چین منطقه هوایی دفاعی بر فراز جزیره های مورد اختلاف با ژاپن ایجاد کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: دولت چین گفت یک منطقه هوایی دفاعی بر فراز جزیره های مورد اختلاف با ژاپن ایجاد نموده است که این مساله می تواند موجب تشدید تنش ها در روابط توکیو و پکن گردد.

چین منطقه هوایی دفاعی بر فراز جزیره های مورد اختلاف با ژاپن ایجاد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصمیم چین برای ایجاد منطقه هوایی دفاعی بر فراز جزیره های مورد ادعای ژاپن در شرایطی است که تنش ها بر سر مالکیت این جزیره ها بین دو کشور در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است.بر اساس این گزارش این جزیره ها هم اکنون در اختیار ژاپن واقع شده است ولی چین نیز ادعی مالکیت آنها را بارها مطرح نموده است.

همزمان با ایجاد منطقه دفاعی بر فراز این جزایر وزارت دفاع چین نیز قوانین ویژه ای را وضع نموده است که از این پس کلیه هواپیماهایی که بر فراز این منطقه پرواز می نمایند باید قوانین مربوط به شناسایی و اعلام هویت خود را رعایت نمایند.بر اساس این قوانین کلیه هواپیماهایی که قصد پرواز بر فراز این منطقه را دارند باید ملیت و مقصد پرواز خود را اعلام نموده تا مقام های چینی اجازه پرواز بر فراز این منطقه را به آنان بدهند.

این منطقه دفاعی هوایی شامل مناطقی در دریای شرق چین بین کره جنوبی و تایوان می گردد و جزایر مورد ادعای ژاپن را نیز شامل شده است.وزارت دفاع چین هشدار داده است که نیروهای مسلح این کشور در برابر هواپیماهایی که همکاری لازم را نداشته باشند و از این مقررات تبعیت ننمایند تدابیر لازم دفاعی را اتخاذ خواهد نمود.

چهار فروند کشتی گارد ساحلی چین نیز روز گذشته برای لحظاتی وارد آب های مورد اختلاف با ژاپن شدند.وزارت دفاع ژاپن نیز بارها نسبت به تشدید تنش در روابط خود با چین در آب های مورد اختلاف در دریای شرق چین هشدار داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 445

به "چین منطقه هوایی دفاعی بر فراز جزیره های مورد اختلاف با ژاپن ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین منطقه هوایی دفاعی بر فراز جزیره های مورد اختلاف با ژاپن ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید