کدام دانشگاه ها در ایام تعطیلات کرونایی به دانشجویان خدمات مشاوره ارائه می دهند؟

به گزارش دانشنامه آریایی، در تداوم روز های کرونایی و تعطیلی دانشگاه ها تعدادی از دانشگاه های تهران ارائه خدمات مشاوره ای خود را تعطیل نکرده و آن را به صورت مجازی در اختیار دانشجویان خود قرار داده اند.

کدام دانشگاه ها در ایام تعطیلات کرونایی به دانشجویان خدمات مشاوره ارائه می دهند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کارشناسی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، تداوم شرایط روزهای کرونایی عرصه را بر خیلی از مردم تنگ نموده است، دانشجویان که خانه نشین شده اند، برخی شاغل بودند و بیکار شدند، برخی دیگر در اثر ابتلا خود و خانواده شان به بیماری کرونا روحیه خود را ازدست داده اند و یا خانه نشینی و بیکاری فشار روحی اخبار بد روزهایی که گذشت را برایشان دوچندان نموده است.

پیش از اینکه شرایط قرنطینه و کرونا پیش بیاید مراکز مشاوره دانشگاه ها خدمات مشاوره حضوری را برای دانشجویان فراهم نموده بودند و طبق روالی از پیش مشخص شده این امر انجام می شد، اما تداوم روزهای کرونایی و بسته ماندن درب دانشگاه ها این مراکز را بر آن داشت که خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی را برای دانشجویان در نظر بگیرند.

برخی از اقدامات مراکز مشاوره به توضیح زیر است:

مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه الزهرا (س) رسما شروع به کار کرد

باتوجه به شیوع بیماری کرونا ، تداوم آن طی هفته های اخیر و ادامه یافتن قرنطینه خانگی و تعطیلی دانشگاه ها، مرکز مشاوره دانشگاه الزهرا(س) برای جبران عدم وجود مشاوره حضوری خدمات مشاوره تلفنی این دانشگاه را راه اندازی کرد.

سامانه مشاوره آنلاین دانشگاه تهران راه اندازی شد

دانشگاه تهران در اطلاعیه ای بیان کرد که باتوجه به شرایط فعلی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری کلاس های درس دانشجویان به صورت غیرحضوری و از سوی دیگر ضرورت پاسخ به احتیاج ها و مسائل و مسائل روان شناختی دانشجویان، مرکز مشاوره دانشگاه علاوه بر ارائه خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه رایگان خدمات مشاوره الکترونیکی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران توسط کارشناسان و متخصصان مرکز مشاوره دانشگاه در سامانه مشاوره آنلاین روانشناسی مشورپ کرد.

دانشجویان می توانند در طول هفته به وسیله لینک https://mashverapp.com/user/#?inputType=tehran-univercity وارد سامانه شده، با وارد کردن شماره دانشجویی، جلسه درمانی خود را با متخصصان (روانپزشک، روانشناس و مشاور) شروع نموده و یا طبق زمانبندی انجام شده برای رزرو وقت اقدام نمایند.

مرکز مشاوره دانشگاه شریف خدمات رسانی خود را افزایش داد

مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه ای بیان کرد: این مرکز خدمات روان شناختی (حضوری، تلفنی و آنلاین) ارائه می دهد.

بر اساس این گزارش، مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف با توجه به شرایط شیوع کرونا اقدام به ارائه خدمات روان شناختی به روش های حضوری، تلفنی و آنلاین (VClass) نموده که این خدمات ویژه دانشجویان، کارمندان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف می باشد.

همچنین مرکز مشاوره دانشگاه تهران طی اقدامی به تجلیل از مقام مدافعان سلامت پرداخت.

گفتنی است که مرکز مشاوره معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، به مناسبت روز جهانی بهداشت و در جهت حمایت از کادر درمانی کشور سپاس نامه ای منتشر کرد. در این سپاس نامه آمده است:

یک دقیقه زمان می گذاریم و از پرستاران، بهیاران، پزشکان و همه کسانی که در بیمارستان و مراکز درمانی و پژوهشی در خط مقابله با درمان بیماری کرونا هستند، سپاسگزاری می کنیم. سپاس از آن جهت که جان را بر طبق اخلاص گذارده اید، تا جانی را نجات دهید. بی تردید این منش حرفه ای مصداقی از پایبندی اخلاقی به ارزش های والای حرفه ای و انسانی است. ارزش هایی که به فرد شجاعت گذشتن از مرز های منافع شخصی و بودن در خط مقدم برای حفظ جان دیگری را تا حد وظیفه تعالی می بخشد.

شما در خط مقدم، کسانی هستید که از مرز جان صیانت می کنید، آنقدر که به ما اعتماد به نفس زیستن در جهانی امن تر را هدیه نموده اید، این مرزبانی برای ما که از گذر جنگ با جانفشانی هم نسل هایمان گذشته ایم آشناست، مرز ها یکی است، شما یکی هستید و سپاس ما یکی است.

همچنین مرکز مشاوره این دانشگاه کارگاه های مشاوره آنلاین برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است.

مرکز مشاوره دانشگاه تهران، با توجه به شیوع ویروس کرونا و ادامه یافتن شرایط قرنطینه برای دانشجویان کارگاه های آنلاین روانشناسی و مشاوره را با موضوعات مختلف من جمله مدیریت افکار منفی، سبک زندگی کرونایی، دانستنی های سلامت روان، خودآگاهی هیجانی و ...برگزار نموده است.

سامانه مشاوره تلفنی دانشگاه علم و صنعت راه اندازی شد

با توجه به ادامه شرایط قرنطینه و تعطیلی دانشگاه های کشور و همچنین شیوع بیماری کرونا، دانشگاه علم و صنعت سامانه مشاوره تلفنی خود را راه اندازی کرد تا دانشجویان از این طریق جلسات مشاوره خود را ادامه داده و در مواجهه با مسائلی که در بحبوحه کرونا پیش آمده است بتوانند به مشاور مراجعه نمایند.

دانشگاه امیرکبیر خدمات مشاوره خود را تلفنی کرد

دانشگاه امیرکبیر برای روزهایی که دانشجویان با استرس ناشی از کرونا سرو کار دارند یا ممکن است بخواهند جلسات مشاوره خود را ادامه دهند، خدمات آنلاین درنظر گرفته و با جدول زمانبندی که در اختیار دانشجویان قرار داده است، آن ها را با مشاوران به صورت آنلاین و به وسیله تلگرام فراهم نموده است.

رزور وقت مشاوره و خدمات مشاوره از منزل برای دانشجویان

دانشگاه خواجه نصیر نیز برای کمک به کاهش استرس دانشجویان آنها را در این امر کمک نموده و خدمات مشاوره آنلاین برای آن ها در نظر گرفته که اطلاعیه آن به این توضیح است: در این روزها با توجه به تعطیلی کلاس ها و عدم حضور شما و متخصصان مرکز مشاوره در دانشگاه و لزوم پیگیری جلسات مشاوره و درمان، مرکز مشاوره جهت ارائه خدمات مشاوره بصورت صوتی یا ویدئویی اعلام آمادگی می نماید.لذا به روال سابق با شماره رزرو وقت تماس گرفته و پس از رزرو در ساعت مشاوره خود در نرم افزار واتساپ آنلاین باشند تا مشاور با شما تماس بگیرد.

گفتنی است که با توجه به دسترسی دانشجویان به شماره تماس مشاوران، عدم تماس در ساعات دیگر را رعایت نموده و در موارد اضطراری فقط با شماره رزرو وقت تماس گرفته و یا به مشاور مجازی آفلاین به شناسه @psychometric-fe پیغام بدهند.

کاهش استرس برای مقابله با کرونا با مشاوره های دانشگاهی / از خدمات آنلاین تا مشاوره آنکال برای دانشجویان دانشگاه های تهران

دانشگاه تهران چهار چت روم برای خدمات مشاوره دانشجویان در نظر گرفته است

پیروی، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، می گوید: دانشگاه ستاد مبارزه با کرونا دارد و مسائلی مثل تامین بهداشت و ایستگاه های حرارت سنجی و ضدعفونی کردن و پیشگیری در تمام واحد ها در حال انجام شدن است. در تمام واحدها مراجعان جهت خدمات درمانی می توانند مراجعه نمایند و با رعایت ملاحظات بهداشتی این کار انجام می گردد؛ اما از آنجایی که دانشجویان اکثریت به شهرهای خودشان رفته اند، ما خدمات غیرحضوری و مشاوره الکترونیکی را با همکاری مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه در نظر گرفته ایم و حدود چهار چت روم به صورت آنلاین برای دانشجویان در نظر گرفته ایم که در آن دانشجویان می توانند با مشاوران دانشگاه در تماس باشند.

وی می افزاید: از روانپزشک، مشاور و روانشناس به صورت آنلاین حضور دارند و دانشجویان با پذیرش هماهنگ نموده و نوبت می گیرند و وارد لینک می شوند و مشاوره خود را انجام می دهند، همچنین خدمات مشاوره تلفنی را گسترش داده ایم و دانشجویان می توانند از خدمات مشاوره تلفنی ما هم استفاده نمایند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران ادامه می دهد: برای کاهش ترس و اضطراب دانشجویان اقدام به انتشار چند بروشور آموزشی در زمینه این بیماری نموده ایم و آن ها را در فضای مجازی منتشر نموده ایم و نهایتا هم یک مسابقه ترم کرونایی برگزار نموده ایم تا دانشجویان با توجه به اوقات فراغت بیشتری که دارند بتوانند در این مسابقه شرکت نمایند و جوایزی هم برای آن ها در نظر گرفته شده است.

دانشگاه علامه خدمات مشاوره on call برای دانشجویان در نظر گرفته است

فرحبخش، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علامه نیز در باره اقداماتی که این دانشگاه در دوران قرنطیه و شیوع کرونا برای دانشجویان انجام داده است، گفت: دانشگاه علامه برای این مدتی که دانشجویان نمی توانند از خدمات مشاوره حضوری استفاده نمایند، خدمات مشاوره تلفنی برای آنها در نظر گرفته است تا اینکه کمکی گردد به کاهش اضطراب دانشجویان و یا حتی برخی ممکن است از لحاظ خانوادگی مسائلی داشته باشند که با بازگشت طولانی مدت به خانواده این مسائل تشدید گردد و احتیاج به مشاوره داشته باشند.

وی اضافه نمود: حتی ممکن است دانشجویان برای شیوه مطالعه و تحصیل به دور از دانشگاه احتیاج به مشاوره تحصیلی داشته باشند که این امر هم به وسیله مشاور تحصیلی به صورت آنکال برای آنها برطرف می گردد. همچنین در این مدت برخی از دانشجویان ممکن است به لحاظ اقتصادی در مضیقه باشند که با مددکاری اجتماعی به آنها کمک می کنیم و کوشش می کنیم تا در این مدت دانشجویان به حال خود رها نباشند و اینطور نباشند که احساس نمایند دانشگاه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. فرایند کار اینگونه است که 5 شماره را اعلام نموده ایم و دانشجویان زنگ می زنند و تماس آنها به مشاوران حاضر و آنلاین رجوع داده می گردد.

همچنین مراکز مشاوره دانشگاه های دیگر مثل شهید بهشتی اقدام به برگزاری مسابقات دانشجویی نموده اند و بروشورهایی با محتوای آموزشی برای پیشگیری از کرونا منتشر نموده اند.

دانشگاه پیغام نور خدمات مشاوره را به صورت تلفنی ارائه خواهد داد

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه پیغام نور نیز از از آمادگی مشاوران و روانشناسان دانشگاه پیغام نور برای ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و لزوم پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری کرونا، خدمات مشاوره دانشجویان به صورت تلفنی انجام می گردد.

وی با تاکید بر پرهیز از مراجعه حضوری به مراکز مشاوره و کلیه مکان های عمومی اضافه نمود: دانشگاه پیغام نور به منظور ادامه مراحل درمان و مشاوره دانشجویان این امکان را فراهم نموده که دانشجویان در سراسر کشور به وسیله تماس تلفنی خدمات مشاوره و روانشناسی مورد احتیاج خود را دریافت نمایند.

مرکز مشاوره دانشگاه شریف خدمات رسانی خود را افزایش داد

مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه ای بیان کرد: این مرکز خدمات روان شناختی (حضوری، تلفنی و آنلاین) ارائه می دهد.

بر اساس این گزارش، مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف با توجه به شرایط شیوع کرونا اقدام به ارائه خدمات روان شناختی به روش های حضوری، تلفنی و آنلاین (VClass) نموده که این خدمات ویژه دانشجویان، کارمندان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف می باشد.

همچنین مرکز مشاوره دانشگاه تهران طی اقدامی به تجلیل از مقام مدافعان سلامت پرداخت.

گفتنی است که مرکز مشاوره معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، به مناسبت روز جهانی بهداشت و در جهت حمایت از کادر درمانی کشور سپاس نامه ای منتشر کرد. در این سپاس نامه آمده است:

یک دقیقه زمان می گذاریم و از پرستاران، بهیاران، پزشکان و همه کسانی که در بیمارستان و مراکز درمانی و پژوهشی در خط مقابله با درمان بیماری کرونا هستند، سپاسگزاری می کنیم. سپاس از آن جهت که جان را بر طبق اخلاص گذارده اید، تا جانی را نجات دهید. بی تردید این منش حرفه ای مصداقی از پایبندی اخلاقی به ارزش های والای حرفه ای و انسانی است. ارزش هایی که به فرد شجاعت گذشتن از مرز های منافع شخصی و بودن در خط مقدم برای حفظ جان دیگری را تا حد وظیفه تعالی می بخشد.

شما در خط مقدم، کسانی هستید که از مرز جان صیانت می کنید، آنقدر که به ما اعتماد به نفس زیستن در جهانی امن تر را هدیه نموده اید، این مرزبانی برای ما که از گذر جنگ با جانفشانی هم نسل هایمان گذشته ایم آشناست، مرز ها یکی است، شما یکی هستید و سپاس ما یکی است.

همچنین مرکز مشاوره این دانشگاه کارگاه های مشاوره آنلاین برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است.

مرکز مشاوره دانشگاه تهران، با توجه به شیوع ویروس کرونا و ادامه یافتن شرایط قرنطینه برای دانشجویان کارگاه های آنلاین روانشناسی و مشاوره را با موضوعات مختلف من جمله مدیریت افکار منفی، سبک زندگی کرونایی، دانستنی های سلامت روان، خودآگاهی هیجانی و ...برگزار نموده است.

سامانه مشاوره تلفنی دانشگاه علم و صنعت راه اندازی شد

با توجه به ادامه شرایط قرنطینه و تعطیلی دانشگاه های کشور و همچنین شیوع بیماری کرونا، دانشگاه علم و صنعت سامانه مشاوره تلفنی خود را راه اندازی کرد تا دانشجویان از این طریق جلسات مشاوره خود را ادامه داده و در مواجهه با مسائلی که در بحبوحه کرونا پیش آمده است بتوانند به مشاور مراجعه نمایند.

دانشگاه امیرکبیر خدمات مشاوره خود را تلفنی کرد

دانشگاه امیرکبیر برای روزهایی که دانشجویان با استرس ناشی از کرونا سرو کار دارند یا ممکن است بخواهند جلسات مشاوره خود را ادامه دهند، خدمات آنلاین درنظر گرفته و با جدول زمانبندی که در اختیار دانشجویان قرار داده است، آن ها را با مشاوران به صورت آنلاین و به وسیله تلگرام فراهم نموده است.

رزور وقت مشاوره و خدمات مشاوره از منزل برای دانشجویان

دانشگاه خواجه نصیر نیز برای کمک به کاهش استرس دانشجویان آنها را در این امر کمک نموده و خدمات مشاوره آنلاین برای آن ها در نظر گرفته که اطلاعیه آن به این توضیح است: در این روزها با توجه به تعطیلی کلاس ها و عدم حضور شما و متخصصان مرکز مشاوره در دانشگاه و لزوم پیگیری جلسات مشاوره و درمان، مرکز مشاوره جهت ارائه خدمات مشاوره بصورت صوتی یا ویدئویی اعلام آمادگی می نماید.لذا به روال سابق با شماره رزرو وقت تماس گرفته و پس از رزرو در ساعت مشاوره خود در نرم افزار واتساپ آنلاین باشند تا مشاور با شما تماس بگیرد.

گفتنی است که با توجه به دسترسی دانشجویان به شماره تماس مشاوران، عدم تماس در ساعات دیگر را رعایت نموده و در موارد اضطراری فقط با شماره رزرو وقت تماس گرفته و یا به مشاور مجازی آفلاین به شناسه @psychometric-fe پیغام بدهند.

کاهش استرس برای مقابله با کرونا با مشاوره های دانشگاهی / از خدمات آنلاین تا مشاوره آنکال برای دانشجویان دانشگاه های تهران

دانشگاه تهران چهار چت روم برای خدمات مشاوره دانشجویان در نظر گرفته است

پیروی، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، می گوید: دانشگاه ستاد مبارزه با کرونا دارد و مسائلی مثل تامین بهداشت و ایستگاه های حرارت سنجی و ضدعفونی کردن و پیشگیری در تمام واحد ها در حال انجام شدن است. در تمام واحدها مراجعان جهت خدمات درمانی می توانند مراجعه نمایند و با رعایت ملاحظات بهداشتی این کار انجام می گردد؛ اما از آنجایی که دانشجویان اکثریت به شهرهای خودشان رفته اند، ما خدمات غیرحضوری و مشاوره الکترونیکی را با همکاری مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه در نظر گرفته ایم و حدود چهار چت روم به صورت آنلاین برای دانشجویان در نظر گرفته ایم که در آن دانشجویان می توانند با مشاوران دانشگاه در تماس باشند.

وی می افزاید: از روانپزشک، مشاور و روانشناس به صورت آنلاین حضور دارند و دانشجویان با پذیرش هماهنگ نموده و نوبت می گیرند و وارد لینک می شوند و مشاوره خود را انجام می دهند، همچنین خدمات مشاوره تلفنی را گسترش داده ایم و دانشجویان می توانند از خدمات مشاوره تلفنی ما هم استفاده نمایند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران ادامه می دهد: برای کاهش ترس و اضطراب دانشجویان اقدام به انتشار چند بروشور آموزشی در زمینه این بیماری نموده ایم و آن ها را در فضای مجازی منتشر نموده ایم و نهایتا هم یک مسابقه ترم کرونایی برگزار نموده ایم تا دانشجویان با توجه به اوقات فراغت بیشتری که دارند بتوانند در این مسابقه شرکت نمایند و جوایزی هم برای آن ها در نظر گرفته شده است.

دانشگاه علامه خدمات مشاوره on call برای دانشجویان در نظر گرفته است

فرحبخش، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علامه نیز در باره اقداماتی که این دانشگاه در دوران قرنطیه و شیوع کرونا برای دانشجویان انجام داده است، گفت: دانشگاه علامه برای این مدتی که دانشجویان نمی توانند از خدمات مشاوره حضوری استفاده نمایند، خدمات مشاوره تلفنی برای آنها در نظر گرفته است تا اینکه کمکی گردد به کاهش اضطراب دانشجویان و یا حتی برخی ممکن است از لحاظ خانوادگی مسائلی داشته باشند که با بازگشت طولانی مدت به خانواده این مسائل تشدید گردد و احتیاج به مشاوره داشته باشند.

وی اضافه نمود: حتی ممکن است دانشجویان برای شیوه مطالعه و تحصیل به دور از دانشگاه احتیاج به مشاوره تحصیلی داشته باشند که این امر هم به وسیله مشاور تحصیلی به صورت آنکال برای آنها برطرف می گردد. همچنین در این مدت برخی از دانشجویان ممکن است به لحاظ اقتصادی در مضیقه باشند که با مددکاری اجتماعی به آنها کمک می کنیم و کوشش می کنیم تا در این مدت دانشجویان به حال خود رها نباشند و اینطور نباشند که احساس نمایند دانشگاه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. فرایند کار اینگونه است که 5 شماره را اعلام نموده ایم و دانشجویان زنگ می زنند و تماس آنها به مشاوران حاضر و آنلاین رجوع داده می گردد.

همچنین مراکز مشاوره دانشگاه های دیگر مثل شهید بهشتی اقدام به برگزاری مسابقات دانشجویی نموده اند و بروشورهایی با محتوای آموزشی برای پیشگیری از کرونا منتشر نموده اند.

دانشگاه پیغام نور خدمات مشاوره را به صورت تلفنی ارائه خواهد داد

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه پیغام نور نیز از از آمادگی مشاوران و روانشناسان دانشگاه پیغام نور برای ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و لزوم پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری کرونا، خدمات مشاوره دانشجویان به صورت تلفنی انجام می گردد.

وی با تاکید بر پرهیز از مراجعه حضوری به مراکز مشاوره و کلیه مکان های عمومی اضافه نمود: دانشگاه پیغام نور به منظور ادامه مراحل درمان و مشاوره دانشجویان این امکان را فراهم نموده که دانشجویان در سراسر کشور به وسیله تماس تلفنی خدمات مشاوره و روانشناسی مورد احتیاج خود را دریافت نمایند.

سامانه مشاوره تلفنی دانشگاه علم و صنعت راه اندازی شد

با توجه به ادامه شرایط قرنطینه و تعطیلی دانشگاه های کشور و همچنین شیوع بیماری کرونا، دانشگاه علم و صنعت سامانه مشاوره تلفنی خود را راه اندازی کرد تا دانشجویان از این طریق جلسات مشاوره خود را ادامه داده و در مواجهه با مسائلی که در بحبوحه کرونا پیش آمده است بتوانند به مشاور مراجعه نمایند.

دانشگاه امیرکبیر خدمات مشاوره خود را تلفنی کرد

دانشگاه امیرکبیر برای روزهایی که دانشجویان با استرس ناشی از کرونا سرو کار دارند یا ممکن است بخواهند جلسات مشاوره خود را ادامه دهند، خدمات آنلاین درنظر گرفته و با جدول زمانبندی که در اختیار دانشجویان قرار داده است، آن ها را با مشاوران به صورت آنلاین و به وسیله تلگرام فراهم نموده است.

رزور وقت مشاوره و خدمات مشاوره از منزل برای دانشجویان

دانشگاه خواجه نصیر نیز برای کمک به کاهش استرس دانشجویان آنها را در این امر کمک نموده و خدمات مشاوره آنلاین برای آن ها در نظر گرفته که اطلاعیه آن به این توضیح است: در این روزها با توجه به تعطیلی کلاس ها و عدم حضور شما و متخصصان مرکز مشاوره در دانشگاه و لزوم پیگیری جلسات مشاوره و درمان، مرکز مشاوره جهت ارائه خدمات مشاوره بصورت صوتی یا ویدئویی اعلام آمادگی می نماید.لذا به روال سابق با شماره رزرو وقت تماس گرفته و پس از رزرو در ساعت مشاوره خود در نرم افزار واتساپ آنلاین باشند تا مشاور با شما تماس بگیرد.

گفتنی است که با توجه به دسترسی دانشجویان به شماره تماس مشاوران، عدم تماس در ساعات دیگر را رعایت نموده و در موارد اضطراری فقط با شماره رزرو وقت تماس گرفته و یا به مشاور مجازی آفلاین به شناسه @psychometric-fe پیغام بدهند.

کاهش استرس برای مقابله با کرونا با مشاوره های دانشگاهی / از خدمات آنلاین تا مشاوره آنکال برای دانشجویان دانشگاه های تهران

دانشگاه تهران چهار چت روم برای خدمات مشاوره دانشجویان در نظر گرفته است

پیروی، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، می گوید: دانشگاه ستاد مبارزه با کرونا دارد و مسائلی مثل تامین بهداشت و ایستگاه های حرارت سنجی و ضدعفونی کردن و پیشگیری در تمام واحد ها در حال انجام شدن است. در تمام واحدها مراجعان جهت خدمات درمانی می توانند مراجعه نمایند و با رعایت ملاحظات بهداشتی این کار انجام می گردد؛ اما از آنجایی که دانشجویان اکثریت به شهرهای خودشان رفته اند، ما خدمات غیرحضوری و مشاوره الکترونیکی را با همکاری مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه در نظر گرفته ایم و حدود چهار چت روم به صورت آنلاین برای دانشجویان در نظر گرفته ایم که در آن دانشجویان می توانند با مشاوران دانشگاه در تماس باشند.

وی می افزاید: از روانپزشک، مشاور و روانشناس به صورت آنلاین حضور دارند و دانشجویان با پذیرش هماهنگ نموده و نوبت می گیرند و وارد لینک می شوند و مشاوره خود را انجام می دهند، همچنین خدمات مشاوره تلفنی را گسترش داده ایم و دانشجویان می توانند از خدمات مشاوره تلفنی ما هم استفاده نمایند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران ادامه می دهد: برای کاهش ترس و اضطراب دانشجویان اقدام به انتشار چند بروشور آموزشی در زمینه این بیماری نموده ایم و آن ها را در فضای مجازی منتشر نموده ایم و نهایتا هم یک مسابقه ترم کرونایی برگزار نموده ایم تا دانشجویان با توجه به اوقات فراغت بیشتری که دارند بتوانند در این مسابقه شرکت نمایند و جوایزی هم برای آن ها در نظر گرفته شده است.

دانشگاه علامه خدمات مشاوره on call برای دانشجویان در نظر گرفته است

فرحبخش، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علامه نیز در باره اقداماتی که این دانشگاه در دوران قرنطیه و شیوع کرونا برای دانشجویان انجام داده است، گفت: دانشگاه علامه برای این مدتی که دانشجویان نمی توانند از خدمات مشاوره حضوری استفاده نمایند، خدمات مشاوره تلفنی برای آنها در نظر گرفته است تا اینکه کمکی گردد به کاهش اضطراب دانشجویان و یا حتی برخی ممکن است از لحاظ خانوادگی مسائلی داشته باشند که با بازگشت طولانی مدت به خانواده این مسائل تشدید گردد و احتیاج به مشاوره داشته باشند.

وی اضافه نمود: حتی ممکن است دانشجویان برای شیوه مطالعه و تحصیل به دور از دانشگاه احتیاج به مشاوره تحصیلی داشته باشند که این امر هم به وسیله مشاور تحصیلی به صورت آنکال برای آنها برطرف می گردد. همچنین در این مدت برخی از دانشجویان ممکن است به لحاظ اقتصادی در مضیقه باشند که با مددکاری اجتماعی به آنها کمک می کنیم و کوشش می کنیم تا در این مدت دانشجویان به حال خود رها نباشند و اینطور نباشند که احساس نمایند دانشگاه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. فرایند کار اینگونه است که 5 شماره را اعلام نموده ایم و دانشجویان زنگ می زنند و تماس آنها به مشاوران حاضر و آنلاین رجوع داده می گردد.

همچنین مراکز مشاوره دانشگاه های دیگر مثل شهید بهشتی اقدام به برگزاری مسابقات دانشجویی نموده اند و بروشورهایی با محتوای آموزشی برای پیشگیری از کرونا منتشر نموده اند.

دانشگاه پیغام نور خدمات مشاوره را به صورت تلفنی ارائه خواهد داد

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه پیغام نور نیز از از آمادگی مشاوران و روانشناسان دانشگاه پیغام نور برای ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و لزوم پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری کرونا، خدمات مشاوره دانشجویان به صورت تلفنی انجام می گردد.

وی با تاکید بر پرهیز از مراجعه حضوری به مراکز مشاوره و کلیه مکان های عمومی اضافه نمود: دانشگاه پیغام نور به منظور ادامه مراحل درمان و مشاوره دانشجویان این امکان را فراهم نموده که دانشجویان در سراسر کشور به وسیله تماس تلفنی خدمات مشاوره و روانشناسی مورد احتیاج خود را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1103

به "کدام دانشگاه ها در ایام تعطیلات کرونایی به دانشجویان خدمات مشاوره ارائه می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام دانشگاه ها در ایام تعطیلات کرونایی به دانشجویان خدمات مشاوره ارائه می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید