چرا سامسونگ به تلفن های هوشمند سری A بیشتر از پرچمداران سری S اهمیت می دهد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، رقابت در دنیای تلفن های هوشمند به سطحی رسیده که میان رده های خوش قیمت بازار از پرچمداران گران قیمت جذاب تر به نظر می رسند. بنابراین طبیعی است که تولیدکنندگان برتر تلفن های هوشمند توجه بیشتری به بازار محصولات میان رده داشته باشند.

چرا سامسونگ به تلفن های هوشمند سری A بیشتر از پرچمداران سری S اهمیت می دهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در چند سال اخیر همواره رقابت داغ و جانانه ای در بازار تلفن های هوشمند وجود داشته است. در شرایطی که تا چند سال پیش برندهای شناخته شده ای مانند الجی و اچ تی سی در کنار سونی کوشش می کردند تا سهم بیشتری از بازار پیدا نمایند، امروز نامی از آن ها در میان برترین فراورینمایندگان تلفن های هوشمند دیده نمی گردد. فراورینمایندگان چینی در سال های اخیر کوشش نموده اند تا با خلاقیت بیشتر و کاهش قیمت محصولاتشان سهم بیشتری از بازار پیدا نمایند و در رسیدن به اهدافشان هم پیروز بوده اند. اما بازار تلفن های هوشمند یک رییس عظیم دارد؛ سامسونگ.

برند کره ای که از سال ها پیش وارد بازار تلفن های همراه شده از سال های ابتدایی دهه 2010 میلادی استفاده کرد تا در دوران شکست های پیاپی و تاریخی نوکیا به پرفروش ترین فراورینماینده تلفن همراه و عظیمترین کارخانه فراوری تلفن های هوشمند تبدیل گردد. سامسونگ این روزها در صندلیی قرار گرفته که به نظر نمی رسد تصمیمی برای کنارکشیدن از صندلی بهترین های بازار داشته باشد اما بخش مهمی از این پیروزیت به واسطه سیاست های درست این شرکت رقم خورده است. سامسونگ در سال های اخیر و به واسطه پیشرفت بازار تلفن های هوشمند پیروز شده میان رده های بسیار قدرتمند و شناخته شده ای به بازار عرضه کند.

آن ها تمرکزشان را روی توسعه محصولات سری A قرار داده اند. محصولاتی که در مقایسه با سری S و حتی Note قیمت پایین تری دارند و در عین حال از تنوع بیشتری میزبانی می نمایند. اما این خاتمه ماجرا نیست. سامسونگ می خواهد سلطان بدون تردید بازار موبایل باشد و به همین دلیل سیاست های کلان تری را در سطح جدی دنبال می نماید.

صندلی چالش برانگیز پرفروش ترین فراورینماینده تلفن های هوشمند در دنیا

سامسونگ پرفروش ترین فراورینماینده تلفن های هوشمند در دنیا است. در شرایطی که برندهایی مانند شیائومی و اپل در فاصله ای نه چندان زیاد از این برند کره ای قرار دارند، سامسونگ هنوز هم از فروش بی خاتمه محصولاتش در کشورهای گوناگون دست نمی کشد. در شرایطی که موسسه آماری ترندفورس پیش بینی نموده بود سامسونگ می تواند بیشتر از 62 میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه نخست سال 2021 فراوری کند، این شرکت پیروز شد بیشتر از 76 میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال 2021 به فروش رسانده و رکورد جدیدی را ثبت کند.

با این حال تفاوت جالبی میان پیروزیت سال جاری سامسونگ و پیروزیت سال های پیش وجود دارد. سال جاری برند کره ای بیشتر از همواره به فروش محصولات میان رده اتکا پیدا نموده است. شاید بخشی از دلیل آن به رکورد کرونایی بازگردد اما واقعیت ماجرا آن است که میان رده های اندرویدی در سال های اخیر آن قدر تاثیرگذار و جذاب شده اند که اشتیاق بسیاری از کاربران برای خرید یک پرچمدار گران قیمت کاهش پیدا نموده و به همین دلیل برای خرید یک میان رده هیجان بیشتری دارند. از سوی دیگر با پیروزیت سری S21 و فروش جالب پرچمداران آن به نظر می رسد سامسونگ برنامه ای برای عرضه سری جدید محصولات Note ندارد. البته آن ها مدعی شده اند که فراوری محصولات سری Note را متوقف نموده اند چون پردازنده قدرتمندی که برای فراوری این محصول در دسترس باشد در بازار وجود ندارد.

بازاری که سال ها پیش سامسونگ را به پرفروش ترین فراورینماینده بازار موبایل تبدیل کرد، بازار محصولات میان رده و پایین رده بود. در حقیقت پیروزیت برند کره ای در این دو بازار بود که آن ها را به حضور در بازار پرچمداران امیدوار کرد و شرایط را به سمتی برد که رقیب اصلی اپل باشند. اما در سال های اخیر شرکت های چینی با سیاستی مشابه با آن چه سال ها پیش توسط سامسونگ اتخاذ شده بود در کوشش هستند تا سهم خود را از بازار بیشتر نمایند. میان رده های برندهایی مثل هواوی، شیائومی، ریلمی و پوکو با قیمتی مشابه با محصولات پایین رده سامسونگ امکانات یک محصول میان رده را ارائه می دهند. اما محصولات سامسونگ هنوز هم فروش خوب خود را حفظ نموده اند.

سامسونگ با اتخاذ سیاست هایی جدید پیروز شده هم چنان در نگاه مشتری های خود حضور داشته باشد. آن ها سال گذشته گلکسی اس20 فن ادیشن را با قیمت 699 دلار به بازار عرضه نموده اند که برای محصولی در سطح و اندازه سخت افزار محصولات پرچمدار این شرکت قابل قبول به نظر می رسید. سامسونگ سال جاری هم از گلکسی اس21 رونمایی کرد که قیمت قابل قبول 799 را دارد؛ دویست دلار ارزان تر از نسل قبلی. اگرچه اس21 در بسیاری از موارد تلفن هوشمند بی نظیری نیست (برای مثال بدنه آن پلاستیکی است و از حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی نماید) اما ویژگی های کلیدی یک پرچمدار (دوربین و سخت افزار قدرتمند در کنار طراحی جذاب) را درون خودش جای داده است.

در چنین شرایطی که سامسونگ به فراوری محصولات میان رده علاقه مندتر شده، توسعه تلفن های هوشمند تاشدنی و متفاوت هم صندلی مهمی در نقشه کسب و کار شرکت کره ای پیدا نموده اند. روزگاری تلفن های هوشمند لمسی عظیمترین انقلاب دنیای تلفن های همراه بودند. اما چالش صفحات نمایش عظیم و باکیفیت به خاتمه رسیده و حالا نوبت به تلفن های هوشمند تاشو رسیده تا یکی دیگر از رویاهای قدیمی بشریت رنگ و بوی واقعیت بگیرند. کره ای ها نخستین فراورینماینده شناخته شده بازار تلفن های هوشمند همراه بودند که وارد محصولات تاشو شدند و حالا با سرعت عجیبی رو به جلو حرکت می نمایند.

حالا که شیائومی و هواوی هم وارد بازار تلفن های هوشمند تاشو شده اند، سامسونگ هم چنان فراورینماینده شماره یک بازار است چراکه فراورینمایندگان چینی تلفن های هوشمند تاشوی خود را تنها در بازار چین عرضه می نمایند اما سامسونگ عرضه دنیای آن ها را از همان ابتدا شروع نموده بود. سری محصولات گلکسی فولد و گلکسی زد فولد تلفن های هوشمند تاشوی سامسونگ در این بازار نوظهور هستند که با هر نسل جذاب تر و کاربردی تر می شوند. اگرچه این محصولات به دلیل قیمت بالا و مشکلاتی که دارند هنوز پرفروش نیستند اما کره ای ها در کوشش هستند تا با تنوع بیشتر این سری محصولات آن ها را به محصولاتی پرفروش تر تبدیل نمایند.

محصولات سری A محبوب تر از سری S هستند

تا همین چند سال پیش، فراورینمایندگان تلفن های هوشمند از عرضه میان رده هایی که محصولات ایده آل و بی نظیری باشند، امتناع می کردند. سیاست این شرکت ها به شکلی بود که کاربران را به خرید پرچمداران ترغیب نمایند. اما با از راه رسیدن شیائومی و سایر برندهای چینی که محصولاتی بی نظیری را با قیمت پایین عرضه می کردند، سامسونگ تصمیم گرفت بیشتر از قبل به توسعه سری A بپردازد و محصولات بیشتری را برای این مجموعه معرفی کند.

بنابراین محصولات سری A به مرور زمان قوی تر و جذاب تر شدند و به همین دلیل سهم بیشتری از بازار کسب کردند. وقتی کاربران این فرصت را داشتند تا با قیمتی بسیار کم تر از قیمت گلکسی S21 یک گلکسی A51 خریداری نمایند که همه نیازهایشان را برآورده می نماید، دلیلی برای بیشتر هزینه کردن ندارند.

آمار پرفروش ترین محصولات سامسونگ در سال 2020 اطلاعات جالبی به همراه دارد. گلکسی A51 صندلی چهارمین پرفروش تلفن هوشمند سال را با فروش 23.2 میلیون دستگاه به خود اختصاص داده است؛ اندکی پایین تر از آیفون 12. گلکسی A21s که با قیمت 200 دلاری در بازارهای دنیای عرضه شده با فروش 19.4 میلیون دستگاه یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند سال 2020 بوده و در صندلی ششم پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال هم یکی دیگر از محصولات ارزان قیمت سامسونگ یعنی گلکسی A01 قرار گرفته است که در نهایت 16.9 میلیون دستگاه فروش داشته است.

در رده هشتمین تلفن هوشمند پرفروش دنیا گلکسی A11 قرار گرفته که با فروش 15.3 میلیون دستگاه یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند سال لقب می گیرد.

به عبارت دیگر، در لیست پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال 2020 و پنج تلفن پرفروش سامسونگ در سال گذشته میلادی هیچ خبری از پرچمداران این شرکت کره ای نیست. سامسونگ این روزها سه سری متنوع از محصولات را به بازار عرضه نموده است؛ سری A که شهرتی دنیای دارد و ده ها دستگاه را میزبانی می نماید، سری M که به دلیل فراوری در کشور هند بخش عظیمی از بازار همین کشور را به خودش اختصاص داده و سری F که قرار است فاصله میان پرچمداران و میان رده ها را به کمترین میزان ممکن برساند.

سری A به دلیل محبوبیت و گستردگی عظیمی که دارد، بخش قابل توجهی از بازار را به خودش اختصاص داده و به همین دلیل در لیست پرفروش ترین محصولات هم قرار می گیرد.

میان رده هایی در قامت پرچمدار

سامسونگ کوشش می نماید میان رده هایی را به بازار عرضه کند که در سطح و اندازه یک پرچمدار ظاهر می شوند. به همین دلیل کاربرانی که میان رده های چند سال اخیر این برند کره ای را خریداری نموده اند، نیازی به خرید یک محصول جدیدتر نمی بینند. نیازی به یادآوری نیست که این تصمیم سامسونگ در واکنش به پیروزیت عجیب و باورنکردنی محصولات شیائومی گرفته شده اما کره ای ها در مبارزه با رقیب چینی ضعیف ظاهر نمی شوند. محصولاتی که سامسونگ عرضه می نماید، مدت زمان بیشتری بروزرسانی های نرم افزاری و امنیتی را دریافت می نمایند و دقیقا به همین دلیل است که در سطح و اندازه یک پرچمدار ظاهر می شوند.

هر کدام از این محصولات این شرکت کره ای روی یکی از ویژگی های مثبت محصولات پرچمدار تاکید می نماید. یکی از آن ها دوربین قوی تری دارد و دیگری روی باطری تمرکز نموده است. یکی صفحه نمایش جذابی دارد و دیگری سخت افزار بی نظیری دارد. یکی از بهترین میان رده های سامسونگ در شرایط فعلی را باید گلکسی A51 دانست. تلفنی که به نظر می رسد از همین حالا به یکی از پرفروش ترین محصولات بازار در سال 2021 تبدیل می گردد. بنابراین منطقی است که محصولات سری A سامسونگ اهمیت بیشتری از محصولات سری S داشته باشند. چراکه قرار است بخش بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1811

به "چرا سامسونگ به تلفن های هوشمند سری A بیشتر از پرچمداران سری S اهمیت می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سامسونگ به تلفن های هوشمند سری A بیشتر از پرچمداران سری S اهمیت می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید