2 واحد بخار در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش دانشنامه آریایی، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: پروژه ساخت واحد های دوم و سوم بخار در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا 80 درصد پیشرفت داشته و تا تابستان سال آینده تکمیل می گردد.

2 واحد بخار در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل با اشاره به پیشرفت 65 تا 80 درصدی واحد های دوم و سوم بخار این نیروگاه، از تکمیل این 2 واحد بخار تا تابستان سال آینده اطلاع داد.

حائری گفت: نیروگاه سبلان در بخش گازی و بخار در حال فعالیت است که تا به امروز بخش های گازی آن به بهره برداری رسیده و یک واحد بخار آن هم سال گذشته، افتتاح شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: نیروگاه سبلان هزار و 440 مگاوات ظرفیت فراوری برق دارد که تا به امروز هزار و 120 مگاوات از این ظرفیت، وارد مدار شده است.

وی همراهی وزارت نیرو را در خرید تجهیزات و امکانات مورد احتیاج و پرداخت منابع و تسهیلات برای سرمایه گذاران این پروژه بزرگ یادآور شد و اضافه نمود: انتظار می رود برای تابستان سال آینده برای برطرف دغدغه های قطعی برق این نیروگاه با تمام ظرفیت وارد مدار فراوری گردد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به تعرفه های برق سال آینده اشاره نمود و گفت: پیشنهاد شده یارانه مشترکان پرمصرف قطع و حمایت از مشترکان با مصرف بهینه مورد توجه قرار گیرد.

وی وی در خصوص قطعی های فصل تابستان سال آینده و پیش بینی وزارت نیرو در این زمینه اظهار کرد: کوشش می کنیم تا برای سال آینده نیز از ظرفیت همه نیروگاه ها استفاده کنیم تا با بهبود شرایط خشکسالی تابستان بدون خاموشی را سپری کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در بازدید از بخش های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در جریان فرایند تکمیل 2 واحد بخار این نیروگاه نهاده شد و مقرر شد تا هر چه سریعتر این مجموعه ها وارد مدار گردد.

حائری تاکید وزیر نیرو را مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام در بخش نیروگاهی تا تابستان سال آینده یادآور شد و توضیح داد: با توجه به شرایط تحریمی سعی بر این است تا با استفاده از توان داخلی تمام نیروگاه های کشور تکمیل و زمینه بهره برداری آن ها فراهم آید تا در کشور مسائل و نارسایی ها به حداقل برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2115

به "2 واحد بخار در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 واحد بخار در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید