واکنش چین به موافقت آمریکا با فروش 8 میلیاردی جنگ افزار به تایوان

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: پکن مخالف تصمیم آمریکا در تصویب فروش سلاح به تایوان است و به همین دلیل تحریم هایی را علیه شرکت های آمریکایی که اقدام به ارسال تسلیحات به تایوان نمایند، اعمال می نماید.

واکنش چین به موافقت آمریکا با فروش 8 میلیاردی جنگ افزار به تایوان

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

صبح امروز آژانس همکاری های امنیت دفاعی پنتاگون از موافقت وزارت خارجه آمریکا برای فروش هشت میلیارد دلاری جنگ افزار از جمله جنگنده اف 16 به تایوان خبر داده بود.

بر اساس اعلام آژانس همکاری های امنیت دفاعی پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا با فروش هشت میلیارد دلار جنگ افزار به تایوان شامل 66 فروند جنگنده اف 16 موافقت نموده است.

نهایی شدن فروش این میزان جنگ افزار به تایوان بدون شک با واکنش منفی چین همراه خواهد شد.

این بسته تسلیحاتی با ارزشی بالغ بر هشت میلیارد دلار بزرگترین معامله تسلیحاتی آمریکا و تایوان ظرف سالهای گذشته به شمار می رود؛ اقدامی که به یقین بر خشم چین آنهم در میانه جنگ تجاری واشنگتن- پکن خواهد اضافه کرد.

روابط چین و آمریکا در حال حاضر در بدترین شرایط ممکن است و نهایی شدن فروش جنگنده های اف 16 به تایوان می تواند آتش اختلافات میان واشنگتن و پکن را شدیدتر کند.

پیش از موافقت وزارت خارجه آمریکا، پنتاگون خود با این موضوع موافقت نموده بود که این امر با واکنش چین روبرو شده بود و هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به موافقت آمریکا با فروش جنگنده اِف-16 به تایوان اعلام نموده بود: طرف آمریکایی به طور جدی اصل چین واحد و 3 بیانیه مشترک میان پکن و واشنگتن را نقض نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 345

به "واکنش چین به موافقت آمریکا با فروش 8 میلیاردی جنگ افزار به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به موافقت آمریکا با فروش 8 میلیاردی جنگ افزار به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید