آشنایی با شهر پرتوریا آفریقای جنوبی

به گزارش دانشنامه آریایی، شهر پرتوریا یکی از شهرهای مهم کشور آفریقای جنوبی است که پایتخت سیاسی و اداری این کشور به شمار می رود. اگر شما نیز نام این شهر را شنیده اید اما سوالاتی از قبیل اینکه پرتوریا کجاست یا فاصله پرتوریا تا ژوهانسبورگ چقدر است دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر پرتوریا آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

پرتوریا (Pretoria) شهری در شمال شرقی آفریقای جنوبی که در حاشیه رود اپیس (Apies) بنا شده است. پرتوریا در سال 1855 و توسط هلندی هایی که از کیپ تاون مهاجرت نموده بودند تاسیس شد. درباره پرتوریا و نامش باید بدانید که این مهاجرین هلندی، نام شهر را به افتخار رهبرشان Andries Pretorius پرتوریا نامیدند.

امروزه جمعیت پرتوریا در حدود سه میلیون نفر است که بعد از ژوهانسبورگ و کیپ تاون، سومین شهر عظیم آفریقای جنوبی به شمار می رود. اگرچه پرتوریا فاصله زیادی با کیپ تاون دارد، اما فاصله پرتوریا تا ژوهانسبورگ در حدود 60 کیلومتر است و با کمتر از یک ساعت رانندگی از ژوهانسبورگ، به شهر پرتوریا خواهید رسید.

همچنین بد نیست بدانید که شهر پرتوریا آفریقای جنوبی پایتخت سیاسی و اداری این کشور و محل سفارت های خارجی در آفریقای جنوبی است. در حالیکه کیپ تاون پایتخت قانونگذاری و بلومفونتن پایتخت قضایی آفریقای جنوبی است.

شهر پرتوریا آفریقای جنوبی پایتخت سیاسی و اداری این کشور و محل سفارت های خارجی در آفریقای جنوبی است

با این اطلاعات، بهتر است با جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی پرتوریا آشنا شویم تا اگر گذرمان به این شهر آفریقای جنوبی افتاد، سفر لذتبخشی را تجربه کنیم.

دیدنی های پرتوریا

خانه پاول کروگر (Paul Kruger House)

کشور آفریقای جنوبی تاریخی پرفراز و نشیب و پر از برخورد را شاهد بوده است. همانطور که گفتیم پرتوریا را مهاجران هلندی تاسیس نموده اند. بعدها این گروه کشوری را تاسیس کردند که نام جمهوری آفریقای جنوبی را بر خود نهاد. هر چند بعدها این جمهوری در جنگ دوم بوئر مغلوب نیروهای انگلیس شد و باعث انحلال این کشور شد، اما نام رئیس جمهور این کشور، یعنی پاول کروگر در تاریخ ماندگار شد.

امروزه خانه پاول کروگر در شهر پرتوریا همچنان وجود دارد و از دیدنی های پرتوریا به شمار می رود. می توانید با بازدید از خانه پاول کروگر، با تاریخ آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شوید. همچنین جالب است بدانید که این خانه، اولین خانه شهر پرتوریا است که به برق و تلفن مجهز شده است.

منطقه محافظت شده ریتولی (Rietvlei Nature Reserve)

منطقه محافظت شده ریتولی در 18 کیلومتری شهر پرتوریا آفریقای جنوبی قرار گرفته است و یکی از بهترین مکان های دیدنی پرتوریا است. در این منطقه محافظت شده گونه های جانوری متفاوتی زندگی می نمایند و با گشت و گذار در آن می توانید حیواناتی مانند بوفالو، یوزپلنگ یا چیتا، پلنگ، کرگدن، گورخر و … را از نزدیک تماشا کنید.

همچنین پرندگان مختلفی در این منطقه زندگی می نمایند که باعث شده است تا منطقه محافظت شده ریتولی یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای پرنده نگاری باشد.

همچنین یک سد نیز در این منطقه ساخته شده است که 15 درصد آب شهر پرتوریا را تامین می نماید و خودش به یکی از دیدنی های پرتوریا تبدیل شده است.

یادمان مهاجران هلندی (The Voortrekker Monument)

پیشتر گفتیم که بعضی از هلندی های شهر کیپ تاون به این منطقه از آفریقای جنوبی مهاجرت کردند و شهر پرتوریا تاسیس شد. در سال 1949 یک یادمان غول پیکر به افتخار این مهاجران و بنیانگذاران شهر پرتوریا ساخته شد که امروزه از مشهورترین دیدنی های پرتوریا است.

یادمان مهاجران هلندی یک مکعب عظیم با ابعاد 40 متری است که بر روی تپه ای در شمال شهر پرتوریا بنا شده است. علاوه بر زیبایی و شکوه خیره نماینده، بازدید از یادمان مهاجران هلندی می تواند شما را با تاریخ طولانی و پر پیچ و خم آفریقای جنوبی بیشتر آشنا کند. تالار قهرمانان و دیگر بخش های این مجموعه محل مناسبی برای مرور تاریخ شهر پرتوریا آفریقای جنوبی است.

بازار وایبی (The Vibey Market)

یکی از بهترین مناطق و مکان های دیدنی پرتوریا، بازار وایبی در مرکز شهر پرتوریا است. این بازار تجربه خوبی برای خرید در آفریقای جنوبی به شمار می رود. علاوه بر خرید از فروشندگان مختلف که انواع محصولات را به فروش می رسانند، می توانید با سبک زندگی اهالی شهر پرتوریا آفریقای جنوبی نیز بیشتر آشنا شوید.

علاوه بر خرید محصولات سنتی و صنایع دستی، گروه های مختلف نوازندگان نیز حضور دارند که بسیاری از آنها، موزیک های سنتی آفریقایی اجرا می نمایند. همچنین تجربه خوردن غذاهای آفریقای جنوبی در این بازار می تواند بخش مهمی از تور آفریقای جنوبی شما باشد.

کلاس های موسیقی سنتی

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در شهر پرتوریا آفریقای جنوبی تجربه کنید، شرکت در کلاس های موسیقی سنتی آفریقای جنوبی است. موسیقی آفریقای جنوبی یکی از شاخص ترین ویژگی ها و شاخص های فرهنگی این کشور است و در سرتاسر دنیا شهرت بالایی دارد.

در شهر پرتوریا می توانید در کلاس های مختلفی که موسیقی سنتی آفریقای جنوبی را آموزش می دهند شرکت کنید. در این کلاس ها شما با تاریخچه این موسیقی و آلات موسیقی مختلف آشنا خواهید شد و نواختن سازها و درام های مختلف را یاد خواهید گرفت.

شرکت در این کلاس ها تجربه هیجان انگیزی در شهر پرتوریا آفریقای جنوبی است و بدون شک بخش مهمی از تور آفریقای جنوبی خواهد بود.

کاخ ریاست جمهوری (The Union Buildings)

پیشتر گفتیم که شهر پرتوریا مرکز اداری و سیاسی آفریقای جنوبی است، پس کاخ ریاست جمهوری این کشور نیز باید در شهر پرتوریا قرار داشته باشد. این ساختمان در سال 1913 ساخته شده است. این ساختمان با 285 متر طول، 100 متر عرض و 60 متر ارتفاع، تا مدت ها عظیمترین ساختمان کل کشور آفریقای جنوبی بوده است.

این مجموعه در مرکز شهر پرتوریا آفریقای جنوبی قرار گرفته است و به اعتقاد بسیاری، یکی از شاخص ترین ساختمان ها و آثار معماری سرتاسر آفریقای جنوبی است. به ویژه اینکه نلسون ماندلا نیز دوران ریاست جمهوری خود را این کاخ سر نموده است، بخش مهمی از تاریخ این کشور به شمار می رود.

منبع: ققنوس
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1404

به "آشنایی با شهر پرتوریا آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهر پرتوریا آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید