ورود غیرقانونی به عراق مجازات حبس دارد

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس پلیس آگاهی بوشهر با بیان توصیه هایی برای تسهیل سفر زائران حسینی در ایام اربعین بیان کرد: ورود غیر قانونی به کشور عراق مجازات حبس دارد.

ورود غیرقانونی به عراق مجازات حبس دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از معاونت اجتماعی پلیس بوشهر، سرهنگ جوشن سهرابی اظهار کرد: برای ورود به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات گذرنامه الزامی است و از آوردن مدارک شناسایی اضافی خودداری شود.

وی تاکید نمود: هموطنان از صفحه گذرنامه توسط تلفن همراه عکس گرفته تا در صورت مفقودی یا سرقت مدارک مذکور بتوان از اطلاعات آن ها بهره برداری شود و برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق به وسیله سامانه سماح ثبت نام کرده و از تحویل گذرنامه خود به دیگران خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با بیان اینکه ورود غیر قانونی به کشور عراق مجازات حبس دارد، اضافه کرد: برای دریافت گذرنامه شخصاٌ به دفاتر پلیس +10 مراجعه و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس و دفاتر و موسسات غیر مجاز تحویل ندهید و برای دریافت ارز موردنیاز به مراکز و صرافی های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خوداری کنید.

این مقام انتظامی گفت: کشف ارز جعلی از زائران ایرانی در کشور عراق مسائل زیادی را برای آنان ایجاد خواهد نمود، در هنگام سفر به کشور عراق مواظب افرادی که سعی در معاوضه دینار عراقی و دلار با پول ایرانی را دارند باشید، زیرا احتمال ارائه دینار جعلی از سوی جاعلین وجود دارد.

وی توضیح داد: در هنگام خرید بعضی از اجناس در کشور عراق مانند گوشی تلفن احتمال اینکه فقط در همان کشور فعال باشد و در کشور ما غیر فعال باشد وجود دارد پس مواظب خرید وسایل تقلبی و بدلی نیز باشید.

سردار سهرابی تاکید نمود: به هیچ عنوان رمز کارت بانکی خود را در روی کارت ها درج ننمائید و مدارک و کارت های عابر بانک خود را در جیب های مختلف نگهداری و همه مدارک، پول و کارت های بانکی را یکجا نگهداری نکنید.

رئیس پلیس آگاهی بوشهر اعلام کرد: اطلاعات هویتی و گذرنامه خود را در اختیار کسی قرار ندهید، چون ممکن است از کپی رایت رجیستری و ثبت گوشی تلفن همراه مسافری شما سوء استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 522

به "ورود غیرقانونی به عراق مجازات حبس دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود غیرقانونی به عراق مجازات حبس دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید