پنتاگون: القاعده همچنان تهدیدی علیه نظامیان آمریکایی است

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که به کنگره این کشور ارائه شد، این ادعا را مطرح می نماید که القاعده به وسیله رابطه با طالبان، همچنان تهدیدی علیه نظامیان آمریکایی و ناتو مستقر در افغانستان به شمار می آید.

پنتاگون: القاعده همچنان تهدیدی علیه نظامیان آمریکایی است

با این حال، در این گزارش، ادعا می گردد که به رغم توانایی برای حمله به نظامیان آمریکایی، القاعده در مقایسه با گذشته، بسیار ضعیف شده و تمرکز آنها بیشتر روی بقای خودشان است.

این ادعا در حالی مطرح می گردد که روز گذشته، فرانک مک کنزی فرمانده واحد تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا) مدعی شد که ارتش افغانستان بدون حمایت آمریکا دچار فروپاشی خواهد شد.

مک کنزی با اشاره به اینکه بعد از این، انجام عملیات هوایی در افغانستان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ساده نخواهد بود، اضافه کرد: با این حال، آمریکا میخواهد نفوذ نظامی و توانایی انجام حملات هوایی در افغانستان را پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور حفظ کند. راهبرد آمریکا در کوتاه مدت آوردن منابع اضافی برای پشتیبانی از خروج ایمن نیروهای نظامی از افغانستان خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که تنها یک هفته تا شروع عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان زمان باقی است. مک کنزی همچنین تاکید نمود که برنامه ریزهای نظامی در حال جستجوی راه هایی برای ادامه کار در افغانستان هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که همه نظامیان این کشور تا 11 سپتامبر امسال از افغانستان خارج خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1746

به "پنتاگون: القاعده همچنان تهدیدی علیه نظامیان آمریکایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: القاعده همچنان تهدیدی علیه نظامیان آمریکایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید