تور استرالیا: Hypersonic پرواز از لندن به سیدنی تنها در دو ساعت

به گزارش دانشنامه آریایی، با پیشرفت نو در تکنولوژی سفر ، از صبحانه خود در لندن و از ناهار خود در استرالیا لذت ببرید.

سفر به سیدنی از لندن در حال حاضر یک سفر عذاب آور و طولانی محسوب می گردد . پرواز 21 ساعته معمولا برای مسافرین احساس خستگی همراه با عوض شدن ساعت مبدا و مقصد و به اصطلاح Jet lag را به همراه دارد.ولی این سفر قرار است به لطف تکنولوژی نو مقداری راحت تر گردد.

تور استرالیا: Hypersonic پرواز از لندن به سیدنی تنها در دو ساعت

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

متخصصان می گویند سفر Hypersonic (سفری که 5 برابر سرعت صوت باشد) یک قدم به واقعیت نزدیکتر شده است و می تواند مردم را از لندن به سیدنی طی فقط چند ساعت جا به جا کند.

این پروژه به وسیله دانشمدان نظامی استرالیا و آمریکا در حال اجرا است و تا سال 2018 بهره برداری می گردد ، بوئینگ و آژانس فضایی آلمان نیز بعلاوه در این پروژه همکاری می نمایند.

آخرین رکورد ثبت شده موتورآزمایشی این پروژه 7.5 ماخ - بیشتر از 7 برابر سرعت صوت بوده است. برای یک جت که به عنوان Hypersonic طبقه بندی می گردد این به معنی داشتن سرعتی به مقدار 7 و نیم برابر سرعت صوت و یا 5760 مایل در ساعت است.

رئیس هیئت دانشمدان استرالیایی Alex Zelinsky در یک بیانیه گفته است : این یک تکنولوژی تغییر دهنده است و می تواند انقلابی در صنعت هوایی دنیا و ارائه دهنده دسترسی ارزان به فضا باشد.

در سال گذشته یک مخترع کانادایی هواپیمایی طراحی کرد که می تواند مسافت بین لندن تا نیویورک را طی 30 دقیقه بپیماید، در پی او یک دانشمند ناسا پیروز به پیشرفت این پروژه و در نتیجه ساخته شدن Antipode - یک جت خصوصی 10 نفره که با سرعت 24 باخ می تواند فاصله بین لندن تا نیویورک را در 10 دقیقه طی کند.

منبع : Express.co

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2089

به "تور استرالیا: Hypersonic پرواز از لندن به سیدنی تنها در دو ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: Hypersonic پرواز از لندن به سیدنی تنها در دو ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید