آداب غذا خوردن در کره جنوبی

به گزارش دانشنامه آریایی، مردم کره جنوبی مانند بسیاری از کشورهای دنیا نه تنها غذاهای منحصر به فردی دارند، بلکه هنگام غذا خوردن نیز باید آداب خاصی را رعایت کنند که در صورت عدم رعایت این سنت ها می توان آن را بی ادبی تلقی کرد. با خبرنگاران همراه باشید تا به برخی از مهمترین آداب غذایی مردم کره جنوبی بپردازیم که انجام ندادن آنها بسیار ناپسند است.

آداب غذا خوردن در کره جنوبی

1 . چاپستیک خود را در برنج قرار ندهید

زمانی که با دیگران در حال خوردن غذا هستید، از قرار دادن چاپستیک (چوب غذاخوری) در کاسه برنج خود پرهیز کنید. در فرهنگ سنتی آسیایی ها (فقط مخصوص مردم کره جنوبی نیست)، مردم معمولا برای ادای احترام نسبت به جد یا نیاکانشان در مراسم تدفین، چوب ها را به صورت عمودی در کاسه ای از شن قرار می دهند و باور دارند که این غذا برای ارواح تدارک دیده شده است. قراردادن چاپستیک در کاسه ای از برنج، مردم کره را یاد این مراسم می اندازد. آیا سعی دارید بگویید دوستانی که کنار میز نشسته اند، مرده اند؟ قطعا این طور نیست و این موضوع بیشتر شبیه خرافات است. اما بهتر است از انجام این کار اجتناب کنید تا از نگاه غضب ناک اطرافیان در امان باشید.

2. از بینی سر میز شام نفس نکشید

بیایید صادق باشیم . دیدن فین کردن کسی که سر میز شام است، مطبوع و خوشایند هیچ کس نیست. به ویژه زمانی که سرماخورده باشید و بینی شما بر اثر گرفتگی صدای آزاردهنده و غیر طبیعی تولید کند. در این مواقع، کافی است از غذا خوردن طفره بروید. همچنین می دانید بعد از فین کردن دستان شما پر از میکروب های بیماری زا خواهد شد . زمانی که با افراد دیگر غذا می خورید بهتر است بعد از عذرخواهی دستشویی رفته و پس از تمام شدن کارتان دستهایتان را بشویید. صد البته نزدیک ترین دوستان شما نیز از فین کردن داخل جمع لذت نخواهند برد!

3. میز غذا را قبل از بزرگترها ترک نکنید

اگر شما غذای خود را زودتر تمام کردید، اکیدا به شما توصیه می کنیم که تا اتمام غذای کلیه افراد لازم است کنار میز بنشینید و صبر کنید. اگر غذا شما زودتر تمام شود و در حالت انتظار باشید، افراد دیگر متوجه خواهند شد که باید هر چه سریعتر غذای خود را به پایان برسانند، بنابراین آن ها سریع تر غذای خود را می خورند. برای اجتناب از این سوء تفاهم سعی کنید هنگام غذا خوردن با دیگران مثل آن ها رفتار کرده و وعده غذایی خود را زودتر تمام نکنید. با این وجود اگر با سرعت غذا خوردید و با رعایت آداب و رفتار غذای شما زودتر به پایان رسید، چاپستیک را در جای خود و قاشق تان را روی میز قرار دهید و منتظر بمانید تا زمانی که بزرگترها به شما اجازه ترک میز شام را بدهند.

4. شروع کردن غذا پیش از دیگران در کنار میز

آیا تا به حال پیش آمده که خیلی گرسنه باشید و تنها به این موضوع فکر کنید که تا می توانید غذا بخورید؟ در کره غیر از زمانی که با دوستان نزدیک خود هستید، نمی توانید تا زمانی که بزرگترین شخص حاضر چاپستیک خود را از روی میز شام برنداشته، چاپستیکتان را بردارید. بزرگترین فرد باید شروع کننده غذا باشد و پس از آن شما می توانید مشغول غذاخوردن شوید. همواره در کره جنوبی، احترام به بزرگترها از سنت های مهم و سخت گیرانه بوده است.

5. از چیدن ظروف شام سرباز نزنید

خانواده های کره ای از سنین خیلی پایین فرزندان خود را با آیین و رسوم سنتی شام خوردن آشنا می کنند. این سنن شامل حاضر کردن میز پیش از زمان شام است که می توان به چیدن چاپستیک ها، قاشق ها، کاسه ها، ظروف کناری (بشقاب کوچک و پیش دستی)، دستمال سفره، ریختن آب در هر لیوان و کارهای دیگر اشاره کرد. کره ای ها واقعا انتظار ندارند که شما به این زودی تمام رسوم سنتی را یاد بگیرید. منبع: seoulisticمنبع: کجارو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 851

به "آداب غذا خوردن در کره جنوبی" امتیاز دهید

52 کاربر به "آداب غذا خوردن در کره جنوبی" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداب غذا خوردن در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید