کابل: سفر نمایندگان طالبان به روسیه و چین تاثیری بر مذاکرات ندارد

به گزارش دانشنامه آریایی، سخنگوی دولت افغانستان خاطرنشان کرد که سفر نمایندگان طالبان به روسیه و چین، تاثیری در احیای روند مذاکرات صلح نخواهد داشت.

کابل: سفر نمایندگان طالبان به روسیه و چین تاثیری بر مذاکرات ندارد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

صدیق صدیقی سخنگوی دولت افغانستان در این رابطه گفت: سفرهای گروه طالبان به روسیه و چین تاثیری بر دولت مرکزی در کابل و یا دولت آمریکا ندارد و دولت در حال حاضر تمامی کوشش ها در راستای مذاکرات صلح با این گروه شبه نظامی را متوقف نموده است.

صدیقی در ادامه گفت: در حال حاضر دست انداختن طالبان به دامن کشورهای دیگر و سفرهایشان به آن کشورها هیچ سودی ندارد.

سخنگوی دولت افغانستان تاکید نموده است که تا زمان انتخابات سراسری در این کشور، مذاکراتی با گروه طالبان صورت نخواهد گرفت و سپس دولت جدید در رابطه با صلح تصمیم گیری خواهد نمود.

صدیقی در عین حال افزوده، هدف گروه طالبان از انجام سفرهای خارجی، پس از آن که آمریکا مذاکرات صلح را لغو کرد، امتیازگیری است.

از سوی دیگر اما سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در دفتر این گروه در دوحه، گفته طالبان مشغول انجام چگونگی روند صلح با مقام های کرملین هستند.

در این میان اسپوتنیک، گزارش داده گروه اعزامی از سوی طالبان میخواهد سفری نیز به چین، ایران، و دیگر کشورهای آسیای مرکزی داشته باشد.

مقام های رسمی این کشورها هنوز انجام چنین سفرهایی را تائید ننموده اند. اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد طالبان می گوید هدف از سفرها اطلاع رسانی به رهبران این کشورها در خصوص روند مذاکرات صلح و تصمیم دونالد ترامپ در خصوص لغو آن است، در زمانی که هر دوطرف در حال دستیابی به توافق صلح بودند و تمامی مسائل اصلی را حل نموده بودند. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 388

به "کابل: سفر نمایندگان طالبان به روسیه و چین تاثیری بر مذاکرات ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابل: سفر نمایندگان طالبان به روسیه و چین تاثیری بر مذاکرات ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید