هسته خرما دوست دیابتی ها

به گزارش دانشنامه آریایی، سلامت خبرنگاران : هسته خرما را اگر بدانید چه فوایدی دارد دیگر دور نمی اندازید.

هسته خرما دوست دیابتی ها

هسته خرما شاید باورتان نگردد اما برای بدن بسیار مفید است.

به گزارش خبرنگاران، آرد هسته خرما اندازه سوخت کالری را دو برابر می نماید و برترین گزینه برای بیماران دیابتی است، زیرا قند خون آنها را کنترل می نماید.

اگر فواید هسته خرما را بدانید آن را دور نمی اندازید از زمان های قدیم، هسته خرما به اسم یکی از روش های درمانی به ویژه در درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا مورد استفاده قرار گرفته است. هسته خرما، حاوی گروهی از آمینو اسیدها، اسید اگزالیک، فیبرهای مفید برای سیستم گوارش و بعلاوه ظرفیت بالای آن برای کاهش وزن است.

چربی سوزی یا هسته خرما

دکتر ایمان میره درباره نحوه بهره مندی از هسته خرما برای لاغری و افزایش اندازه سوزاندن چربی ها، می گوید:اندازهی از هسته خرما را شسته و سپس آن را خوب خشک کنید. هسته ها را تفت دهید تا رنگ قهوه ای به خود بگیرد. آنگاه هسته ها را به صورت آرد در آورید تا در تهیه یک نوشیدنی برای چربی سوزی و کاهش وزن از آن بهره ببرید.

او گفت: یک قاشق چای خوری آرد هسته خرما با یک چهارم قاشق چای خوری زنجبیل، یک چهارم قاشق چای خوری دارچین و کمی فلفل سیاه به اندازهی آب اضافه کنید. این نوشیدنی به طور طبیعی باعث چربی سوزی و کاهش وزن می گردد.

این متخصص تغذیه ادامه می دهد: این مخلوط را می توان با یک قاشق عسل سفید شیرین کرد و بعد از وعده های غذایی مصرف کرد.

میره اضافه نمود: آرد هسته خرما می تواند در کنار آب میوه های تازه و بعلاوه در مخلوط خمیر کیک استفاده گردد. این آرد فاقد کافئین بوده و سرشار از انواع ویتامین و آنتی اکسیدان هاست.

او اضافه نمود: آرد هسته خرما بعلاوه به درمان موخوره و ریزش مو یاری می نماید.

استفاده از آرد هسته خرما برای زیبایی پوست و موی سر

به همین دلیل، امیره رزاق، متخصص زیبایی، تاکید نمود که هسته خرما دارای فواید بسیاری برای مو و پوست، است. او گفت می توان از آرد هسته خرما برای ساخت ماسک پوست جهت کاهش چربی صورت و محافظت از آن در برابر چین و چروک استفاده کرد.

او گفت، یک قاشق غذاخوری آرد هسته خرما را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هفته ای دو بار آن را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید.

این متخصص زیبایی گفت، هسته خرما برای افزایش زیبایی مو خصوصا محافظت از موهای بلند توصیه می گردد. اندازهی از آرد هسته خرما را با روغن زیتون و کرچک به اندازه مساوی مخلوط نموده و روی مو بگذارید تا خشک گردد، بعد از حدود دو ساعت آن را آبکشی نموده و این ماسک را هفتگی تکرار کنید تا تاثیر مثبت آن را بر روی موی خود مشاهده کنید.

منبع: رکنا
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1956

به "هسته خرما دوست دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هسته خرما دوست دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید