واکمن نو سونی خاطره نوستالژیک نوار کاست را در قالبی مدرن زنده می نماید

به گزارش دانشنامه آریایی، واکمن جالب SSS سونی یک پخش کننده صوتی مدرن است که برای علاقه مندان به جهانی موسیقی که هنگام گوش دادن به موسیقی مدام به صفحه نمایش خود خیره می شوند، طراحی شده تا بدون توجه به مطالب موجود در گوشی هوشمندشان از گوش دادن به موسیقی لذت ببرند. مطمئنا همه شما خاطرات نوستالژیک گوش دادن به موسیقی با دستگاه پخش نوار کاست قدیمی واکمن سونی را به خاطر دارید. می توان گفت که بیشتر خاطرات ما از آهنگ های قدیمی، به واکمن های سونی مربوط می گردد؛ جایی که ما خاطرات زیادی را با این پلیر صوتی برای خود ساختیم. با پیشرفت تکنولوژی اکنون به جای واکمن ما از گوشی های هوشمندی استفاده می کنیم که دسترسی به موسیقی و گوش دادن به آن ها بسیار آسان است و اینطور می توان اعلام کرد که تقریبا ما به تمام موسیقی های جهان دسترسی داریم و آن ها را تنها با تکان دادن انگشت هایمان کنترل می کنیم.

واکمن نو سونی خاطره نوستالژیک نوار کاست را در قالبی مدرن زنده می نماید

از زمان محبوبیت دستگاه های پخش نماینده نوار کاست در اواخر دهه 1980، فناوری پیشرفت زیادی نموده است. جنبه آنالوگ گجت ها در دوران مدرن تقریباً محو شده و عصر دیجیتال جذابیت بیشتر وسایل کلاسیک را تحت الشعاع خود قرار داده است. اما باید خاطر نشان کرد که آنالوگ یک مد نیست بلکه یک فرهنگ همواره شکوفا در دوران مختلف به شمار میرود.

این مقوله واقعیتی است که در قرون مختلف و در همه حوزه ها ثابت شده است. به همین دلیل، واکمن SSS (سیستم صوتی هوشمند) سونی که طرح آن به وسیله Ja Heon Lee منتشر شده، این موضوع را ثابت می نماید. در واقع سونی با این اقدام خود صنعت دیجیتال مدرن را با صنعت کلاسیک قدیمی ترکیب نموده تا احتیاج به موسیقی افراد را به شکلی خاصی رفع کند و یادآور خاطرات گذشته باشد.

واکمن نو SSS سونی مانند هر دستگاه پخش کاست آنالوگ باز می گردد، اما در اقدامی جالب این بار به جای قرار دادن کاست در داخل دستگاه شما گوشی هوشمند خود درون آن قرار می دهید تا به واکمن متصل گردد. پس از این کار، به وسیله نمایشگر موجود در واکمن اطلاعات موسیقی را به وسیله انیمیشنی که شبیه یک نوار کاست است به شما نشان می دهد. در بالای این پلیر موسیقی، چند کنترلر جداشدنی وجود دارد که مانند یک رابط برای کنترل موسیقی عمل می نماید و شما می توانید علاوه بر کنترل موسیقی در حال پخش به تماس های خود و بعلاوه متن آهنگ های در حال پخش دسترسی پیدا کنید.

همه این ها در حالی است که گوشی هوشمند شما در داخل واکمن به راحتی قرار گرفته است. هدف سونی از طراحی این واکمن، این بوده که کاربران هنگام گوش دادن به موسیقی کمتر خود را درگیر مطالب دیگر موجود در گوشی هوشمند های نمایند و از گوش دادن به موسیقی های دلخواهشان باکیفیت بالا نهایت لذت را ببرند. طراحی نوستالژیک این واکمن قطعا شما را هنگام گوش به موسیقی به دوران گذشته می برد و خاطرات آن دوران را برای شما زنده می نماید.

البته شایان ذکر است که هنوز اطلاعاتی در خصوص رونمایی از این پلیر سونی و سایر مشخصات آن منتشر نشده است. اما با توجه به مقوله نوستالژیک بودن این واکمن، قطعا نظر مخاطبین و کاربران زیادی را به خود جلب خواهد نمود. جالب است بدانید که سونی در اولین روز جولای سال 1979 (10 تیر ماه 1358) از واکمن خاطره انگیز TPS-L2، اولین دستگاه پلیر موسیقی قابل حمل خود رونمایی کرد که به نوعی می توان گفت سونی با این کار تحولی بزرگ در صنعت موسیقی ایجاد کرد. اکنون که 42 سال از زمان عرضه این واکمن می گذرد، سونی با انتشار این تصاویر نشان داده که خبرهای خوبی برای عاشقان واکمن به همراه خواهد داشت.

منبع: Yankodesign

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2097

به "واکمن نو سونی خاطره نوستالژیک نوار کاست را در قالبی مدرن زنده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکمن نو سونی خاطره نوستالژیک نوار کاست را در قالبی مدرن زنده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید