گلکسی زد فولد 6 در برابر زد فلیپ 6؛ کدام تاشو تازه برای شما بهتر است؟

به گزارش دانشنامه آریایی، بازار گوشی های تاشو در چند سال گذشته بسیار تغییر نموده است. با وجود اینکه رقابت شدیدی در این بازار وجود دارد، اما سامسونگ تصمیم گرفته سال جاری هم برای گوشی های تاشو خود تغییرات اندکی را عملی کند. با این حال، به احتمال زیاد گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 همچنان جزو برترین گوشی های تاشو باقی خواهند ماند، زیرا سامسونگ همچنان کمی جلوتر از رقبا حرکت می نماید. این دو گوشی تاشو با داشتن بسیاری از ویژگی های مشترک، برای افراد کاملاً متفاوتی طراحی شده اند. بنابراین، کدام گوشی تاشو برای نیازهای شما مناسب تر است؟

گلکسی زد فولد 6 در برابر زد فلیپ 6؛ کدام تاشو تازه برای شما بهتر است؟

قیمت

قیمت پایه زد فولد 6 با 256 گیگابایت حافظه، 1899 دلار است و بسته به اندازه فضای ذخیره سازی افزایش می یابد. همه مدل ها دارای 12 گیگابایت رم هستند؛ شما می توانید بین رنگ های آبی سرمه ای، نقره ای یا صورتی انتخاب کنید. قیمت پایه زد فلیپ 6 با 256 گیگابایت حافظه، 1099 دلار است و بسته به اندازه فضای ذخیره سازی افزایش می یابد. این گوشی گزینه های ذخیره سازی کمتری دارد و حداکثر به 512 گیگابایت می رسد.

طراحی و نمایشگرها

در نگاه اول، طراحی های گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 کاملاً متفاوت به نظر می رسند، اما اینطور نیست. طراحی عمودی زد فلیپ 6 نسبت به نسل قبل بدون تغییر به جای مانده است، اگرچه در تمام ابعاد کمی کوچک تر شده. نمایشگر بیرونی هم تغییری ننموده، اما حالا حاشیه اطراف آن به جای مشکی، همرنگ بدنه گوشی است. برای کسانی که به استفاده از گوشی های تاشو جمع و جور علاقه دارند، گلکسی زد فلیپ 6 یکی از برترین گزینه ها محسوب می گردد.

هنگامی که زد فلیپ 6 بسته است، تقریبا مربعی شکل می گردد. ابعاد کوچک آن باعث می گردد تا به راحتی درون هر جیبی یا کوچک ترین کیف ها جای بگیرد. بعد از باز کردن گوشی، با یک صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی با فناوری FHD+ Dynamic AMOLED 2K Infinity Flex و رفرش ریت متغیر 120 هرتز و نسبت تصویر 22:9 روبرو می شوید. نمایشگر بیرونی بدون تغییر نسبت به سال گذشته به جای مانده است، یک صفحه نمایش Super AMOLED با رفرش ریت 60 هرتز و رزولوشن 720×748. اما به لطف هوش مصنوعی سامسونگ (Galaxy AI) که به پاسخ دادن به پیغام ها یاری می نماید، کاربردی تر شده است.

زد فولد 6 که شبیه به یک کتاب تا می گردد، کمی کوتاه تر و باریک تر از زد فولد 5 است و به همین علت 14 گرم سبک تر شده است. صفحه نمایش اصلی 7.6 اینچی با فناوری QXGA+ Dynamic AMOLED 2X Infinity Flex و صفحه نمایش بیرونی 6.3 اینچی با فناوری HD+ Dynamic AMOLED 2X هر دو از رفرش ریت 120 هرتز بهره می برند. هر دو گوشی سال جاری از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 روی صفحه نمایش رویی استفاده می نمایند و دارای استاندارد IP48 هستند. این همان استاندارد ضد آب قبلی است، اما برای اولین بار است که گوشی های تاشو سامسونگ دارای استاندارد مقاومت در برابر گرد و غبار نیز می شوند.

سخت افزار و عملکرد

تازهترین گوشی های تاشوی سامسونگ، از تازهترین و برترین مشخصات موجود در هر دستگاه اندرویدی برخوردار هستند. هر دو مدل از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 مخصوص گلکسی استفاده می نمایند و دارای 12 گیگابایت رم هستند. این در حالی است که زد فلیپ 5 با رم 8 گیگابایتی عرضه شده بود. از هر دو گوشی زد فولد 6 یا زد فلیپ 6 انتظار عملکردی عالی را داشته باشید، اما نحوه استفاده از این قدرت پردازشی در آن ها کاملاً فرق دارد.

اولین تفاوت، بهره گیری مدل زد فولد 6 از حداکثر حافظه 1 ترابایتی است و بعلاوه سال جاری صفحه نمایشی روشن تر دارد که باعث می گردد استفاده از آن در محیط های با نور زیاد راحت تر باشد. بعلاوه در مقایسه با زد فلیپ 6، از دوربین های قدرتمندتر و کارآمدتری برخوردار است. در پنل پشتی شاهد لنزهای فوق عریض 12 مگاپیکسلی، عریض 50 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی هستیم، در حالی که روی قاب گوشی یک دوربین 10 مگاپیکسلی و در زیر صفحه نمایش اصلی یک دوربین 4 مگاپیکسلی تعبیه شده است. سامسونگ همیشه جزو تولیدنمایندگان گوشی های هوشمند با برترین دوربین ها بوده است و حتی اگر سنسورهای دوربین سال جاری همچون سال گذشته باشند، به لطف پردازش بهتر، به احتمال زیاد تصاویر باکیفیت تری را ثبت خواهند کرد.

دوربین های پشتی زد فلیپ 6، سال جاری تغییر نموده اند. فلیپ 5 دارای دو دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بود. فلیپ 6 دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی را با یک نمونه 50 مگاپیکسلی جایگزین نموده است که به احتمال زیاد همان حسگری است که در دوربین اصلی زد فولد 6 به کار رفته است. در داخل گوشی، همان دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی سال گذشته را دریافت می کنید، اما با استفاده از صفحه نمایش رویی به عنوان چشم انداز یاب، می توانید از دوربین تازه 50 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس سلفی استفاده کنید.

عمر باتری

هر دو گوشی از سرعت شارژ سیمی 25 وات و شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می نمایند. سال جاری گوشی گلکسی زد فلیپ 6 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی عرضه شده که 300 میلی آمپر ساعت بزرگ تر از نسل قبلی محسوب می گردد. از سوی دیگر، به لطف استفاده از چیپست کم مصرف تر، به نظر می رسد عمر باتری این گوشی به طور محسوسی بیشتر از نسل قبلی خواهد بود.

باتری Z Fold 6، همچون Fold 5 قبلی، 4400 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. این اندازه همچنان برای استفاده در تمام طول روز کافی است. البته این گوشی هم به خاطر استفاده از چیپست تازه و با وجود ثابت ماندن ظرفیت باتری، به احتمال زیاد عمر باتری بهتری در مقایسه با مدل قدیمی خود ارائه می دهد.

سخن پایانی؛ گلکسی زد فولد 6 یا زد فلیپ 6؟

تازهترین گوشی های تاشو سامسونگ امکانات زیادی دارند ولی هرکدام با توجه به تفاوت قیمتی قابل توجهی که دارند، برای افراد متفاوتی ساخته شده اند. به همین دلیل بین این دو انتخاب یک برنده قطعی، منطقی نیست. اگر مسئله ای با قیمت بسیار بالای گلکسی زد فولد 6 ندارید و می خواهید از نمایشگر بزرگ، قلم S Pen و امکانات مولتی تسکینگ زیادی استفاده کنید، پس انتخاب این گوشی می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

در طرف مقابل اگر دوست ندارید یک گوشی تاشو بزرگ و سنگین را در جیب خود قرار دهید و از سوی دیگر می خواهید مبلغ بسیار کمتری بپردازید، پس گلکسی زد فلیپ 6 برای شما منطقی تر خواهد بود.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1403 بروزرسانی: 21 تیر 1403 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2447

به "گلکسی زد فولد 6 در برابر زد فلیپ 6؛ کدام تاشو تازه برای شما بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی زد فولد 6 در برابر زد فلیپ 6؛ کدام تاشو تازه برای شما بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید