهید بود. شما باید این تجربه کاری را پس از فارغ التحصیلی کسب کنید و تجربه کار دانشجویی به هنگام تحصیل در کانادا در این طرح تاثیری نخواهد داشت.

در صورتی که تجربه کاری شما با استفاده از مجوز کار PGWP و یا مجوزی مشابه به دست آمده باشد، برای استفاده در این طرح مجاز و دارای اعتبار محسوب می شوید.

چنان چه در یک طرح تحصیلی-کارآموزی co-op یا هر برنامه دانشگاهی که دارای شرایط کاری و کارآموزی بوده شرکت داشته اید، تجربه طرح آموزشی co-op شما مشمول 1سال مورداحتیاج برای شرکت در طرح CEC نمی گردد.

شما تنها مجاز هستید تا تجربه کاری پس از فارغ التحصیلی خود را برای شرکت در این طرح حساب کنید. هم چنین گفتنی است که تجربه کار پاره وقت، زمانی که در حال تحصیل به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در کانادا بوده اید نیز مشمول استفاده از این طرح نمی گردد.

درخواست برای طرح مهاجرت تخصصی به کانادا CEC

چنان چه واجد شرایط درخواست طرح مهاجرتی CEC باشید، می توانید پروفایل کاربری و مدارک خود را برای شرکت در طرح Express Entry ارسال کنید. Express Entry یک سیستم درخواست آنلاین مهاجرت اقتصادی به کانادا نظیر CEC است.

سطح تحصیلی و زبان مورد احتیاج برای مهاجرت تخصصی به کانادا

برای شرکت در طرح مهاجرت تخصصی CEC هیچ گونه پیش احتیاج تحصیلی مورد احتیاج نیست. اما اگر می خواهید تا رتبه خود را بر مبنای سیستم جامع امتیازبندی ارتقا دهید، 2 روش پیش روی شما قرار گرفته است:

  • چنانچه در کشور کانادا تحصیل نموده باشید، می توانید برای مدرک دیپلم دبیرستان و یا مدرک دانشگاهی در کانادا امتیاز کسب کنید.
  • اگر دارای تحصیلات خارجی باشید، می توانید برای مواردی نظیر گواهی تکمیل دوره خارجی و یا یک گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی تائید شده که نشان دهنده مدرک معادل اتمام دبیرستان و یا مقطع دانشگاهی در کانادا است، امتیاز کسب کنید.

فرد متقاضی باید در زمینه زبان دارای شرایط زیر باشد:

  • حداقل شرایط مورد احتیاج زبان که شامل سطح Canadian Language Benchmark 7 برای مهارت نوع NOC 0 و یا مشاغل نوع NOC Aو یا سطح Canadian Language Benchmark 5 برای مشاغل نوع NOC B
  • آزمون های مورد تائید مهارت های زبان (خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه) را گذرانده باشد
  • ماحصل نتایج آزمون ها را در پروفایل Express Entry خود شرح داده باشد.

باید توجه داشته باشید که آزمون های زبان آیلتس،CELPIP و یا TEF Canada ، TCF Canada تنها برای 2سال از تاریخ آزمون دارای اعتبار هستند و باید به هنگام درخواست اقامت دائم کانادا دارای اعتبار باشند.؛ در عین حال باید به این نکته نیز توجه کنید که پروفایل Express Entry شما برای 12 ماه دارای اعتبار است.

مدارک مورداحتیاج برای پروفایل مهاجرت تخصصی به کانادا

شما برای ارسال پروفایل خود در بخش درخواست Express Entry کانادا احتیاجی به آپلود مدارک ندارید، اما ممکن است به اطلاعات بخش و یا کل این مدارک که در زیر به آنها اشاره می کنیم احتیاج پیدا کنید:

  • نتایج آزمون زبان
  • گزارش ارزیابی اعتبار آموزش در صورتی که به وسیله طرح Federal Skilled Workers درخواست داده اید و یا اگر می خواهید تا برای مقاطع آموزشی که در خارج از کانادا گذرانده اید، امتیاز کسب کنید
  • نامزدی و کاندیدای استانی (در صورت برخورداری)
  • پیشنهاد کار کتبی از یک کارفرما در کانادا (در صورت برخورداری)

مدارک درخواست اقامت دائم در کانادا

چنان چه برای اپلا ی کردن دعوت شوید، باید کپی مدارکی که برای پروفایل طرح مهاجرت تخصصی Express Entry استفاده نموده اید را آپلود نمایید. اغلب متقاضیان احتیاجمند آپلود مدارک زیر نیز هستند:

  • مدارک تائیدیه پلیس (سوءپیشینه)
  • چکاپ پزشکی مورد تائید دولت کانادا
  • مدارک اثبات تمکن اقتصادی

مراحل تکمیل فرم آنلاین مهاجرت تخصصی به کانادا - اکسپرس اینتری

چنانچه بخواهید تا به عنوان یک مهاجر متخصص و دارای مهارت کاری به کشور کانادا مهاجرت کنید، پیش از هر چیز باید پروفایل کاربری خود را به بخش Express Entry pool ارسال کنید.

در صورتی که واجد شرایط باشید، موارد زیر توسط دولت کانادا برای شما انجام می گیرد:

  • قرار دادن شما در بخش pool ، بین سایر افراد متقاضی واجدشرایط
  • امتیاز دادن و رتبه بندی شما براساس فاکتورهای ارزیابی مختلف شامل (امتیاز اصلی تا 600 امتیاز برای فاکتورهای مهارت و تجربه، فاکتورهای شریک کاری و یا همسر نظیر مهارت زبان و سطح تحصیلات، مهارت های قابل انتقال نظیر دوره های آموزشی و تجربه کاری) و امتیازهای اضافه تا 600 امتیاز (مدارک و گواهی های کانادایی، یک پیشنهاد کاری معتبر، نامزدی و کاندیدای یک استان و منطقه در کانادا، برخورداری از خواهر و برادر در حال زندگی در کانادا به عنوان شهروند و یا فرد دارای اقامت دائم، مهارت های قوی زبان فرانسوی)
  • دعوت شما برای اپلای کردن اقامت دائم کانادا (در صورتی که یکی از کاندیدهای برتر باشید)

باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می توانید در صورتی که دعوت نامه رسمی برای شما ارسال گردد، به صورت آنلاین برای اپلای اقدام کنید. اما تکمیل آنلاین پروفایل Express Entry و یا ورود به بخش pool ،تضمینی برای دعوت شما برای اپلای کردن اقامت دائم کانادا محسوب نمی گردد.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 834

به "مهاجرت تخصصی به کانادا ، آشنایی با شرایط مهاجرت کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت تخصصی به کانادا ، آشنایی با شرایط مهاجرت کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید