چطور از فرودگاه مونترال به مرکز شهر برویم؟

به گزارش دانشنامه آریایی، مونترال پرجمعیت ترین شهر استان کبک و دومین شهر شلوغ کاناداست. کلان شهری با تاریخچه طولانی که قطب فرهنگی و تجارت بین المللی ست و بعد از پاریس بزرگ ترین شهر فرانسوی زبان دنیاست. در این شهر موزه ها، پارک ها، مراکز خرید و گالری ها فرصت های بیشماری را برای تفریح و گشت و گذار به وجود آورده اند. گردشگران بین المللی که قصد سفر به این شهر از راه هوایی را دارند باید از فرودگاه بین المللی مونترال استفاده نمایند، فرودگاهی که در فاصله 20 کیلومتری شهر قرار گرفته است و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های کاناداست. اما بعد از رسیدن به فرودگاه مونترال چطور باید به مرکز شهر بروید؟ اگر با حمل و نقل فرودگاه مونترال آشنا باشید رفت و آمد به مرکز شهر اصلا کار سختی نیست. پس برای اینکه از حمل و نقل فرودگاه مونترال بیشتر بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

چطور از فرودگاه مونترال به مرکز شهر برویم؟

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

کمی درباره فرودگاه مونترال

فرودگاه مونترال یکی از مهمترین فرودگاه های بین المللی استان کبک و بعد از فرودگاه های تورنتو و ونکوور یکی از پرترددترین فرودگاه های کاناداست. این فرودگاه که در فاصله 20 کیلومتری داون تاون شهر مونترال قرار گرفته است در سال 2017 حدود 18 میلیون سافر را جابجا نموده است. وقتی حرف از سیستم حمل و نقل عمومی می گردد مونترال یکی از بهترین شهرهاست پس برای رفت و آمد بین فرودگاه تا شهر هم با توجه به شیوه مناسب حمل و نقل فرودگاه مونترال ، سفر راحتی را در پیش رو دارید.

  • اتوبوس: در حمل و نقل فرودگاه مونترال اتوبوس حرف اول را می زند مخصوصا برای کسانی که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند. مونترال یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل کانادا را دارد، سیستم STM که اتوبوس و مترو را شامل می گردد و نقاط مختلف شهر را پوشش می دهد. کافیست یک کارت ماهیانه به مبلغ 82 دلار را خریداری کنید تا بتوانید از مزایای حمل و نقل درون شهری بدون هیچ محدودیتی بهره ببرید. شرکت حمل و نقل عمومی مونترال برای رفت و آمد بین فرودگاه و شهر 4 خط اتوبوس قرار داده است: خط 204 و 209 که هر روز فعال هستند و در فواصل زمانی معین راه می افتند و خط 356 و 378 که اتوبوس های شبانه هستند و فقط در شب فعالند. 3 خط از این اتوبوس ها می توانند مسافران را بین ترمینال اتوبوسرانی دوروال و ایستگاه قطار جابجا نمایند.

در سال 2010 یک جهت جدید اتوبوسرانی هم به این جهت اضافه شد: جهت 747 که در همه ساعات شبانه روز و در 7 روز هفته فعال است. این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه به داون تاون می برند و در این جهت در 8 ایستگاه توقف می نمایند که چند ایستگاه مترو و ایستگاه مرکزی را شامل می گردد. فرودگاه مونترال مترو ندارد ولی به راحتی می توانید با این اتوبوس ها خودتان را به نزدیک ترین ایستگاه مترو برسانید. اما زمان بندی این اتوبوس ها چگونه است؟ این اتوبوس ها از ساعت 8:30 صبح تا 8 شب هر 10 دقیقه یکبار، از ساعت 8 شب تا 1 صبح هر نیم ساعت یکبار، از ساعت 1 صبح تا 5 صبح هر یک ساعت یکبار و از ساعت 5:30 صبح تا 8:30 صبح هم هر نیم ساعت یک بار راه می افتند. بسته به شرایط ترافیک، زمان رفت و آمد این اتوبوس بین 45 تا 70 دقیقه است.

  • اتوبوس خصوصی: اتوبوس های خصوصی تحت پوشش STM نیستند و اپراتور آن ها بعضی شرکت های هواپیمایی ست. شرکت هوایپمایی klm هلند در این فرودگاه برای مسافران Air France-KLM اتوبوس های خصوصی گذاشته که آن ها را از فرودگاه به سمت ایستگاه قطار اوتوا (Ottawa) می برد. ایرفرانس هم برای مشتریان خود اتوبوس خصوصی دارد که آن ها را از فرودگاه به سمت ایستگاه قطار Sainte-Foy در شهر کبک می برد. در گذشته خطوط هواپیمایی بین المللی سوئیس هم در فرودگاه، اتوبوس هایی را برای مسافران سوئیسی گذاشته بود که به سمت ایستگاه قطار اوتاوا در رفت و آمد بود.
  • اتوبوس شاتل: در جهت بین ایستگاه دوروال و فرودگاه هم اتوبوس های شاتل رفت و آمد دارند که مسافران را به راحتی جابجا می نمایند.
  • قطار: ایستگاه قطار دوروال (Dorval Railway station) تا ترمینال حدود 10 دقیقه فاصله دارد اما نمی گردد این جهت را پیاده رفت. برای رسیدن به این ایستگاه می توانید از اتوبوس های خط 204 و یا اتوبوس های شاتل بهره ببرید.
  • تاکسی: همه تاکسی ها و لیموزین های فرودگاه باید مجوز داشته باشند و طبق شرایط و مقررات خاصی کار نمایند. لیموزین ها که معمولا مشکی رنگ هستند جایگاه های راحتی دارند و تقریبا شبیه تاکسی اند اما با کمی تفاوت! این ماشین ها معمولا جدیدترند و دارای خدمات بهتری هستند. اگر می خواهید فاصله بین فرودگاه تا داون تاون مونترال را با تاکسی بروید حدود 30 تا 40 دقیقه در راه هستید. تاکسی ها درست در مقابل خروجی مرکزی قرار دارند و در آنجا مامورانی هستند که شما را برای رسیدن به ایستگاه های تاکسی هدایت می نمایند.
  • کرایه ماشین: برای اینکه خدمات حمل و نقل فرودگاه مونترال کامل و بی عیب نقص باشند گزینه دیگری هم دارید کرایه ماشین. شرکت های کرایه اتومبیل زیادی در فرودگاه هستند که هزینه کرایه آن ها بسته به نوع ماشین و ساعات شبانه روز متفاوت است البته به هر حال رفت و آمد با این ماشین ها گران است.
منبع: الی گشت
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 292

به "چطور از فرودگاه مونترال به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چطور از فرودگاه مونترال به مرکز شهر برویم؟" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه مونترال به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید