چطور ام دی اف باد کرده را ترمیم کنیم؟

به گزارش دانشنامه آریایی، به احتمال زیاد کابینت ها یا سایر سازه های از جنس ام دی اف در خانه شما با آب و رطوبت تماس پیدا کرده و به این صورت باد کرده است. در این مطلب ما قصد داریم که یک راه حل مناسب برای حل این مشکل در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید و راه حل ها و نکاتی را که در این مطلب برای شما بازگو می کنیم.

چطور ام دی اف باد کرده را ترمیم کنیم؟

زمانی که کابینت ام دی اف باد کرده، چه باید کرد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از echoob، قبل از همه مراحل و اول از همه این موضوع را به یاد داشته باشید که بهترین راه برای جلوگیری از باد کردن کابینت ام دی اف در آشپزخانه این است که به طور کلی از باد کردن آن جلوگیری کنید، به این صورت که نگذارید آب به کابینت برسد و از باد کردن و خراب شدن آن جلوگیری کنید. درادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه کابینت های ام دی اف باد کرده خود را تعمیر کنید.

چطور کابینت ام دی اف باد کرده را تعمیر کنیم؟

  1. در مرحله اول شما قسمت ام دی اف باد کرده کابینت را بیرون آورده و آن را روی میز کار قرار می دهید که کار کردن بر روی آن راحت باشد. بهترین حالت برای این مشکل این است که درب کابینت شما باد کرده باشد، چون به این صورت به راحتی با باز کردن 2 عدد پیچ درب کابینت را جدا می کنید.
  2. سپس با استفاده از سمباده دستی و یا دستگاه سمباده برقی قسمت های از ام دی اف را که دچار باد کردگی شده است را سمباده زده و صاف می کنید. به یاد داشته باشید که عمل سایش را تاجایی ادامه دهید که دیگر هیچ اثری از باد کردگی نبینید.
  3. بعد از سمباده زنی ام دی اف را به صورت کاملا تمیز پاک کنید. شما می توانید این کار را با اسپری ها تمیز کننده معمولی که در هر خانه ای پیدا می شوند انجام دهید. به یاد داشته باشید که در سرانجام این مرحله نباید کوچکترین اثری از گرد و غبار و نتایج سمباده کاری روی ام دی اف باقی مانده باشد.
  4. در مرحله بعد شما باید قسمت هایی که با استفاده از سمباده ساییده اید را تمیز کنید و این قسمت ها را با استفاده از بتونه پر کنید و آن ها را کامل بپوشانید.
  5. بتونه کاری شما باید کاملا دقیق و تمیز باشد، به همین دلیل بهتر است که از یک کاردک ظریف برای همسطح کردن بتونه با سطح ام دی اف استفاده کنید تا مطمئن شوید سطح مورد نظر شما که بتونه کاری کردید با سطح ام دی اف یکسان است.
  6. به یاد داشته باشید که اگر سطح ام دی اف باد کرده را با دقت یکسان سازی نکنید و صاف و صیقلی نشده باشند در سرانجام شما شاهد یکدست نبودن کار خواهید بود.
  7. حدود یک ساعت ام دی اف را که قبلا بتونه کاری کردید را به صورت ثابت در جایی قرار دهید که به صورت کامل خشک شود و به اصطلاح خود را بگیرد.
  8. مرحله بعد از خشک شدن بتونه این است که با استفاده از سمباده کاغذی بتونه کاری را صاف کنید و آن را کاملا هماهنگ و یک دست سازید.
  9. در سرانجام شما باید رنگ مورد نظر خود را تهایه کنید و با استفاده از اسپری بر روی ام دیف و قسمت های ترمیم شده بزنید. البته برای رنگ کاری باید به یاد داشته باشید که اسپری را کم فشار دهید تا رنگ آهسته روی سطح ام دی اف بنشیند.
  10. در آخرین مرحله شما باید ام دی اف رنگ شده خود را در یک محل مناسب که گرد و غباری روی آن ننشیند قرار دهید تا رنگ خشک شود و کاملا برای استفاده شما آماده شود.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1412

به "چطور ام دی اف باد کرده را ترمیم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور ام دی اف باد کرده را ترمیم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید