کاشان دارای رتبه نخست تولید برق خورشیدی خانگی در کشور است

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران/اصفهان سرپرست فرمانداری کاشان گفت: طبق بررسی های اجرا شده، کاشان رتبه نخست تعداد و اندازه تولید نیروگاه های برق خورشیدی خانگی در کشور را دارد که فعالیت 235 نیروگاه خورشیدی خانگی و صنعتی در این شهرستان، اشتغال بیش از 35 نفر از شهروندان را به همراه داشته است.

کاشان دارای رتبه نخست تولید برق خورشیدی خانگی در کشور است

به گزارش خبرنگاران، محمدشریف زارعی، امروز(جمعه، 13 اسفند) در آیین بهره برداری از نیروگاه 200 کیلو واتی کاشان، اظهار کرد: یکی از مزیت های منطقه کاشان وجود آفتاب در بیشتر روزهای سال است که با برنامه ریزی و مشارکت سرمایه گذاران می تواند به جایگاه قطب تولید و صادرات برق خورشیدی در کشور برسد.

وی اضافه کرد: تولید نیروگاه های برق خورشیدی فعال در سطح شهرستان کاشان هرماه در مجموع 11 هزار و 200 کیلو مگاوات ساعت است که با افزایش سرمایه گذاری در این حوزه می توان این اندازه را افزایش داد.

سرپرست فرمانداری کاشان شرح داد: ورود شرکت های بزرگ به حوزه ساخت نیروگاه های خورشیدی را باید به فال نیک گرفت که نمونه آن سرمایه گذاری کارخانه سیمان کویر در زمینی به وسعت 4500 متر مربع و با اعتباری بیش از 45 میلیارد ریال اجرا شده است.

زارعی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش مشارکت شهروندان در توسعه برق خورشیدی گفت: به لحاظ ظرفیت تولید کوچک ترین نیروگاه خورشیدی در شهرستان کاشان پنج کیلووات و بزرگ ترین آن نیروگاه 10 مگاواتی است.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم، کلنگ ساخت نیروگاه 10 مگاواتی تولید برق خورشیدی در زمینی به مساحت 100 هکتار در چهار فاز با اعتبار 280 میلیارد ریال به زمین زده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2179

به "کاشان دارای رتبه نخست تولید برق خورشیدی خانگی در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشان دارای رتبه نخست تولید برق خورشیدی خانگی در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید