چطور با خرید ملک اقامت فرانسه بگیریم؟

به گزارش دانشنامه آریایی، شاید باور این موضوع برای خیلی از افراد سخت و حتی محال باشد، اما خاستگاه برج ایفل و شهر زیبای پاریس، یعنی فرانسه، امکان دریافت اقامت فرانسه با خرید ملک را برای شهروندان خارجی فراهم نموده است.

چطور با خرید ملک اقامت فرانسه بگیریم؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این موضوع تنها منحصر به خریدار ملک نبوده و خانواده وی نیز امکان دریافت کارت اقامت ارزشمند فرانسه و حوزه شنگن را در مدت زمانی کوتاه خواهند داشت. به طور پیش فرض، ارزش ملک خریداری شده در هر یک از شهرهای فرانسه باید حداقل 70 هزار یورو باشد که با احتساب قیمت فعلی و حدودی هر یورو 30 هزار تومان، معادل 2 میلیارد و 100 میلیون تومان می شود.

اما در کنار این مبلغ بسیار استثنایی، مزایای دیگری نیز برای این طرح مهاجرتی و اقامتی فرانسه وضع شده است که طی آن شما می توانید بدون احتیاج به صرف زمان و هزینه مضاعف برای اخذ ویزای توریستی شنگن و بدون احتیاج به حضور در کشور فرانسه برای این طرح فوق العاده اقدام کرده و از کارت اقامت قابل تمدید فرانسه برای خود و خانواده برخوردار شوید.

اگر دوست دارید تا از جزئیات بیشتری در خصوص خرید ملک و اقامت فرانسه برخوردار شوید، کمی از وقت ارزشمندتان را برای مطالعه این مطلب صرف کنید و با ما همراه باشید.

اخذ اقامت با خرید ملک در فرانسه

شرایط کلی دریافت اقامت به وسیله خرید ملک در فرانسه بدین صورت است که شما باید از حداقل مبلغ مورد احتیاج برای خرید ملک در کشور فرانسه یعنی 70 هزار یورو برخوردار بوده و در کنار آن دارای حداقل 1300 یورو درآمد ماهانه و تمکن مالی ثابت در خارج از فرانسه باشید.

فردی که دارای این شرایط باشد، این امکان را دارد تا یک ملک را در کشور فرانسه خریداری کرده و از این طریق کارت اقامت فرانسه را برای خود و خانواده دریافت کند. اگر به فرض خریدار ملک در فرانسه تمایل به زندگی و اقامت دائم در این کشور نداشته باشد، می تواند ملک خریداری شده را اجاره داده و برای یک خانه 70 هزار یورویی از حداقل درآمد ارزی 500 یورو در ماه (معادل 15 میلیون تومان) بهره مند شود.

با یک حساب سرانگشتی، اگر در حال حاضر فردی قصد خرید یک خانه دو میلیارد و صد میلیون تومانی در تهران داشته باشد، نمی تواند بیش 3 تا 4 میلیون آن را اجاره داده و از آن درآمد کسب کند، اما این موضوع درباره ملک در فرانسه صدق نکرده و ارزش خرید و مزایای بسیار زیادی برای خریدار دارد.

همچنین خریدار ملک می تواند یک شرکت قانونی و محدود در فرانسه ثبت کرده و با پرداخت مالیات برای حداقل 3 سال، نسبت به دریافت حق شهفرایندی و پاسپورت فرانسه اقدام نماید.

دارنده کارت اقامت فرانسه می تواند به طور آزادانه و بدون احتیاج به اخذ ویزای شینگن به سایر کشورهای این حوزه از جمله اسپانیا، آلمان، پرتغال، سوئد، سوئیس، بلژیک و ایتالیا سفر کند. همچنین اگر خریدار ملک در فرانسه پیروز به دریافت حق شهفرایندی و پاسپورت فرانسه شود، به یک فرد دو تابعیتی ایرانی- فرانسوی تبدیل شده و می تواند علاوه بر مزایای شهفرایندی اروپا، با ویزای فرودگاهی و یا بدون ویزا به 186 کشور دنیا سفر کند.

خرید ملک در فرانسه

اکنون که از حداقل مبلغ مورد احتیاج برای خرید ملک در فرانسه آگاه شدید، بد نیست بدانید که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط دولت فرانسه، حداقل متراژ خرید ملک برای سرپرست خانواده 14 مترمربع، برای همسر 9 متر و برای هر فرزند نیز 9 متر دیگر به مساحت خانه اضافه می شود.

از این رو اگر برای مثال یک خانواده 5 نفری قصد خرید ملک در فرانسه و دریافت اقامت این کشور را داشته باشد، باید حداقل یک ملک 50 متری در فرانسه با حداقل ارزش 70 هزار یورو خریداری نماید.

در عین حال، سرپرست خانواده باید این موضوع را به اثبات برساند که دارای تمکن مالی کافی معادل حداقل درآمد 1300 یورو در ماه است و این درآمد به طور ثابت از منابعی نظیر حقوق بازنشستگی،اجاره خانه و یا مغازه، سهام و یا مواردی از این قبیل تامین می شود.

مزایای اقامت به وسیله خرید ملک در فرانسه

دولت فرانسه این موضوع را معین نکرده که تا چه زمانی این طرح ادامه داشته و قابل اجراست، از این رو بهتر است تا قبل از بسته شدن این طرح مهاجرتی و اقامتی ویژه فرانسه، برای دریافت آن اقدام کنید.

خرید ملک در فرانسه علاوه بر امکان دریافت کارت اقامت و کسب درآمد ارزی شامل مزایای فوق العاده دیگری می شود که به توضیح زیر است:

· نبود احتیاج به سابقه سفر قبلی به حوزه شنگن

· امکان بهره مندی از مزیت بیمه پزشکی رایگان در فرانسه

· امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی در فرانسه

· توانایی اخذ گواهینامه بین المللی رانندگی

· امکان دریافت وام بانکی در فرانسه

· تحصیل رایگان فرزندان در مدارس و دانشگاه های دولتی فرانسه

· اخذ کارت اقامت قابل تمدید فرانسه

· امکان ثبت شرکت تجاری و انجام فعالیت مالی و قانونی

· امکان سفر به 25 کشور حوزه شینگن بدون احتیاج به اخذ ویزای توریستی شنگن

· اجاره ملک خریداری شده در فرانسه و کسب درآمد بالای ارزی

· نبود احتیاج به سفر و حضور در کشور فرانسه برای خرید ملک

· امکان دریافت پاسپورت و حق شهفرایندی فرانسه در مدت زمان نسبتا کوتاه

· نداشتن تاثیر سوابق ریجکتی در فرایند پفراینده خرید ملک و اخذ اقامت در فرانسه

· نبود الزام به دریافت ویزای توریستی شینگن

باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمدید کارت اقامت فرانسه منوط به این می شود که تمکن مالی فرد در این کشور پیوسته و ادامه دار باشد و ملک خریداری شده فروخته نشده باشد. همچنین شما می توانید با خرید ملک در فرانسه، یک شرکت تجاری ثبت کرده و با پرداخت مالیات برای حداقل 3 سال به دولت این کشور، مقدمات دریافت حق شهفرایندی و پاسپورت ارزشمند فرانسه را برای خود فراهم نمایید.

از شروط ثانویه موافقت با درخواست پاسپورت و حق شهفرایندی فرانسه، اثبات تطابق با فرهنگ و سبک زندگی در فرانسه، رعایت کامل قوانین مالیاتی و اجتماعی کشور و داشتن مهارت بالای زبان فرانسوی اشاره نمود.

مراحل اقامت در فرانسه

بدون شک طرح خرید ملک و دریافت اقامت در فرانسه یکی از راحت ترین و محبوب ترین طرح های مهاجرتی و اقامتی قاره اروپا و حوزه شنگن است که از ارزش بسیار بالایی در سراسر دنیا برخوردار است.

اگر شما هم تمایل دارید تا در طرح خرید ملک و اخذ اقامت فرانسه شرکت کنید، بد نیست تا مروری بر مراحل این فرایند مهاجرتی و اقامتی فرانسه داشته باشید:

· در ابتدا، با خرید ملک در فرانسه، اقامت یک ساله به صورت ویزای تایپ D و کارت اقامت فرانسه برای خریدار ملک و اعضای خانواده صادر می شود.

· سپس با گذشت هر سال، کارت اقامت فرانسه باید برای یک سال دیگر تمدید شود.(انجام این کار تنها در صورتی قابل اجراست که فرد همچنان از ملک و تمکن مالی ذکر شده در بالا برخوردار باشد)

· در صورتی که 5 سال از اقامت فرانسه خریدار و خانواده در فرانسه بگذرد، می توان برای کارت اقامت 10 ساله اقدام کرده و در صورت تمایل ملک خریداری شده در این کشور را به فروش برساند.

· شما می توانید در کمتر از 5 سال اقامت خود در فرانسه نیز ملک خریداری شده در این کشور را به فروش برسانید، اما باید برای استمرار شرایط اقامتی فرانسه ملک معادل و یا بهتری را در اسرع وقت خریداری کنید. در غیر این صورت، کارت اقامت فرانسه برای شما تمدید نخواهد شد.

· متقاضیان این امکان را دارند تا در هر یک از سالهای حضور خود در فرانسه، اقدام به ثبت شرکت کرده و با پرداخت مالیات و کسب درآمد برای حداقل 3 سال، برای پاسپورت و حق شهفرایندی فرانسه درخواست دهند.

شما می توانید در صورت تمایل با کارشناسان ما در نیلگام سفر تماس گرفته و با عقد قرارداد رسمی، از راه دور و به صورت غیرحضوری، ملک ایده آل خود را در فرانسه خریداری نمایید. البته این امکان را دارید تا برای ویزای شینگن تایپ C اقدام کرده و به صورت حضوری ملک خود را در کشور فرانسه خریداری کنید.

در نهایت با انجام تمامی امور، سند 6 دانگ، کارت اقامت فرانسه و کلید ملک به خریدار در داخل ایران تحویل داده خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1476

به "چطور با خرید ملک اقامت فرانسه بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با خرید ملک اقامت فرانسه بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید