معرفی جاذبه های کلگری (Calgary) در کانادا

به گزارش دانشنامه آریایی، شهر کلگری در استان آلبرتای کانادا ، با وجود اینکه شهری مدرن به حساب می آید، اما جاذبه های فراوان گردشگری و تاریخی دارد که می تواند روزهای شما را در این شهر پر کند. در کنار جاذبه معروف مثل باغ وحش کالگری، پارک المپیک و استمپید کلگری چند جاذبه کمتر شناخته شده دیگر را هم به شما معرفی میکنیم تا سفرتان به کلگری غنی تر و لذت بخش تر شود.

معرفی جاذبه های کلگری (Calgary) در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

پارک المپیک کانادا

در کوه پایه های غربی شهر برج های عجیبی را می بینید که در برج های پارک المپیک کانادا هستند. در سال 1988 شهر کالگری میزبان پانزدهمین دوره المپیک زمستانی بود. امروز هنوز برای اسکی، اسنو برد، زیپ لاین و کوه نوردی در کوهستان از این منطقه استفاده می شود. همچنین اگر همت کنید و به بالای برج ها بروید می توانید چشم اندازی فوق العاده از شهر را در مقابل خود ببینید.

پارک جزیره پرینس

پارک جزیره پرینس را می توان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های کلگری دانست که در مرکز شهر و جزیره ای در رودخانه بو احداث شده است. پارک در مجاورت بازار اوا کلر بازار دارد و بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند از این دو جاذبه بازدیدی مشترک داشته باشند. این پارک دارای مکان هایی مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری است و همچنین کنسرت های در فضای باز و نمایشنامه در طول ماه تابستان برگذار می شود.

برج کلگری

برج کلگری 191 ارتفاع دارد و از فراز آن می توان منظره ای تماشایی از شهر را دید یا در رستوران گردان آن زمانی را سپری کرد. تا سال 1984 این مورد از جاذبه های کلگری عنوان مرتفع ترین برج شهر را داشت که اگر چه آن را از دست داده است اما هنوز هم ایستادن در بالای آن منظره ای فوق العاده از شهر و کوه ها را به همراه دارد.

موزه فضایی کلگری 

موزه فضایی کلگری بر تاریخچه حمل و نقل هوایی کانادایی و غربی کانادا تمرکز دارد. خلبانان کانادایی که در جنگ جهانی دوم جنگیدند، این موزه را احداث کردند و هدف از آن نمایش انواع هواپیماها، شبیه سازی ها، نسخه های هنری هوایی، تجهیزات رادیویی و اطلاعات مربوط به تاریخ هواپیما بود. این موزه در یک ساختمان بزرگ در نزدیکی فرودگاه کالگری واقع شده است.

قلعه کالگری

اما آخرین مورد از جاذبه های کلگری که به شما معرفی می کنیم قلعه تاریخی این شهر است. قلعه ای ساخته شده در سال 1875 که اولین پاسگاه پلیس شمال غربی است و در مجاورت رودخانه های البو و بو قرار گرفته است. هنوز هم می توان پایه های اصلی قلعه را مشاهده کرد و موزه قلعه کلگری نیز به تشریح تأسیس شهر می پردازد. در طرف دیگر پل، خانه دین که در سال 1906 ساخته شده و متعلق به فرمانده قلعه بود قرار گرفته است. همچنین در نزدیکی یک فروشگاه است که می توانید در آن به خرید سوغاتی یا کالاهای متعلق به پلیس سلطنتی کوهستان کانادا را خریداری کنید.

گالری هنری کلگری

اگر علاقه مند به هنرهای تجسمی هستید، حتما باید سری به گالری هنری کلگری بزنید. این گالری دارای مجموعه ای غنی از آثار هنرمندان کانادایی و بین المللی است. علاوه بر نقاشی و مجسمه، می توانید آثاری در زمینه های عکاسی، فیلم، ویدیو و رسانه های دیجیتال را نیز در اینجا مشاهده کنید. گالری همچنین برنامه های آموزشی و کارگاهی متعددی را برای افراد علاقه مند به هنر برگزار می کند.

دهکده هریتیج

اگر دوست دارید از سبک معماری و فرهنگ گذشته کلگری بازدید کنید، دهکده هریتیج گزینه مناسبی است. این دهکده شامل بازسازی خانه ها و ساختمان هایی است که نشان دهنده معماری کلگری در دوره های مختلف تاریخی از جمله دهه 1860 تا 1930 میلادی است. شما می توانید درون این خانه ها را بازدید کنید و از نزدیک با زندگی مردم در گذشته آشنا شوید.

پیاده روی در پل پیاده روی پیس ریور

اگر اهل پیاده روی و طبیعت گردی هستید، پیشنهاد می کنم حتما یک پیاده روی در پل پیاده روی رودخانه پیس داشته باشید. این پل با طول 160 متر یکی از بلندترین پل های پیاده روی در دنیاست و مناظر زیبایی از طبیعت اطراف و رودخانه پیس زیر پای شما را به نمایش می گذارد.

باغ های دوونین

اگر خرید در مرکز خرید کر را در برنامه سفر خود قرار دهید هنگام رسیدن به طبقه چهارم حسابی شکه خواهید شد چرا که ناگهان باغی مملو از گل در مقابلتان پدیدار می شود. در مساحتی سرباز به وسعت یک هکتار باغ های گرراستای دوست داشتنی، مجسمه های، حوضچه های ماهی و فواره ها قرار دارند. حدود 10000 گیاه این جا نگهداری می شود در فصل زمستان به خاطر حفاظت از آن ها سقف را با شیشه می پوشانند.

بام کلگری

اگر می خواهید یک چشم انداز 360 درجه ای از شهر کلگری داشته باشید، پیشنهاد می کنم حتما به بام کلگری سر بزنید. این بام که در ارتفاع 50 متری از سطح زمین قرار دارد، منظره بسیار زیبایی از شهر و کوهستان های اطراف را به شما ارائه می دهد.

گشت و گذار در خیابان 17

یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با فرهنگ و جوانان شهر کلگری، گشت و گذار در خیابان 17 است. این خیابان پر از کافه ها، رستوران ها، گالری ها و مغازه های خلاق و جذاب است. می توانید با دوستانتان بنشینید، قهوه بنوشید، غذای لذیذ سفارش دهید و از فضای شلوغ و جوان پویای این خیابان لذت ببرید.

پارک فوش کریک

پارک فوش کریک یکی از زیباترین و بزرگترین پارک های شهری کلگری است که حتما باید از آن دیدن کنید. درختان زیبا، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، بازی های آبی، زمین بازی کودکان و مناظر دیدنی این پارک را به یکی از جاذبه های خانوادگی کلگری تبدیل کرده است.

کلگری استمپید

جشنواره ای است که هرسال در ماه ژوئیه به مدت 10 روز در شهر کلگری برگزار می شود. این جشنواره، مجموعه ای از مسابقات گاوچرانی و جشن های فرهنگی است که به فرهنگ کابوی و سنت روستایی آمریکای شمالی باز می شود. در روز نخست این فستیوال، رژه استمپید در داون تان کلگری برگزار می شود. روز فینال مسابقات رودیو در دهمین و آخرین روز از کلگری استمپید، مهم ترین روز مسابقات است چرا که در این روز بیش از 1 میلیون دلار جوایز نقدی به برندگان در بخش های مختلف اهدا می شود. اگر زمان سفر شما با این مورد از جاذبه های کلگری مطاقبت ندارد نگران نباشید باز هم می توانید از محل برگذاری و فعالیت های مختلفی که برای نشان دادن فرهنگ و سنت های محلی انجام می شود دیدن کنید. زمان بازدید هر روز از ساعت 11 صبح تا نیمه شب است.

سفر ریلی به کوه های راکی

قطار لوکس و خصوصی متعلق به Rocky Mountaineer بین کلگری یا جاسپر و ونکوور حرکت می نماید و از میان خط ساحلی باستانی اقیانوس آرام در کانادا و کوه های مرتفع راکی که همانند دیواری بلند منطقه را در بر گرفته اند عبور می نماید. در طول راستا اگر هوای منطقه Canmore خوب باشد می توانید قله های پوشیده شده به نام سه خواهر را ببینید. چندین دریاچه، قله و گذرگاه زیبای فوق العاده دیدینی نیز در راستا عبور قطار است.

باغ وحش کالگری و پارک ماقبل تاریخ

در سال 1912، این مورد از جاذبه های کالگری در جزیره سنت جورج کنار رودخانه بوی آغاز به کار کرد. در این باغ وحش نمونه های زیادی از گونه های نادر و تهدید شده حیوانات و همچنین باغ گیاه شناسی نگهداری می شوند. پیشنهاد می کنیم فصل بهار از باغ وحش دیدن کنید چرا که حیوانات تازه متولد شده زیادی به جمعیت حیوانات اضافه می شوند.

پارک میراث باستانی

پارک میراث باستانی در واقع دهکده ای معمولی است که در دوران شکوه منطقه ساخته شده است. داخل این مورد از جاذبه های کلگری شما می توانید چندین ساختمان بازسازی شده را ببینید که در چهار دوره تاریخی مختلف ساخته شده اند و جمله قلعه ساخته شده در سال 1860 برای تجارت خز تا میدان شهر که در دهه 1930 میلادی احداث شده است. یک موتور بخار قدیمی حمل و نقل را در پارک فراهم می نماید، و موزه کوچه بنزین، تجربه ای تعاملی با وسایل نقلیه قدیمی است. این روستا در نزدیکی آب انبار گلنمور قرار گرفته است که در میان علاقه مندان به ماهی گیری، قایقرانی و علاقه مندان به پارو زدن شهرت دارد.

در کنار این موارد، کلگری رستوران ها و کافه های خوب بسیاری دارد که می توانید غذاها و دسرهای لذیذی را در آنجا امتحان کنید. همچنین مراکز خرید بزرگ و کوچکی در این شهر وجود دارد که می توانید خرید سوغاتی یا لباس را در آنها تجربه کنید. به هر حال امیدوارم اقامت شما در کلگری بسیار خاطره انگیز و لذت بخش باشد. پیشنهاد می کنم از فرصت موجود حداکثر استفاده را ببرید و تمام جاذبه های این شهر زیبا را کشف کنید. مسافرت خوبی داشته باشید!

انتشار: 22 مهر 1402 بروزرسانی: 25 مهر 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 377

به "معرفی جاذبه های کلگری (Calgary) در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های کلگری (Calgary) در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید