75 درصد اختلالات روانی در سنین 14 تا 25 سالگی رخ می دهد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رئیسی اضافه نمود: توجه سازمان بهداشت جهانی به نوجوانان و جوانان در شعار سلامت روان در سال 2018 به خاطر اهمیت ویژه ای است که این سنین دارد.

75 درصد اختلالات روانی در سنین 14 تا 25 سالگی رخ می دهد

وی ادامه داد: اگر اختلالات روانی در سنین 14 تا 19 سال کنترل شوند، آینده سلامت فرد، خانواده و جامعه را می توان کنترل کرد زیرا در این سن شخصیت روانی فرد شکل می گیرد و قالب بندی می گردد.

رئیسی توضیح داد: این سنین همچنین بهار زندگی، شادابی و انرژی زایی است، بنابراین هم، فرصت و هم، خطر محسوب می گردد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: از طرفی شاهد تغییرات گسترده ارتباطاتی در دنیا و توسعه فضای مجازی هستیم که این سنین را هدف قرار داده است.

وی اضافه کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که هر لحظه یک حادثه، خبر ناگوار، خشونت و جنگ در حال رخ دادن است که همه این موارد بر روح و روان افراد به ویژه سنین نوجوانی و جوانی اثر نامطلوب می گذارد.رئیسی با اعلام اینکه 16 درصد از بار بیماری های روان در سنین 14 تا 19 سالگی تحمیل می گردد، بیان داشت: اختلالات رفتاری دوران کودکی ششمین بار بیماری، اضطراب هشتمین بار بیماری و افسردگی نهمین بار بیماری در این سنین است.وی ادامه داد: آغاز 50 درصد از اختلالات روانی از سن 14 سالگی است و بهترین گروه هدف برای آموزش و پیشگیری از اختلالات روانی نیز در همین سنین است.هفته سلامت روان با شعار سلامت روان جوانان و نوجوانان: دنیا در حال تغییر از 18 الی 24 مهر 97 برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 89

به "75 درصد اختلالات روانی در سنین 14 تا 25 سالگی رخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "75 درصد اختلالات روانی در سنین 14 تا 25 سالگی رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید