ورزشی که برای بیماران قلبی مفید است

به گزارش دانشنامه آریایی، مهر/ تحقیق جدید نشان می دهد ورزش تای چی می تواند تنها تجویز پزشکان برای بیماران قلبی شان باشد.

ورزشی که برای بیماران قلبی مفید است

بسیاری از بیماران قلبی دچار اضطراب، استرس و افسردگی می شوند. به عنوان مثال، حدود 20 درصد از بیماران مبتلا به بیماری قلبی یا نارسایی قلبی، 27 درصد مبتلایان به فشارخون بالا، و 35 درصد بازماندگان سکته دچار افسردگی می شوند.

تای چی یک تمرین ذهنی-بدنی است که حرکات بدنی را با ریلکسیشن و تنفس ترکیب می نماید. این ورزش احتیاج به تمرکز بر شرایط استقرار بدن، آرامش و نفس کشیدن دارد.

محققان دانشگاه آریزونا، 15 آزمایش بالینی مربوط به تأثیر تای چی بر سلامت روانی بیش از 1800 فرد با میانگین سنی 66 سال را که مبتلا به بیماری قلبی، نارسایی قلبی، فشارخون بالا، یا بازمانده از سکته بودند را آنالیز کردند.

در مجموع، تای چی با میزان کمتر ناراحتی روانی، کاهش در افسردگی، و بهبود کیفیت زندگی مرتبط بود.

روث تیلور پیلیا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: هماهنگی بین شرایط بدن و نفس کشیدن برای حالت روانی مفید است. در طول تای چی، بدن در شرایط خوبی قرار گرفته است و طبق نتایج تحقیقات، همین امر موجب بهبود خلق و خو می گردد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

با این حال تیلور در این باره توصیه می نماید: اگر دچار حمله قلبی یا سکته شده اید حتماً ورزش تای چی را به فرایند بهبود و توانبخشی خود بیفزایید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1206

به "ورزشی که برای بیماران قلبی مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشی که برای بیماران قلبی مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید